دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

نگهبان موزه، دزد موزه از آب درآمد

پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 158619
مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان كرمان از دستگيري سارق موزه مردم‌شناسي رفسنجان خبر داد و گفت: اشياي سرقتي نيز به موزه بازگردانده شده است.
هادي ايرانمنش در گفت‌وگو با فارس درباره سرقت موزه مردم‌شناسي شهر رفسنجان كه دوشنبه شب ( ۹ اسفندماه ۱۳۸۹) انجام شده بود، گفت: علي‌رغم اطلاع‌رساني‌هاي غلطي كه انجام شده بود هيچ شيء قيمتي و عتيقه‌اي از اين موزه به سرقت نرفته بود چون اصولاً در موزه مردم‌شناسي آثار گرانبها نگهداري نمي‌شود بلكه اشياي مرتبط با زندگي مردم در دوره‌هاي مختلف است.

وي در ادامه افزود: در اين نوع موزه‌ها لباس سنتي، داس، ظروف و... نگهداري مي‌شود و سارق موزه مردم‌شناسي رفسنجان نيز تنها چند قطعه سنگ صابون را كه در موزه نگهداري مي‌شد به سرقت برده بود.

مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان كرمان درباره سارق اين اشيا نيز گفت: سرباز موزه كه قرار بوده تغيير كند اقدام به سرقت چند قطعه شيء كرده كه پس از كمتر از ۴۸ ساعت توسط نيروهاي حراست و يگان ويژه ميراث فرهنگي دستگير شده است.

ايرانمنش ادامه داد: سارق در حال حاضر به مقامات قضايي سپرده شده است.

وي تعداد سنگ صابون‌هاي سرقتي را ۵ قطعه عنوان كرد و گفت: در حال حاضر اين سنگ‌هاي سرقتي به موزه بازگردانده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *