چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۱۳

علت شلیک نکردن پلیس به ضارب میدان کاج

پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 143823
مهر: کاظم جلالی گفت، در حادثه میدان کاج یکی از پلیس ها از ترس پرداخت دیه به ضارب شلیک نکرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه جلسه علنی روز گذشته، درباره حادثه میدان کاج گفت: «حادثه سعادت آباد بسیار تلخ بوده است و متاسفانه انعکاس خبری وسیعی نیز پیدا کرد که به روی افکار عمومی جامعه اثر سوء گذاشته است و باید پاسخ دقیق و قانع کننده ای در این زمینه به افکار عمومی داده شود».

جلالی با بیان اینکه پلیس در زمینه اقدامات خود در این حادثه معتقد است نواقصی در قانون وجود دارد و این موجب شده که مامور پلیس به ضارب شلیک نکند، افزود: «به عنوان مثال یکی از دو پلیسی که در صحنه حضور داشته چندی پیش به یک مجرم سابقه دار شلیک کرده و فرد را مجروح کرده بود و به این دلیل محکوم به پرداخت ۹ میلیون تومان دیه شد بر این اساس برخی از خلاء های قانونی نقشی بازدارنده در ایفای وظایف پلیس دارند».

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در این حادثه خاص، که جرم مشهود است آیا از نظر کمیسیون خلا قانونی وجود داشته است، گفت: «اعضای کمیسیون در این مورد خاص معتقدند بعید است خلا قانونی وجود داشته باشد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تصمیم گیری در چنین شرایطی می تواند بسیار دشوار باشد.
Iran, Islamic Republic of
وقتي پليس اختياري براي حمايت از مردم ندارد چه كار كند.
Iran, Islamic Republic of
حق با نيروي انتظامي است وقتي تيراندازي صحيح و به جا ميكنن محكوم ميشن همه طرف جنايتكاره هستن وقتي شليك نميكنن اينطوري ميشه اول قاضي و قانون رو درست كنيد بعد به اين بيچاره ها بگيد بزنيد يا نزنيد
Iran, Islamic Republic of
آنجا که پلیس باید قاطعیت نشان دهد (مانند جرم بدین مشهودی)نمیدهد آنجا که باید عطوفت و نرمش داشته یباشد قدرت نمایی می کند.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اگر دزد وارد منزل شود و آسیب ببیند صاحبخانه باید خسارت بدهد . دلیل پلیس حاضر در صحنه هم کاملا" منطقی بوده . قانون باید اصلاح شود . در صورت اقدام و آسیب ضارب پلیس از کجا ثابت میکرد که جان مصدوم در خطر بود ؟ شاید ضارب مدعی میشد من دیگه کاری نداشتم آقای قاضی قبول میکرد ؟
Iran, Islamic Republic of
با این قانون های ناقص خوبه دیگه
الان دزدها بیشتر از مردم امنیت دارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بابا قانوع مشكل دارد نه پليس
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه به خاطر برخی از کج فهمی ها و مشکلات آنقدر که پلیس در مسائل غیر ضروری فعال است در مسائل ضروری فعالیت ندارد یا اجازه عمل ندارد.
Iran, Islamic Republic of
وقتی پلیس، امنیت!! نداشته باشد باید شاهد چنین وقایعی نیز باشیم.
واقعا متاسفم كه مردم دارن اينقدر بي عاطفه ميشن كه اين صحنه رو ديدن و هيچ عكس العملي نشان ندادن
Iran, Islamic Republic of
نتیجه خوار و ذلیل کردن نیروی انتظامی چیزی غیر از این نمی توانست باشد.کسی را می شناسم که به خاطر شلیک به یک مجرم یک بار تشویق و دفعه دوم به سه سال حبس محکوم شد.
Iran, Islamic Republic of
نمیشه تفنگهای پلیس رو با گلوله های پلاستیکی پر کرد؟ هم بتونن بزنند هم طرف نمیره!
Serbia
یه تیر هوایی شاید میتونست جولوی همه اینارو بگیره ولی پلیسای ما ظاهرا فیلم جنگی رو ترجیح دادن تا دخالت رو