سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

امپراطوري فاسد مردوخ در بحران قرار دارد

جمعه ۱۷ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 174847
يك روزنامه انگليسي در گزارشي نوشت با بالا گرفتن جنجال استراق سمع توسط روزنامه متعلق به سرمايه‌دار يهودي كه خواهان گسترش امپراطوري رسانه‌اي خود است، امپراطوري وي در بحران قرار دارد.
به گزارش فارس، پليس انگليس چهارشنبه اعلام كرد كه به برخي از خانواده قربانيان حادثه بمب‌گذاري هفتم ژوئيه ۲۰۰۵ لندن خبر داده است كه تلفن‌هاي آنها احتمالا توسط كارآگاهان خصوصي استخدام شده توسط هفته نامه جنجالي "نيوز آو د وورلد " يا "اخبار جهان "، يكي از روزنامه‌هاي گروه رسانه‌اي "نيوز اينترنشنال " متعلق به "رابرت مردوخ " شنود شده بود.


پنجشنبه نيز رسانه‌هاي انگليسي در گزارش‌هاي مختلفي اعلام كردند كه اين شنود غيرقانوني براي خانواده‌هاي نظاميان انگليسي كشته شده در عراق و افغانستان نيز توسط روزنامه مردوخ اتفاق افتاده است.

همچنين مشخص شد كه كارآگاهان خصوصي هفته نامه "اخبار جهان " موبايل ميلي داولر، دختر دانش آموز نوجواني را كه به قتل رسيده بود، شنود كرده بودند و پيام هاي تلفني موبايل او را پاك كرده بودند كه اين باعث شد تا خانواده اين دختر گمان كنند كه فرزندشان زنده است.

* بحران در امپراطوري رسانه‌اي

بر همين اساس روزنامه انگليسي اينديپندنت در گزارشي با عنوان "امپراطوري مردوخ در بحران قرار دارد " نوشت: طرح مردوخ براي در اختيار گرفتن بزرگترين تلويزيون تجاري انگليس ديشب در هاله‌اي از ابهام قرار گرفت چرا كه مشخص شد روزنامه نيوز آو د ورلد از خانواده‌هاي نظاميان انگليسي كشته شده در عراق و افغانستان استراق سمع كرده و به اين ترتيب چند شركت اوراق بهادار از دادن آگهي‌هاي خود به روزنامه مردوخ خودداري كردند.


قرار بود مردوخ در همين روزها با دخالت دولت انگليس به تصاحب سهم بيشتري از تلويزيون بي اسكاي بي نزديك شود.

اينديپندنت نوشت: در يك روز واقعا افتضاح ديگر براي رابرت مردوخ كه به واسطه رسوايي عميق استراق سمع به وجود آمد، نهاد دولتي مخابرات و ارتباطات انگليس كه نظر آن در انتقال بي اسكاي بي موثر است اعلام كرد كه به دقت در حال بررسي اتهامات مطرح شده عليه نيوز اينترنشنال است و همچنين تاكيد كرد كه وظيفه دارد مطمئن شود مردوخ و مديران اجرايي ارشد وي مجموعه‌اي مناسب و لايق براي در دست گرفتن كنترل بي اسكاي بي هستند يا خير.


*رسوايي قديمي كه هر بار رسانه‌اي مي‌شود

روزنامه "نيوز آو د ورلد " سه ماه قبل نيز علنا از كساني كه از آنها استراق سمع كرده عذرخواهي كرده بود.

اين روزنامه كه به مانند برخي ديگر از رسانه‌هاي انگليس متعلق به "روبرت مردوخ " سرمايه‌دار يهودي‌ الاصل آمريكايي - استراليايي و سهامدار اصلي شركت "نيوز كورپوريشن " است چند ماهي است به دليل انجام استراق سمع و برخي اقدامات هكري در معرض توجه رسانه‌هاي انگليس قرار گرفته است.

چندي پيش نيز روزنامه اينديپندنت نوشت يكي روزنامه‌نگاران برجسته روزنامه "نيوز آو د ورلد " هكر استخدام كرده بود تا به‏طور غيرقانوني اطلاعات سري را جمع‎آوري كند.

مردوخ سرمايه‌دار يهودي‌ الاصل آمريكايي - استراليايي و سهامدار اصلي شركت "نيوز كورپوريشن " است كه رسانه‌هاي زيادي را در انگليس تصاحب كرده و اخيرا نيز اجازه تصاحب بخشي از سهام شبكه ماهواره‌اي اسكاي را نيز به دست آورد.

"رابرت مردوخ " يكي از يهوديان صهيونيست است كه كار خود را با مالكيت يك روزنامه كوچك در "ملبورن " استراليا شروع كرد اما پس از مدت كوتاهي توانست يك امپراطوري رسانه‌اي را پايه‌گذاري كند.

"مردوخ " با خريد روزنامه‌هاي ورشكسته و كوچك و با استفاده از روش‌هاي گوناگون به مديريت آنها پرداخته و آنها را به سوددهي مي‌رساند. او ابتدا به دنياي رسانه‌اي انگليس وارد شد و توانست جايگاه مهمي در بين شبكه رسانه‌اي انگليس كسب كند. اشتياق سيري‌ناپذير "مردوخ " وي را به سمت آمريكا كشاند و وي با كسب تابعيت آمريكايي توانست به گسترش دامنه امپراطوري خود نه تنها در آمريكا بلكه در سراسر دنيا بپردازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *