يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۳۳

پیام جالب شهاب حسینی به اصغر فرهادی

پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 211232
سلام اصغر عزیز، شاید بی مناسبت نباشد که به مثال عهد قدیم و سرداران رشیدی که افتخارات برای این سرزمین رقم زدند، تو را نیز فاتح بزرگ نامید و سردار تاریخ ساز پهنه فرهنگ و هنر این سرزمین
به گزارش «کافه سینما» شهاب حسینی پیام تبریکی برای اصغر فرهادی نوشته است که متن آن در پی می آید:

و تنها اوست یگانه خالق متعال

سلام اصغر عزیز، شاید بی مناسبت نباشد که به مثال عهد قدیم و سرداران رشیدی که افتخارات برای این سرزمین رقم زدند، تو را نیز فاتح بزرگ نامید و سردار تاریخ ساز پهنه فرهنگ و هنر این سرزمین.

خوشحالم که در رکابت بودم برای خدمت به فرهنگ و هنر این سرزمین که مردمان نجیبش را شایستگی بهترین هاست و عجب داستان پر فراز و نشیبی داشت این سفر بزرگ از نقطه آغاز که از اندیشه ات بر قلمت جاری شد تا لحظه ای که پرچم نجیب این دیار در یکی از قله های رفیع ادب و فرهنگ وهنر جریان ساز و تاثیر گذار سینمای جهان به اهتزاز در آمد و چه شیرین بودند صورت هایی که در آنان شکوه چشمان اشک بار و لب های خندان توامان جاری بود و یقینم بر این است که شعور کامل حاکم بر نظم آفرینش، صدای خلوص قلب و اندیشه تو را شنید، آنگاه که برای اولین باری که گرد هم بودیم و بر نما های مستند از تصاویر غمناک دادگاه های خانواده چشم دوخته بودیم، تو به جای اینکه بگویی فیلمی خواهیم ساخت چنین و چنان، گفتی: "بچه ها می بینید مشکلات مردم را؟" و این خلوص خدمت بود و قربانی هابیل که بر درگاه احدیت پذیرفته شد، آن را برکت داد و بر بام فرهنگ جهان بیافراشت و به واسطه آن دل ملتی را که هر روز و به هر بهانه صدایش می کنند گرم و شاد و امید وار کرد.

اما در میان این آوا های خوش شادمانی، به گوش رسید صدای قابیل هایی که ناهنجار و گوش خراش داد سخن سردادند از بی ارزش بودن تلاشت. چه خوش گفت شاعر که از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست اما حقیقت همیشه پیروز است.

آنچه تو کردی سهم بودنت را کامل کرد، الهام بخش و امید آفرین شد و غبار از چهره کهن و پر اصالت این سرزمین بار دیگر برگرفت و حالا همگی با عشق بیشتری بر عمق نگاه یکدیگر چشم می دوزیم و لبخند می زنیم و خوشحالیم که این خاک، خاک بزرگ پرور است، همواره بوده و باز خواهد بود. دستانت پر توان و خدا قوت. به هم او می سپارمت که همانا خیرالحافظین است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


- پیشنهاد می دهیم به آقای فرهادی که یک چنین فیلمی بلکه بسیار بهتر از آن در مورد آمریکایی ها بسازد آن وقت ببیند اسکار به او می دهند یا نه؟
2- سرداران رشید برای اعتلای فرهنگ و دین جنگیدند نه بزرگ نمایی مشکلات مردم. آیا فرهنگ مردم آن بود که در فیلم نشان داده شد. آیا تشویق توسط دشمنان فرهنگ مردم افتخار است آیا کاخ سفید دلش به حال مردم سوخته است که دهها سال با ما و فرهنگ ما چنین می کند؟
4- ممکن است برای شما بازیگران جایزه اسکار از بهترین ها باشد چرا که آرزوهای خود را در آن می یابید ولی برای ما هیچ افتخاری ندارد
5- آیا ظاهر شدن به صورت کشف حجاب، اعتلای فرهنگ ماست.
آری حقیقت، انسانیت، آواهای خوش و پیروزی برای شما جای دیگری است شما این مفاهیم را از طریق همان اسکاری ها می فهمید چرا چنین ذوق زدگی و از خود باختگی فرهنگی را در جشنواره فجر احساس نکردی.
هر چند در دیار بی کسی و کویر فرهنگی که در دستان شماهاست صد البته که فیلم هایی از این دست جای بروز و ظهور می یابند.
Iran, Islamic Republic of
آقاي شهاب حسيني فكر ميكردم كه بازيگرارزشي هستي ولي بااين پيغامت براي فرهادي تجديدنظر ميكنم امام روح اله(ره)فرموده اند: بااين مضمون هر وقت كاري را انجام داديد و دشمن از شما تعريف كرد و خوشحال شد بدانيد كارتان اشكال دارد پس به آقاي فرهادي ميگوييم كه دشمن ازشما تعريف كرده وبدان كارت مشكل داشته
مجدد به فرهادی بزرگ و بزرگ ساز تبریک و به شهاب حسینی آفرین
صحبت های شهاب نشان داده است که به قول خودش نقش شهید بابایی ساختش ...
اسکار گرفتن آقای فرهادی ما را به یاد داستان روباه و زاع و پنیر می اندازد که روزی زاغی بر شاخه ای لانه داشت و پنیری بر دهان......
آره راست ميگه، حقيقت پيروز است. پس لطفاً آقاي حسيني و فرهادي، دل به اين مجسمه‌هاي توخالي خوش نكنيد، چرا كه حقيقت اسلام هميشه پيروز است.
شب وطن فروشي مي‌رود و روسياهي اش به ذغال مي‌ماند.
فکر می کردم تو این سینما به خاطر دلبستگی و وابستگی تو به ارزشهاست که حقت اون طور که باید و شاید ادا نشده...
ولی تو هم یکی مثل فرهادی هستی...
صد حیف!
Iran, Islamic Republic of
اما در میان این آوا های خوش شادمانی، به گوش رسید صدای قابیل هایی که ناهنجار و گوش خراش داد سخن سردادند از بی ارزش بودن تلاشت. چه خوش گفت شاعر که از دیو و دد ملولم ...!!!!!



لابد فیلم فرهادی وحی منزل است و مخالفین فرهادی همه ...!!!!؟؟؟؟
Germany
سر قضیه انتخابات از شهاب حسینی دلگیر بودم، اما با این پیامش دوباره دلمون رو شاد کرد. دوستت داریم شهاب عزیز.
واقعا که هم بازیش خوبه و هم قلمش!!
آخه کجای این اباطیل جالب بود؟ هر ... رو برای ما برجسته میکنید. عالم و آدم این فیلم رو در شأن ایرانی ها نمیدانند و مشکل داران از ان تعریف میکنند، اون وقت این شخص فرهادی را با سرداران رشیدی که برای ایران و حیثیت آن از جان مایه گذاشته اند مقایسه کرده!! جمع کنید این حرفا رو
Iran, Islamic Republic of
انگار شهید سید مرتضی آوینی برای امروز ما سخن گفته:

"اما حقیقت این است كه كسب توفیق در جشنواره های خارج از كشور ارزشی را اثبات نمی كند. آنها به تكنیك محض جایزه نمی دهند و راهشان نیز با ما متفاوت است. تكنیك و محتوا را نیز نمی توان از یكدیگر تفكیك كرد و چون اینچنین است، پر روشن است كه آنها كدامین فیلم ها را خواهند پذیرفت. كسی مخالف شركت در جشنواره های خارج از كشور نیست، اما آنچه كه اصلا در شأن ما نیست، شیفتگی و مقهوریت و مرعوبیت در برابر آنهاست.
آیا فیلم هایی كه به فستیوال های خارجی می روند نباید بویی از حقیقت انقلاب اسلامی و معتقدات ما داشته باشند؟ ... و تو گویی این بیماری اصلا همه گیر است، چرا كه در زمینه هنرهای تجسمی نیز هنوز كه هنوز است، تابلوهایی برای شركت در بی ینال های خارجی انتخاب می شوند كه رنگ و بویی از انقلاب و مردم و جنگ ندارند و بعضا مخالف با آرمان های غایی جمهوری اسلامی و انقلاب هستند.
ما باید بنشینیم و یك بار برای همیشه تكلیف خود را بفهمیم. به راستی این همه هیاهو برای چیست؟ هیاهوی بسیار برای هیچ و یا حتی كمتر از هیچ؟"
همچینم پیام داده که انگار از طرف خدا داره پیام میده. مسلما ایشون و کارش به دست فراموشی سپرده میشه بنده خدا شهابم دلش خوشه ها
Iran, Islamic Republic of
اقاي حسيني گفته هاي اقاي علی استون را كه از مركز همان بام فرهنگ جهان كه ناميديد خوانده ايد بعيد مي دانم كه شما اهالي فرهنگ!اخبار ورود اين چهره مشهور به ايران را دنبال نكرديد از اوج شهرت و قله ی رفیع ادب و فرهنگ وهنر جریان ساز و تاثیر گذار سینمای جهان امده بود از جايي كه حتي قرار گرفتن نام اثارتان در ليست مسابقه آن برايتان روياست
با تاسف يكي از معدود تماشاگران شوق...
United States
تازه داشتم به شهاب حسینی امیدوار می شدم اما انگار این بازیگرا همشون از یه قماشن!
دلباخته امریکا و خیانتکار به فرهنگ و اعتقادات کشورشون.
به امیدروزی که هنرمندان واقعی و متدین عرصه فرهنگ و هنر این کشور رو فتح کنن و دیگه جایی برای یکه‌تازی های امثال اینها باقی نمونه.
دوست عزیز به جای معدود تماشاگران شوق پرواز بهتره بگید خیل عظیم هواداران شوق پرواز
Iran, Islamic Republic of
اگه شهاب حسيني تو اخراجيها بازي كرده بود ، اينهائي كه كامنت مخالف گذاشتن ، همه تعريفشو ميكردن .
با سلام دوستانی که صرفاً در برابر این اثر جبهه گیری منفی نموده اید آیا به این امر توجه ننمودید که در این فیلم اجتماعی علاوه بر اینکه بر مشکلات جامعه توجه شده خط قرمز این مردم را نیز به تصویر کشیده؟ ایا ندیدید که با وجود آنکه افراد در پیچ و خم زندگی ممکن است آلوده به دروغ و... شوند ولی وقتی قرار است دست بر قرآن گذاشته و سوگند یاد کنند از این خط قرمز عبور نمی نمایند و پشت پا به تمامی این اعتقادات نمی زنند بهتر است در تحلیل فیلم کل پیام فیلم را بنگریم و نه فقط بخش های تاریک آن را که چندان هم غیر واقعی نیست
شوق پرواز به خاطر شهاب حسینی پر بینننده نبود به خاطر جان بر کفان خالصی مثل شهید بزرگ عباس بابایی پر بیننده شد آنچه به این فیلم ارزش داد نام این شهید بزرگ بود ولا غیر
فیلم نسبتا خوب بود عالی نبود

در ضمن کسی که خوب بازی می کند آن هم در تمام نقش ها نمی تواند از نقشی تاثیر بپذیرد اگر آقای حسینی از این شهید تاثیر گرفته بود از انسانی که به راحتی با زنان مصافحه می کند این چنین تعریف نمی کرد وآنان را هم ردیف! سرداران اسلام قرار نمی داد
خطاب به سید شهاب الدین حسینی عزیز: سلام
شما نقش آفرینی های بسیاری داشته اید و می توان گفت از معدود هنرمندانی هستید که قطعا مسلمان واقعی می باشید دارای خانواده ای متدین البته ان شا الله این گونه باشد!!!
برادر بزرگوارم شما به نوعی برای ما الگو شده اید شاید برای بازی بسیار زیبایتان در شوق پرواز
به عنوان یک ایرانی سئوال می کنم:
1 - آیا عمل آقای فرهادی و دست دادن با زن اجنبی 2 - حضور خانم لیلا حاتمی و دختر آقای فرهادی با آن حجاب که اصلا مورد قبول اسلام و مسلمین و دین ما نیست فقط باری به هر جهت بود و دست دادن خانم حاتمی با نامحرم درست است؟! آیا غیرت مرد ایرانی این را قبول می کند؟!
ما ایرانی مسلمان با تعهد پیرو علی(ع) و زهرا(س) و به دور از هر گونه باند و جناح و ... شیعه هستیم آیا به چه بهایی باید خودمان را همرنگ جماعت غربی کنیم به بهای فروختن شرفمان !!!
آقای حسینی عزیز تبریک شما به پیشکسوتتان قابل تقدیر و ستایش است ولی برخی از عبارات بکار رفته نامناسب است شما را به خدا قسم می دهم با توجه به ذهنیتی که در جامعه درست کردید و حتی در خانواده خودم، بگذارید طعم شیرین آن ماندگار باشد از خداوند متعال برای شما و خانواده محترمتان توفیق روزافزون در سایه امام زمان (عج) را خواهانم دست علی یارتان باد.
هم اخراجي ها فيلم هاي بدي بودند و هم جدايي سيمين از نادر هر دو فقط روي نقاط منفي زوم كرده اند
United States
شهید بابایی هم در اوج جوانی درامریکا با عزت وعفت زندگی کرد اما این اقایون هنوز پاشون به غرب باز نشده خودشون رو باختن این همه هم ادعا دارن
لطفا فيلم اخراجي هاي 3 فراموش نشود در اين بازار تبريك ها كه چه اثر تاثير گذار و چه بازيهاي درخشاني داشت
آقای شهاب حسینی عزیز سلام
اولا سردارانی که ما داشتیم هیچگاه فرهنگ غلط اینگونه افراد غربی و غربگراها را قبول نداشتند. ولی ظاهرا این برای شما جا نیفتاده که بابا اینجا ایرانه و اسلامی، و هرجای دنیا هم که بری باید اخلاق را رعایت کنی، کجای اسلام گفته ناموس خودت رو درمعرض دید مردم نمایش بده! و بذار با اون دست بدن!
من میدونم که بازیگرها اگر نقشی بازی میکنند به منافع مادی آن نگاه میکنند ولی فکر نمیکردم که شماهم اینگونه باشید، که با این حرفهای شما چیز دیگری دستگیرم نشد.
فرهنگ و هنر این سرزمین کجا و فرهنگ کثیف غرب کجا؟ آره مردمان ما شایسته بهترین هاست اما بهترینهایی که امثال بابایی ها به این مردم دادند نه این آقای اصغر عزیزت!!!
"صورت هایی که در آنان شکوه چشمان اشک بار و لب های خندان توامان جاری بود "
بله این غربی ها هستند که به ما میخندند و در مقابل اشک خیلی از خانواده ها رو درآوردید، این مملکت پای این کشور خون داده، جوان داده اونها به ما اینها رو که شما دارین به امثال فرهادی میگید یقینا نگفتند.
خلاصه بگم ایرانی باش و ایرانی بمیر و دلخوش به این اسکارها و ... نباش
Iran, Islamic Republic of
درودبراصغرفرهادی باد.فیلم اخراجی هافقط یک کمدی ساده است وبس .
برادر گرامی سید شهاب الدین حسینی
سلام
خیلی حرف ها گفته شده از قبیل نقش شما در سریال شوق پرواز و ایفای نقش شهید والامقام عباس بابایی و غیره ...
چند سوال اساسی که اندیشیدن به آن ضرری ندارد:
1- آیا تاکنون درباره این موضوع که پشت پرده این هدایا و اسکارهای که فیلم ها و بازیگران ایرانی تعلق می گیرد اندیشیده اید؟
2- آیا تاکنون اندیشیده‌اید که به فیلم ها و افرادی که با نظام و وضع موجود از نظر اجتماعی و بخصوص سیاسی این نظام اسلام که در ره هزاران خون شهید داده شده است و با آن مشکل دارند تعلق گرفته است؟
3- چرا به دانشمندان ما بخصوص دانشمند عزیزمان اردشیر قوام زاده که بعنوان پژوهشگر برتر در زمینه سلولهای بنیادی معرفی شده بود چرا به ایشان اجازه ورود برای دریافت جایزه به حق خود را ندارند.
این را صاحبِ قرآن می گوید:
اگر دیدی که یهود و نصاری از تو راضی شدند
یقین داشته باش که از مرام و مسلک آنها تبعیت کردی و اگر چنین کردی، دیگر امیدی به یاری و ولایت من نداشته باش!

