شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
۳

روایت فدایی از دیدار ایثارگران با هاشمی/ هاشمی حاضر به حمایت از قالیباف نشد

يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 182432
حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران در گفت‌وگو با مثلث ماجرای دیدار این جمعیت سیاسی با آقای هاشمی را بازگو کرده است.

به گزارش جهان، این دیدار که در آستانه انتخابات نهم ریاست جمهوری انجام شده بر سر وحدت اصولگرایان بحث شده است.

فدایی می گوید: از ۳۰ فروردين، ۱۵ ارديبهشت، ۳۰ ارديبهشت بحث‌هايي شد تا درنهايت پنجم خرداد آخرين سنجش صورت گرفت كه البته اين سنجش‌ها با تسامح انجام شد، وگرنه تا ارديبهشت وضعيت روشن بود. در اين مسير آقاي توكلي متوجه شدند كه جايگاه راي‌شان پايين‌تر از آقاي قاليباف است و براساس پيمان بسته شده اعلام انصراف كرد وسه نفر ماندند. 

يك اتفاق ديگر هم افتاد و آن اينكه آقاي هاشمي بين خيلي از دوستان در آن زمان جزء اردوگاه اصولگرايي تعريف مي‌شد، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي براي عبور از اين مشكل هم با ايشان ملاقات و در آن جلسه صحبت‌هاي يكسال گذشته خود را با ايشان ياد‌آوري كرد. 

گفتيم آقاي هاشمي يادتان هست كه سال گذشته پيش شما آمديم و از فضاي سياسي كشور و مسائل داخلي تحليلي ارائه كرديم و شما گفتيد قبول دارم. 

آقاي هاشمي در جواب گفت آن حرف‌هايي را كه آن زمان زديد هنوز هم قبول دارم. جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، يك سال قبل به آقاي هاشمي گفت كه نيروهاي نسل اول انقلاب بايد كمك كنند براي بعد از خود ظرفيت درست كنند تا افراد جديدي به ميدان بيايند، اين افراد جديد در حضور نسل اول مديريت كنند و كادر نظام شوند تا گردش نخبگان و چرخش قدرت شكل گيرد و اين حصار تنگي كه جريان چپ و راست موهوم در كشور حاكم كرده شكسته شود و مديريت كشور از چنبره جريان دوم خرداد آزاد شود. 

در اين صورت مي‌توان فضاي عقلانيت بين نيروهاي وفادار نظام را تقويت كرد، در كل يكسري اصول در آن جلسه مطرح شد و ايشان قبول كردند كه بايد به جوانان فرصت داد تا در صحنه بيايند و جوانگرايي و نوگرايي در فضاي مديريت كشور حاكم شود. 

ايثارگران به ايشان گفت كه وقتي شما اين مساله را قبول داريد پس چرا چنين فضايي را در كشور درست كرديد و چرا كمك نمي‌كنيد كه اصولگرايان به وحدت برسند؟ چون ايشان شرط گذاشت كه اگر اصولگرايان به وحدت برسند نمي‌آيم. 

ما به آقاي هاشمي گفتيم يكي از مسائلي كه موجب وحدت اصولگرايان مي‌شود رفتار شماست كه مي‌تواند اختلاف‌آميز يا وحدت‌آميز باشد. بعد از بحث زيادي كه با آقاي هاشمي شد و ايشان اعلام كرد كه همه مطالب شما را قبول مي‌كنم، گفت چرا وحدت بين اصولگرايان رخ نمي‌دهد، جواب داديم خيلي راحت قابل حل است، سازوكاري تدوين شده كه اگر همه به آن پايبند باشند وحدت حاصل مي‌شود، همچنين گفته شد كه قاليباف خروجي سازوكار وحدت است اما ايشان حاضر نشد از آقاي قاليباف حمايت كند و يكي از كساني كه در جهت عدم وحدت اصولگرايان موثر بود شخص آقاي هاشمي بود، يعني هركس به اين سازوكار آسيب زد اختلاف ايجاد كرد؛ هم دوستاني كه قبلا اين كار را كردند و هم آقاي‌ هاشمي. البته در اين جلسه گفتم آقاي هاشمي در خوشبينانه‌ترين حالت اين انتخابات به مرحله دوم مي‌رسد و اين براي فردي مثل شما خوب نيست. 

اعتبار سياسي- اجتماعي‌تان از بين مي‌رود، ضمن آنكه ايشان با مقام معظم رهبري مشورت كرده بود و رهبر معظم انقلاب هم آنطور كه نقل مي‌شد در توصيه‌اي به ايشان گفته بودند كه مصلحت شما نيست كه وارد انتخابات رياست‌جمهوري شويد، ولي باوجود اين مشورت ايشان به صحنه آمد. 

آنجا گفتم آقاي هاشمي انتخابات رياست‌جمهوري نهم به مرحله دوم مي‌رسد و شما حداكثر با ۲۰‌درصد راي به مرحله دوم راه مي‌يابيد. 

ايشان گفت بله قبول دارم كه براي من آسيب است اگر به مرحله دوم برسد ولي من در سنجش‌ها ۵۷ درصد راي دارم، اما آقاي هاشمي براساس سنجش كارگزاران اين حرف را زد كه مايه و ضابطه علمي ‌نداشت و همانجا به ايشان گفتيم اين سنجش دقيق و علمي ‌نيست و در واقع پوست خربزه‌اي است كه كارگزاران زير پاي شما گذاشتند اما ايشان طور ديگري تشخيص دادند و به صحنه آمدند. بگذريم، از بين سبد اصولگرايان آقاي رضايي دير‌هنگام از صحنه كنار رفتند...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اون کسی که وحدت اصولگرایان را بهم زد آقای احمدی نزاد بود که اصلا شورای هماهنگی رو به رسمیت نشناخت.در ضمن کجا خروجی وحدت آقای قالیباف بود؟خروجی آقای لاریجانی بود که دیگران چون او را نپذیرفتند وارد صحنه شدند.یعنی ابتدا آقای احمدی نژاد شورا را هتک کرد بعد هم حرمت شورا از بین رفت دیگران هم به راه خودشان رفتند.آقای فدایی استغفار کنین در این ماه رحمت
نمرديم و معناي هتك را هم فهميديم. يعني احمدي‌نژاد نبايد اين‌قدر آزادي مي‌داشته كه نظر خودش را داشته باشد؟ او از ابتدا قولي مبني بر تبعيت از گروه‌ها نداده بود كه زير قولش بزند.
Iran, Islamic Republic of
ببخشید کجا دور اول شما محمود رو نماینده اصول گرا معرفی کردید ؟؟!!!(شما از قالیباف حمایت کردید )
کجا دور دوم اینجوری شد خودشون هم در دور اول و دور دوم گفتند من نماینده هیچ گروهی نیستم