جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
زد و بندی در لیگ صورت نگرفت

کفاشیان:هر کسی برکنار شود سعیدلو و کاشانی مقصرند!

دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 167764
به گزارش جهان و به نقل از مهر،رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اظهارات حسین شمس که افراد بالاتر از فدراسیون مانع عقد قراردادش شده‌اند، گفت: از این به بعد هر کسی را که برکنار کردیم می گوییم تقصیر سعیدلو و کاشانی است.
به گزارش جهان، علی کفاشیان در مورد برگزاری همایش مدیریت برنامه ریزی در فوتبال پایه ضمن بیان مطلب فوق افزود: یکی از مهمترین فعالیت‌های فدراسیون فوتبال در همین بخش است. همیشه مردم به ما مراجعه می‌کردند و می‌گفتند اگر بخواهیم فرزندان‌مان را برای استعدادیابی به مرکزی بفرستیم کجا باید مراجعه کنیم. متاسفانه ما هم پاسخ قانع کننده‌ای برای آنها نداشتیم.

وی ادامه داد: هدف ما این است که با تکیه بر این همایش‌ها مدارس فوتبال را براساس استانداردها اداره کنیم تا در رشد و پرورش بازیکنان از یک سو نظارت صورت گیرد و از سوی دیگر مدرسانی را برای پرورش بهتر استعدادها تربیت کنیم. قطعا مدارسی که استانداردها را رعایت کنند مورد حمایت ما هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه بیش از ۷۰ مقاله در زمینه استعدادیابی به این همایش ارسال شده ادامه داد: امیدوارم بتوانیم از تجربیات بزرگانی همچون کی‌روش و مربیان تیم‌های پایه و پیشکسوتان فوتبال استفاده کرده و آنها را در زمینه رشد استعدادها به کار ببریم.

وی در مورد اینکه آیا نظارت‌های لازم روی تیم‌های پایه وجود دارد، تاکید کرد: درست است تا به حال نظارت خوبی صورت نگرفته اما هدف ما این است که از این به بعد این نظارت‌ها روی مدارس و مدرسان فوتبال بیشتر شود و مدارسی که مورد تایید قرار می‌گیرد توسط فدراسیون و هیئت‌های فوتبال معرفی شوند.

کفاشیان ادامه داد: من نمی‌گویم مدارس فوتبال بدی نداریم. شاید در بعضی از آنها جنبه تجاری بر جنبه آموزشی تاثیر گذاشته باشد اما ما به سرعت کارمان را آغاز و کنترل روی این مدارس را انجام می‌دهیم تا در آینده با رشد بهینه استعدادها در تیم‌های مختلف ملی بر اساس ضوابط بازیکنان انتخاب شوند و جایگاه‌های خودشان را به دست آورند.

وی در بخش دیگر این گفتگو در مورد اعتراض‌های مسئولان باشگاه پاس همدان به دو مسابقه لیگ برتر بین تیم‌های شاهین - نفت و سایپا - سپاهان تاکید کرد: مسئولان باشگاه پاس با من تماس گرفتند و در این خصوص صحبت کردیم. آنها چون تیم‌شان سقوط کرده، نگران بودند بین تیم‌های دیگر زد و بندی صورت گرفته باشد ولی ما نه زد و بند را احساس کردیم و نه چیزی دیدیم و نه مدرکی داریم. به آنها هم تاکید کردیم اگر مستنداتی دارند، ارایه کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد:‌ به نظر من دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر بسیار جدی بود خصوصا دیدار نفت و شاهین. خوشبختانه همه تیم‌ها در این هفته جوانمردانه بازی کردند و تیم‌های سقوط کننده در زمین مشخص شدند. به هر صورت پاس مشکلاتی داشته که نتوانسته است در لیگ برتر بماند ولی این پایان کار نیست و پاسی‌ها باید با سرمایه گذاری به لیگ برتر برگردند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در این خصوص که "آیا در مجموع موافق انتقال تیم‌های تهرانی به استان‌های دیگر هستید؟"، اظهار داشت: بهتر است که تیم‌های هر استان خودشان زحمت کشیده و به لیگ برتر بیایند چون هم قدر تیم خود را دانسته و هم خوب حرکت می‌کنند، مانند تراکتورسازی و شاهین.

کفاشیان افزود: در تمام استان‌های ما این ظرفیت وجود دارد که تیم لیگ برتری داشته باشیم. در همدان هم این ظرفیت وجود داشت و مردم و مسئولان استان در این خصوص زحمت کشیدند و مانند شهرهای دیگر که تیم‌های تهرانی به آنجام منتقل شدند مسئولان این استان نسبت به تیم‌شان زیاد بی‌تفاوت نبودند. شاید پاسی‌ها نیاز به بازسازی داشتند و سقوط به لیگ دسته اول می‌تواند به بازسازی این تیم کمک کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *