شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

عربستان به دنبال اثبات وفاداري خود به آمريكاست

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب: 74459
"رياض حسين القاضي " در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني العالم درباره حمله از پيش طرح ريزي شده عربستان عليه مبارزان الحوثي؛ گفت: در اين موضوع جاي هيچ شك و ترديدي وجود ندارد.
وي با بيان اينكه جنگ آل سعود عليه يمن بر هيچ انسان بينا و صاحب بصيرتي پوشيده نيست،‌ افزود: اين جنگ در حقيقت حلقه متمم جنگ نخست كه پيش از اين توسط رژيم يمن با حمايت و پشتيباني سعودي‌‌ها عليه مبارزان الحوثي صورت گرفته است؛ به شمار مي‌رود.
القاضي تاكيد كرد: از زماني كه آل سعود با كمك و مساعدت انگليسي‌ها بر جزيره عربي سيطره يافت از اعلام دشمني خود با يمن و اهالي آن ابايي نداشت.
رئيس جنبش مخالفان يمن در آلمان با بيان اينكه با وجودي كه ملت يمن به ملت برادر عربستان سعودي احترام مي‌گذارد و به جاي جنگ و يورش انتظار كمك از آنها دارد ولي حاكمان سعودي جز اينكه با شيطان عليه فرزندان سرزمين‌شان همپيمان شوند؛ سرباز زدند.
وي درباره اهداف عربستان سعودي از حمله به شيعيان الحوثي گفت: رژيم سعودي با حمله ددمنشانه خود به صعده و مناطق (اطراف) آن به دنبال تحقق دو هدف است. يكي اينكه مبارزان الحوثي را در مناطق تنگي محاصره كرده و آنها را از بين ببرد و ديگري اثبات وفاداري مطلق رياض به آمريكا و هر كسي كه در مدار آنها مي‌چرخد، است.
القاضي در پايان ابراز اميدواري كرد كه رياض به هيچ كدام از اهداف مزبور دست نيابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *