سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

آیا رکوردهای رضازاده پاک خواهد شد؟

شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب: 77211
هفتاد و هفتمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان از روز جمعه بیستم نوامبر در گویانگ کره جنوبی آغاز شد و ده روز ادامه خواهد داشت. پرامید ترین چهره تیم ملی ایران، در آخرین روز روی تخته خواهد رفت؛
 کسی که هر سه رکورد جوانان جهان در دسته فوق سنگین را در اختیار دارد و گفته می شود در تمرینات، رکوردهای بزرگسالان جهان که متعلق به همشهری اش حسین رضازاده است را هم شکسته است. 

بی بی سی ، سعید علی حسینی قهرمان نوجوانان آسیا، قهرمان جوانان آسیا، قهرمان جوانان جهان و قهرمان جام باشگاه های آسیا است و این اولین حضور او در صحنه جهانی بزرگسالان است. در مهرماه ۱۳۸۵، در حالی که فقط پنج روز به آغاز هفتاد و پنجمین دوره مسابقات جهانی وزنه برداری در دومنیکن باقی مانده بود، فدراسیون بین المللی این رشته اعلام کرد که ایران اجازه حضور در مسابقات را ندارد، چرا که نتیجه آزمایش دوپینگ ۹ نفر از وزنه برداران تیم ملی ایران مثبت بود. نام سعید علی حسینی ۱۷ ساله هم به عنوان جوان ترین عضو، در فهرست محرومین به چشم می خورد. سعید در دوران محرومیت، تمریناتش را در اردبیل زیر نظر پدرش عزیز حسینی ادامه داد، کسی که در سال ۱۹۸۴ در تبریز، روی سکوی سوم آسیا رفته بود. سعید اینک بخت اول وزن آخر مسابقات قهرمانی جهان محسوب می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *