دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲۲

هاشمی: اگررضایت اکثریت مردم را حفظ نکنیم، آینده روشن نخواهد بود

شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب: 174107
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظر مقام معظم رهبری برای شکل‌گیری کرسی‌های آزاداندیشی مورد غفلت و بعضاً مصادره به رأی قرار گرفته و یا از مسیر خود منحرف شده است.


به گزارش جهان به نقل پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی، جمعی از علمای حوزه و دانشگاه از شهر مقدس قم صبح شنبه با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و پیرامون حوزه نواندیشی دینی گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار، اسلام را دین جامعی عنوان کرد که متعلق به همه اعصار و زمان‌هاست و گفت: اسلام نیازی به تحمیل فکر و عقیده ندارد و پایه‌های استدلالاتش محکم و اسلام دین گفت‌وگو و آزاداندیشی در حوزه فکر و تعقل است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توجهات ویژه قرآن برای تفکر و تعقل تأکید کرد: تمدن عظیم اسلامی در زمانی که غرب در جاهلیت بود، در کشورهای اسلامی شکل گرفت و اساس آن مبتنی بر آزاداندیشی و اهمیت به تفکر بود.

وی افزود: در عصری زندگی می‌کنیم که روزبه‌روز عقلانیت، استدلال و منطق قدرت افزون‌تری پیدا می‌کند و فضای بسته مانعی در برابر اسلام حقیقی است.

وی با اشاره به جایگاه رضایت مردم در سبک حکومت‌داری تأکید کرد: اگر نتوانیم رضایت اکثریت مردم را با خود حفظ کنیم، تاریخ نشان داده است که موفق نخواهیم بود و آینده روشنی به همراه نخواهیم داشت.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر شکل‌گیری کرسی‌های آزاداندیشی در محیط‌های علمی تأکید کرد: این بحث که می‌توانست منشأ تحولات مثبتی باشد مورد غفلت و بعضاً مصادره به رأی قرار گرفت و یا از مسیر خود منحرف شد و باید تلاش شود با درک این موضوع زمینه‌های آن فراهم شود.

وی با اشاره به برخی مباحث در حوزه حکومت در مورد تحمیل برخی موارد به جامعه و به‌ویژه نسل جوان تأکید کرد: فشار مضاعف نتیجه کمتری به همراه دارد و در هر طرحی که به اجرا می‌رسد، باید به واقعیات جامعه نیز توجه داشت و از حرکاتی که وهن را نیز به همراه دارد، پرهیز کرد.

وی افزود: البته در جامعه باید به محیط به عنوان عاملی مؤثر در حوزه تربیت توجه کرد و از رشد فساد در آن جلوگیری به عمل آورد که آن نیز روش‌های علمی متناسب را طلب می‌کند.

هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به سؤال یکی از حاضران درباره اوضاع کشورهای منطقه و برخی اعتراضات تأکید کرد: نقطه مشترک همه این اعتراضات محوریت مردم است و برخوردهای سرکوب‌گرایانه با توجه به این موج بیداری نتیجه‌بخش نخواهد بود.

وی افزود: مردم مظلوم بحرین در این میان متحمل سختی‌های بیشتر هستند و مظلوم واقع شده‌اند و حمایت جهانی نیز به همراه ندارند.

در این دیدار حاضران هر کدام به بحث در خصوص مفاهیم و موضوعات دینی به‌ویژه در حوزه‌های حکومتی پرداخته و مطالبی درباره لزوم توجه به حوزه نواندیشی دینی در محافل علمی و به‌ویژه حوزوی پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دعا مي كنم روزي برسد كه همه ي اظهار نظر هاي سياسي خواص بدون بغض و كينه شخصي باشد و تنها مراعات مصالح اسلام را بكند
Sweden
از کی تا حالا خانواده هاشمی شدند اکثریت.
موقع سخنراني مقام رهبري در روز مبعث راجع به تحولات منطقه ايشون تو چرت تشريف داشتند؟؟؟
يعني ايشان هنوز هم فكر مي كنند اكثر مردم ناراضي هستند و بارها در سخنراني هاي خود به نوعي جملاتي با اين مضمون داشته اند. آقاي هاشمي، نارضايتي مردم از خانواده شما دليل بر نارضايتي از نظام نيست مردم از اين ناراحت هستند كه چرا با آقازاده هاي متخلف و از خود راضي برخورد نمي شود
یا به عبارت دیگر: اگر رضایت فائزه و مهدی هاشمی و عفت مرعشی را حفظ نکنیم آینده روشن نخواهد بود.
دیدارهای آقای هاشمی خیلی زیاد شده ولی درباره قیام های منطقه فصل الخطاب همان بود که در 14 خرداد و روز عید مبعث آقا فرمودند قیام ها ضد آمریکایی و اسلامی و مردمی است و قیام مردم سوریه از آن قبیل نیست چون ضد آمریکایی و ضد صهیونیسمی نیست پس چرا بعضی اصرار دارند حرف دیگری بزنند خدا می داند.
Iran, Islamic Republic of
من هم از رئيس مجمع تشخيص مصلحت شخصي سئوالي دارم
درس آقا مهدي تمام شد يا نه چون شما گفته بوديد خودتان گفته ايد برود و راحت درسش را بخواند؟
جناب هاشمی!

رضایت همه مردم حفظ شده است همان مردمی که یوم الله 9 دی و یوم الله 22 بهمن را خلق میکنند

مگر اینکه منظور شما از مردم کسانی دیگر باشه
Iran, Islamic Republic of
از آقا مهدی چه خبر ؟
Iran, Islamic Republic of
اکثریت مردم خواستار محاکمه عادلانه فرزندانت می باشند. خوب اگر راست میگی عمل کن و اجازه بده قوه قضاییه با اونها برخورد کنه!
بچه ها یادتونه ما در روز 9 دی چه شعاری میدادیم؟؟!!!!
آزاد اندیشی منظورش اینه که فائزه دوست داره با دوچرخه بیاد تو خیابون کسی حق نداره جلوشو بگیره
فکر کنم منظورش از اکثریت مردم، شخص خودشه!
یه سؤال. چرا "مدرک معادل" توی کشور خودمون برای ادامه تحصیل در مقطع بالاتر پذیرفته نیست، ولی توی آکسفورد قبولش می کنند؟
Iran, Islamic Republic of
2نکته خطاب به آقای هاشمی:
1)خوب حرف زدن با خوب عمل کردن فرق میکنه
2) دو پهلو حرف زدن یعنی نفاق
United States
بنویسید رضایت اکثریت مردم بخوانید رضایت اقای هاشمی و بر و بچه ها !!!
Latvia
يكي از چندين مزيت رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد اين بود كه آقاي هاشمي رفسنجاني فرصتي يافت كه بيشتر در مورد اهميت راي مردم انديشه كنند.جاي خوشحالي است كه ايشان بعد از 33 سال و برخلاف روش گذشته خود در مقام منتقد اين گونه رضايت مردم را مهم مي شمارند.
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا ببين كي داره از رضايت اكثريت صحبت ميكنه سالها مردم دااااااااااد ميزدند و اعتراااااااااض ميكردند به مرفه طلبي و اشرااافي گري آقايوووون و آقا زاده ها و ساااالها مردم بدبخت محرووم تو ذهن آقايان جااايي نداشتند ... اين حرفها واقعا از زباااان ایشون جاااالبه ولي با همه اين حرفا باااازم ته دلمون دووستت داريم هاااااشمي و بهت اميدواااريم كه ...
Iran, Islamic Republic of
آفرین به این آقا!!
اما خدا وکیلی آيا اقای هاشمی شما در 16 سال صدارت مستقیم و غیر مستقیم (به ادعای خودتا) در راس امور کشور واقعا این حرفها را عمل نموده و به آن اعتقاد داشتید!!!
درجه بندی 1 و 2و 3 ملت در راستای رضایت مردم بود

شمال شهر تهران و مهدی و فائزه و عفت = درجه 1
کوخ نشینان شهرستانی = درجه 4!
حق رای ندارن

چون اکثریت جامعه ما کاخ نشینان مرفه شمال شهر تهران هستن رضایت اونا حفظ نشه انقلاب ساقط میشه
United Kingdom
تو بچه هايت را تحويل قانون بده رضايت اكثر مردم حاصل مي شود
ازادی اندیشه و بیان ولی فقط این ازادی بر علیه من و خانواده ام نباشه وگرنه....
کیه که خفقان زمان ایشون را یادش نیاد؟!
بسمه تعالی
اکثریت در نظر هاشمی رفسنجانی همان کاخ نشینها هستند که امام (ره) آنها را با مستضعفین مقایسه فرمودند . امام (ره) فرمودند : من تار موی شما کوخ نشینها را با صد کاخ نشین عوض نمی کنم هر چند قابل مقایسه با تار موی شما نباشند .