ای گل!
گمان مبر به شب جشن می روی /
شاید به خاک مرده ای ارزانیت کنند

سید جان التماس دعا و عاقبت بخیری برای شما و خودم را از خداوند منان خواهانم
Iran, Islamic Republic of
کدوم سردار جنگ ما با هرزه های آمریکایی دست داده که این دومی اش باشه وکدوم سردار ما برای تشکر ازش آمریکایی ها پیغام تبریک فرستادن یا دختر کدوم شهید ما در مقابل انظار اجنبی ها با سر لخت عکس یادگاری گرفت؟
اقای فرهادی در واقع برای دهن کجی به همین شهدای ما و اعتقاداتمون داره اونجا خوش گذرونی می کنه
آقای شهاب حسینی گرامی(آقایی که نقش سردار سرافراز شهید بابایی رو بازی کردی) : اینکه یک هموطن بیاد و مشکلات وطنش رو تو بوق و کرنا کنه و به تمام دنیا و به خصوص دشمنای مملکتش نشون بده ، میشه افتخار و آیا میشه اسم سردار رشید رو بهش خطاب کرد و اونو با شهدای متعالی مقام و سرداران واقعی این مرز و بوم ، مقایسه کرد ؟!!! قبل از نوشتن نامه بهش فکر کرده بودی ؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه ما طلاق داریم اونا اره برقی تگزاس رو دارند .یادتونه چند نفر رو تیکه پاره کرد؟
United States
"یه اشاره ای به بخشای جالب پیام ایشونم میکردین خوب."

ما نفهمیدیم کجاش جالبه!
مثل همه پیامای مفتخر دیگه که تا حالا دادن!
Iran, Islamic Republic of
به هر نحوی که شما فکر کنید یک کار با ارزش را میتوان بی ارزش جلوه داد ولی انچه ارزش کار را نه پیش مردم بلکه در پیش خداوند جلوه و نمایان میدهد احساسات و افکار و خواسته های قلبی افراد است . از کجا معلوم که اقای فرهادی از درست کردن این فیلم قصد زدن تلنگر به خود و نیز برخی از افراد این جامعه را نداشته چرا که خیلی از ماها نیاز به تلنگرهای این چنینی داریم جایی که تمامی خط قرمزها و اعتقادات خودمان را برای لحظه ای زیر پا میگذاریم
United States
آقای حسینی از شما توقع نداشتم که این حرفو بزنین! شما خالص ترین انسان ها همچون شهید همت رو با این ها مقایسه می کنید ؟ واقعا از صمیم قلبم متاسفم!!!!!!
کدام مشکلات آقای حسینی کجای جامعه ایرانی این چیزیه که اصغر فرهادی توی فیلمش آورده که توی ایران همه دروغ میگن فقط اونی که می خواد بره خارج داره راستش رو میگه تازه همون فرد اگه پنهون کاری هم می کنه دقیقا خود اخلاق اصغر فرهادی میگه من تلخ اندیش نیستم اگه فیلمم تلخه من جامعه رو باز تاب دادم پس من دانشجو چرا این تلخی رو توی جامعه احساس نمی کنم واقعا تبریک میگم به اصغر فرهادی کاری کرده که وقتی به مردم ایران توهین میشه دست میزنن و هورا میکشن به جای این که ...
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای حسینی هم متاسفم!!!!!!