چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

ایران الگوی دموكراسی در خاورمیانه

جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۰۷
کد مطلب: 211303
وین - 'ابراهیم شیبانی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، ایران را الگوی دموكراسی در منطقه خاورمیانه خواند.
به گزارش ایرنا، شیبانی كه در یك میزگرد شبكه تلویزیونی بین المللی 'سر ووس' حضور یافته بود، با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی ، طرح دیدگاههای مختلف در عرصه رقابت را نمود دموكراسی در ایران دانست.

در این میزگرد كه پنج پژوهشگر، استاد دانشگاه و روزنامه نگار برجسته از اتریش و آلمان شركت داشتند، سفیر ایران در اتریش در خصوص اختلاف دیدگاهها در ایران گفت: در هر كشوری احزاب و گروه های مختلفی وجود دارند كه دیدگاههای خود را مطرح می كنند؛ این روزها می بینید كه در آمریكا رقبای انتخاباتی هر كدام چه سخنان تندی می گویند.

وی افزود: در كشوری مانند ایران نیز كه احزاب و گروه های مختلفی حضور دارند، طبیعی است كه نظرات مختلفی وجود داشته باشد. مگر دموكرسی غیر از این است؟

شیبانی در عین حال تاكید كرد: البته درسیاست های كلان در ایران، رهبری بالاترین مقام هستند و اگر ایشان چیزی بگویند، همه تبعیت می كنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش یادآور شد كه در ایران تفكیك قوا وجود دارد و طبق قانون اساسی ، رهبری بر سه قوه اشراف دارند.

شیبانی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی تاكید كرد كه ایرانیان حضوری پرشور در این انتخابات خواهند داشت.

وی تاكید كرد: ما می گوییم بهترین دموكراسی منطقه خاورمیانه در ایران است و نشانه آن نیز این است كه طی سه دهه گذشته ۳۰ انتخابات داشته ایم.

گفتنی است این برنامه پنجشنبه شب از شبكه بین المللی 'سر ووس تی وی' پخش شد.

این شبكه كه مقر آن در اتریش است، علاوه بر اتریش، مخاطبان گسترده ای در كشورهای آلمان، سوییس و سایر كشورهای اروپایی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *