جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۲۱
از سوی دادگاه انقلاب؛

علی اکبر جوانفكر به يكسال حبس محكوم شد

يکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 204069
علي اكبر جوانفكر مدير عامل خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) و مشاور رييس جمهور به اتهام توهين به رهبر معظم انقلاب به يكسال حبس محكوم شد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، حکم بدوی دادگاه علي اكبر جوانفكر مدير عامل خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) و مشاور رييس جمهور اعلام شد.

جوانفكر كه در حال حاضر مسئوليت سرپرستي موسسه ايران يدك مي كشد و رييس جمهوري نيز چندي پيش وي را به عنوان نماينده دولت در شوراي نظارت بر عملكرد صدا و سيما منصوب كرد، به اتهام توهين به مقام معظم رهبري به يكسال حبس و پنج سال محروميت از عضويت در احزاب ، گروهها، انجمن ها و فعاليت هاي رسانه اي و مطبوعاتي محكوم شد.

پیش از این نیز دادگاه کیفری استان تهران علی‌اکبر جوانفکر را به اتهام انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی به تحمل یک سال حبس و سه سال محرومیت از هرگونه فعالیت مطبوعاتی محکوم کرد.

براساس این حکم ، جوانفکر به اتهام انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی در ویژه ‌نامه ای با عنوان خاتون به ۶ ماه حبس و در مورد اتهام انتشار مطالب و تصاویر خلاف عفت عمومی در این ویژه‌نامه به ۶ ماه حبس محکوم شده است.
این حکم پس از اعتراض جوانفکر به دادگاه تجدید نظر رفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جالب است می شود بگویید چه توهینی ایشان انجام داده است که فائزه خانم کمتر از ایشان محکوم شد؟؟؟
United States
ببينيم و تعريف كنيم كه قوه قضاييه مي تواند از حق مردم دفاع كند يا نه
Iran, Islamic Republic of
اولا اگر ايشان اعتراض كرده اند شما كه دم از ولايتمداري ميزنيد چرا حرف رهبري را درباره عدم انتشار احكام قضائي قبل از قطعي شدن رعايت نميكنيد
ثانيا ايشان حتما مجرم هستند و در اصل تخلف ايشان هيچ نظري نيست اما خدا وكيلي كار ايشان را با كارها و حرفهاي فائزه هاشمي رفسنجاني كنار هم بگذاريد و احكام آنها را هم كنار هم بگذاريد تا ببینید چه خبره
Iran, Islamic Republic of
با سلام
پس با اين وضعيت در حق فائزه خيلي ظلم شده بابا . شش ماه ؟؟؟!!! خدايا توبه .
Iran, Islamic Republic of
فائزه هاشمي هيچ اهانتي به رهبري نکرده، بلکه اهانت ايشان به دولت و بيشتر به جريان انحرافي بود.
United Kingdom
چند بار این حکم صادر میشه و میره تجدید نظر؟

خیلی وقت پیش رفته بود تجدید نظر که
Iran, Islamic Republic of
گلی به جمال آقای رئیس جمهور که داعیه ولایت پذیری دارد . حالا که اینطور شده به مسئولیت های ایشان بیافزاید تا ولایت پذیریش مورد کوچکترین شک و شبهه قرار نگیرد
برا توهينهاي جوانفكر به رهبري و مقدسات پاسخي نداريد به فائزه هاشمي ربط نديد.جرم بيرون رفتن برا خريد لباس و ساندويچ با توهينهاي جوانفكر برابر نيست كه حبسشون با هم قياس بشه.
Iran, Islamic Republic of
فائزه هاشمی به همه از رهبری معظم تا دولت و مردم اهانت کرد ولی خوب بابا اکبر داره دیگه
البته حکم جوانفکر هم باید اجرا بشه مگه اون هم جزء خط قرمز های دولت باشه که باید گفت دمت گرم محمود مردمی نژاد سابق!!!
Iran, Islamic Republic of
بينندگاني كه مقايسه اي بين حكم آقاي جوانفكر و خانم فائزه هاشمي دارند به اين نكته دقت كنند كه :
آقاي جوانفكر تريبون جريان انحرافي است و يك " جريان " رسانه اي را هدايت ميكنه ... در صورتيكه آن مصاحبه اي كه خانم هاشمي بواسطه آن محكوم شدند را خيلي ها ( از جمله خودم ) هنوز جايي نشنيده و نديديم ... در صورتيكه تبعات مقابله آقاي جوانفكر با تذكرات دادستاني و نيز ادامه روند بازتاب دادن " حرف " هاي جريان انحرافي مانند اينكه ( برگرفته از صحبتهاي آقاي جوانفكر) :

در اثر آشنايي مردم كشورهايي كه در آنها انقلاب صورت گرفته از ديدگاههاي آقاي دكتر احمدي نژاد و روحيه مبارزه ستيزي ايشان " انقلاب هاي منطقه " ايجاد شد ...
حالا اين صحبتها را با فرمايشات رهبر معظم انقلاب راجع به انقلابهاي منطقه مقايسه كنيد تا به عمق حرف هايي كه آقاي جوانفكر زدند پي ببريد
دوست دارم كه مردم سطحي نگر نباشند ..
این جماعت به خوارج دوران امام علی علیه السلام شباهت دارند، با این تفاوت که خوارج دوران مولا علی(ع)‌ حتی از حافظان قران بودند و آقایان بعید است رو خوانی قرآن راهم درست بلد باشند.
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به كسي كه گفته :
" برا توهينهاي جوانفكر به رهبري و مقدسات پاسخي نداريد به فائزه هاشمي ربط نديد.جرم بيرون رفتن برا خريد لباس و ساندويچ با توهينهاي جوانفكر برابر نيست كه حبسشون با هم قياس بشه "

خيييييييييييييلي پرتی بابا.
Iran, Islamic Republic of
توهين ايشون به رهبري چي بوده؟
Iran, Islamic Republic of
حقشه ولی.....
والله فائزه بیشتر توهین کرد پس چرا؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
در جواب اون غافل بی فکری که گفته فائزه هیچ توهینی به رهبری نکرده بود میگم برو فقط کافیه یه جستجویی تو سایت ها و اینترنت داشته باشی بعد مستنداتش به راحتی در اختیارت قرار میگیره....
از فایل های صوتی تا فیلم ها و عکس های بدست آمده در اغتشاشات و تجمعات کف خیابان....
البته اگر جیره خور خاندان هاشمی باشی خوب البته باید دفاع کنی....
Iran, Islamic Republic of
خيلي جالبه فائزه رفسنجاني 6 ماه حبس و جوانفكر 1 سال........
Iran, Islamic Republic of
چقدر راحت از فردی چون جوان فکر حمایت میشود
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که با حدت و شدت می گویند آقای جوانفکر به رهبری توهین کرده اند لطف کرده بگویند توهین ایشان چه بوده است که بهتر بتوانیم قیاس کنیم؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
توهین به مقام معظم مجمع تشیص مصلحت جرم اصلی ایشان و انحراف از مشی اصولگرایی با طعم کارگزارانی چاشنی آن است
دوست عزيزم درست گفتن من خيييييييييلي پرتم. من به سالهاي آينده پرت شدم. تو سالهاي آينده بايد بياي ببيني چقدر از عزيزان!!!!! من و شما محكوم به خيلي عناوين شدن خبرش بهتون ميرسه. الان اينجا خيليا از محبوبين امروزي مانند محبوبين ديروزي به خارج كشور گريختن و بعضيا به حبس رفتن. ميگن در دوران تصديشون هدفشون وسيله رو توجيه كرده و عجيب كارايي كردن.
Iran, Islamic Republic of
این خوبه کاش فائزه هم محکومیتش درست و حسابی بود
ای دنیا هاااااااااااااااااااای!