شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

جزئیاتی از فرقه گرایی جریان انحرافی

شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 165469
با توجه به دستگیری تعدادی از رمالان و ارتباط آنان با جریان انحرافی یک کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد که این پدیده ناشی از خیزش پنهان یک فرقه گرایی درمتن فضای سیاسی، اجتماعی کشور است. 

به گزارش«جوان آنلاین»،پس از اینکه نام هایی همچون عباس غفاری ملقب به الیاس،علی یعقوبی و...در رابطه با پرونده جریان انحرافی مطرح و گوشه هایی از ارتباط گیری آنان با اجنه و ... انتشار یافت،یک منبع آگاه با اشاره به ارتباط برخی از چهره های جریان انحرافی با این افراد گفت:این چهره ها که مدت هاست خود را پشت نقاب اصول ارزشی پنهان کرده بودند،در برخی از مناسبات سیاسی از توان شیطانی و غیر شرعی این افراد استفاده کرده و برنامه ها،تصمیمات و راهبردهای اساسی خود را براساس توصیه های غیر شرعی آنان تنظیم می کردند. 

وی با بیان اینکه نگاهی به برخی اظهارات چهره های جریان انحرافی نشانگر غوطه ور بودن آنها در یک فرقه خاص می باشد در این زمینه گفت:یکی از چهره های برجسته این جریان در برخی از سفرهای خارجی از جمله سفر به افغانستان نمازش را کامل خوانده و درانتقاد به برخی از افراد برای عدم توجه به اصول فقهی در این زمینه گفته بود که دوره این حرف ها گذشته و من به این حرف ها اعتقادی ندارم! 

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در این فرقه گرایی ما شاهد ارتباطات پنهان فامیلی،قومی و رانت جویانه می باشیم،اظهار داشت: علی یعقوبی یکی از این افراد که به عنوان ایدئولوگ این فرقه فعال بوده انتصاب اخیر یکی از افراد در پست های دولتی را زمینه ساز تشکیل دولت انتظار ارزیابی کرده است درصورتی که براساس پرونده های موجود فرد نامبرده دارای محکومیت های قضائی بنا به برخی دلایل می باشد و حتی حکم انفصال از خدمت وی نیز صادر شده است! 

وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه این فرقه قائل به نظریه«حجتیه نوین» بر اساس رد اصل ولایت مطلقه فقیه است افزود: قطب معنوی! لیدر جریان انحرافی براساس این نظریه ، ۲ اصل «نظام ارزشی حکومت مستضعفین» و« نظام ارزشی حکومت حقه» را القاء کرده و در این زمینه گفته است که حکومت مستضعفین با ابزار فقه اداره می شود اما در حکومت حق کسانی باید حاکمیت جامعه را برعهده بگیرند که واجد قدرت خاصه نیز باشند!

این کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه با بیان اینکه درآینده ای نزدیک لایه هایی از تحرکات،برنامه ها و تلاش های این جریان انحرافی افشاء خواهد شد ابراز امیدواری کرد که جامعه نسبت به استفاده ابزاری از مفاهیم دینی توسط برخی از فرقه ها آگاهی کامل یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *