شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۲۳

پیشبینی دبير كل جامعه وعاظ از رای اعضای خبرگان به هاشمي

شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 157971
دبير كل جامعه وعاظ با اشاره به در پيش بودن انتخابات خبرگان تصريح كرد: من نظر تعدادي از اعضاي خبرگان را جويا شدم گفتند رأي به رياست هاشمي رفسنجاني نمي‌دهند و ظاهراً بيش از پنجاه شصت نفري هستند كه اين طور نظر دارند.
به گزارش جهان حجت‌الاسلام جعفر شجوني امروز در گفت‌وگو با فارس در ارتباط با نامه‌اي كه اخيراً خطاب به هاشمي رفسنجاني نوشته است اظهار داشت: من نمي‌دانم هاشمي چرا اين طور شده، تعجب مي‌كنم، من آن نامه را نوشتم چون ديدم هاشمي در رأس تشخيص مصلحت نظام است ولي اين آدم مصلحت خودش را هم تشخيص نمي‌دهد.

وي با اشاره به عملكرد هاشمي رفسنجاني در دو سال اخير افزود: ايشان در آن نامه‌‌اش مردم را به احمد رشيدي مطلق تشبيه كرد، يك بار هم وقتي مدرسه فيضيه به هاشمي حمله كرد، ايشان گفت؛ كه آرزوي قطب‌زاده و بني‌صدر بود كه مرگ بر هاشمي گفته شود، يعني طلاب و مردم را با بني‌صدر و قطب‌زاده يكي دانست.

دبير كل جامعه وعاظ تأكيد كرد: اين نامه‌ها را خودش، دفترش، دخترش يا هركس ديگري نوشته با اين كار تيشه به ريشه خودش زده، ما هم خدا را شاهد مي‌گيريم خير ايشان را مي‌خواهيم، يعني ما اين طور فكر مي‌كنيم كه هرگز امام علي (ع) مايل نبودند كه ابن ملجم جهنمي شود مي‌خواست آدم شود، امام حسين (ع) هم همين طور، هيچ لذتي نمي‌برد آنهايي كه مقابلش هستند جهنمي بشوند، ما هم آدم بد نفسي نيستيم كه ببينيم بعضي‌ها با آن سابقه‌شان منحرف بشوند و مردم در خيابان‌ها مرده باد بگويند به آنها، لذت ببريم.

وي با اشاره به اين كه فرصت براي هاشمي از دست مي‌رود، خاطرنشان كرد: اگر چه ايشان و بعضي ديگر هم آمدند و چيزي گفتند ولي بايد و شايد فتنه را محكوم نكردند، آمدند و گفتند اين راهپيمايي بايد قانوني باشد امام (ره) حرام مي‌داند و از اين حرف‌ها، ولي مردم به ما مي‌گويند كه اين ۲۰ ماه گذشته اين آقايان كجا بودند كه به پيغمبر توهين شد به عاشورا و امام حسين (ع) جسارت شد اينها هيچ كدام آفتابي نشدند.

شجوني گفت: مردم ديگر نمي‌پذيرند اين وضعيت را، روز جمعه قبل نماز جمعه تهران بلندگو يك شعار مي‌داد اما مردم شعار مرگ بر فلاني مي‌گفتند، همه شهرها همين طور بود، مردم كار خودشان را مي‌كنند.

وي اضافه كرد: مادر سه شهيد آمد پيش من گفت حاج‌ آقا من سه شهيد دادم ۲۵ بهمن هم من را زدند و مجروح كردند، متأثر شدم و گريه كردم، اين آقايان كجا بودند كه اين اتفاقات افتاد و دم نزدند.

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز يادآور شد: يك وقتي آدم سي چهل سال از عمرش خودش است، سي چهل سال بعدي ممكن است آدم خودش نباشد، آدم زنش باشد، آدم دخترش و يا آدم پسرش باشد.

وي با اشاره به سخن پيامبر خطاب به سلمان كه فرمود سلمان از اهل بيت ماست، ادامه داد: حضرت علي(ع) نيز مي‌فرمايد "ما زال الزبير منّا اهل البيت حتّي نشأ ابنه المشئوم عبدالله "، زبير هم از ما اهل بيت بود تا وقتي كه پسر شومش عبدالله بزرگ شد، يعني اين پسر شومش هم خودش را جهنمي كرد هم پدر را، اين طور وابستگي سرنوشت يك انسان را عوض مي‌كند.

شجوني با تأكيد بر اينكه ممكن است ما شيعه و مسلمان باشيم اما ريشه كفر در دل ما باشد، افزود: پيغمبر اسلام فرمود اصول الكفر سه چيز است، "حرص، حسد و استكبار " همه‌ اينها را نبايد به كافرها و خارجي‌ها نسبت بدهيم بلكه اين سه ممكن است در وجود همه ما باشد.
وي گفت: آن آقاياني كه در جماران نشسته‌اند و خانه‌ ۲۰۰ متري هم نداشتند حالا خانه ۱۲ هزار متري دارند خب اينها از كجا به اين خانه رسيدند مگر غير از خون شهدا و نفس پاك امام بود.
وي اضافه كرد: صحبت‌هاي خانم فائزه هاشمي قبل از آن راهپيمايي‌ها را شنيدم ديدم وانفسا ما چه قدر بي‌خبريم از اين مسائل، اين خانواده چه قدر نسبت به رهبر معظم انقلاب كينه دارند.

شجوني با اشاره به فرموده پيامبر اكرم (ص) درباره عوامل منجيات و مهلكات گفت: در يك سلسله روايات به منجيات شامل تقوا، حلم، حسن خلق و... اشاره شده و چند چيز را هم مهلكات مي‌گويند كه عجله، لجاج، عجب و سستي از جمله آنهاست.

وي تصريح كرد: آن آقا از اول از احمدي‌نژاد خوشش نيامده حال با رهبري مخالفت مي‌كند، لجاجت خطرناك است، عجب هم همين طور، اين من، من‌ها كه ‌اگر من نبودم، حالا كه منم، من خيلي مهمم، من رهبر را انتخاب كردم، اين من من‌ها را امام فرمود شيطان است.

دبير كل جامعه وعاظ با تأكيد بر اين كه اين روايت‌ها را ما فقط براي مردم در مسجد نبايد بخوانيم بلكه بايد رسانه‌اي شوند، خاطرنشان كرد: سليمان بن صرد خزاعي در جنگ صفين مورد غضب حضرت علي (ع) قرار گرفت، رفت به امام حسن (ع) شكايت پدر را كرد، امام حسن (ع) به پدر گفت سليمان از اصحاب است و از خودمان است، علي(ع) فرمود بله از اصحاب است ولي دير مي‌جنبد؛ شما ببينيد بعضي‌ها هم امروز همين طور هستند، مي‌گويند، حالا وقت دارم، آن قدر سستي مي‌كنند تا وقتي بنزين‌شان تمام شد در اتوبان بنزين گدايي مي‌كنند.

وي ادامه داد: همين سليمان دير جنبيد در كوفه، مسلم را كشتند، دير جنبيد در كربلا امام حسين (ع) را شهيد كردند، ولي بعد پهلوان پنبه شد و در گود آمد و تابلو زد و نداي تواب سر داد.

شجوني تصريح كرد: چند روز گذشته هم اين آقايان آمدند، محكوم كردند اما محكوم ۱۰۰ درصدي هم نكردند و اسمي از فتنه‌گران هم نبردند، اين خواص بي‌بصيرت تا حالا كجا بودند كه حتي يك بسيجي ۱۷ ساله مي‌فهمد اما يك آدم به اين درشتي نمي‌فهمد، پس يك گره‌اي توي كارش هست.

وي با بيان اينكه برخي به بي‌بصيرتي مبتلا هستند، گفت: ما هم خوشحال نيستيم اينها حذف شدند، رفوزه و مردود شدند، اما اينها به موقع به ياري آقا نرفتند، به آقا رحم نكردند، اين سيد بزرگوار غم همه مسلمانان بر دلش است غم همه مردم را دارد اما اين بي‌انصاف‌ها رحم نكردند.

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز سپس با تأكيد بر اين كه صدور بيانيه از سوي سران فتنه تيشه زدن به ريشه خودشان است، افزود: همين بيانيه اين آقايي كه قله و مايه اميد سران فتنه است را ببينيد چه طور بيانيه مي‌دهد يا از موضع نماز جمعه بر حرف خود ايستادگي مي‌كند، آن مواضع سرتاسر غلط بود، ما منبري هستيم مي‌دانيم حرف را كجا بايد زد.

وي ادامه داد: آن چه نماز جمعه‌اي بود كه "به مواضع خودم هستم " يعني بنزين ريختيد روي آتش، آن حرف‌ها در شأن آن جايگاه نبود و آن روايت اميرالمؤمنين (ع) را هم بيجا خواند، لذا بنده نظرم اين است كساني در مجمع تشخيص مصلحت هستند كه خدايي مصلحت خودشان را تشخيص نمي‌دهند تا چه رسد به اين كه اميدوار باشيم مصلحت نظام را تشخيص دهند.

شجوني در ادامه سخنان خود با اشاره به در پيش بودن انتخابات خبرگان تصريح كرد: من نظر تعدادي از اعضاي خبرگان را جويا شدم گفتند رأي به رياست هاشمي نمي‌دهند و ظاهراً بيش از پنجاه شصت نفري هستند كه اين طور نظر دارند.

وي خاطرنشان كرد: به هرحال نظر ايشان برگردد يا بر نگردند ما دلسوزي كرديم ولي از آن طرف هم توده مردم مي‌گويند دير آمدي زعفر، يعني موقعي كه بايد مي‌آمد نيامد و اگر هم اين را دو سه جمله را هم گفتند اين‌ها گذشته‌شان را پاك نمي‌كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امیدوارم مجلس خبرگان صدای ملت رو شنیده باشه و شخص دیگری ریاست خبرگان رو بر عهده بگیره
Iran, Islamic Republic of
انصافا که حرف دل مردم رو گفتند.
Iran, Islamic Republic of
من هيچ دفاعي از هاشمي ندارم اما ايشان در مجمع منصوب مقام معظم رهبري هستند و بر ما واجب است كه به انتصابات حضرت آقا كمال احترام را بگذاريم .آقاي شجوني هم بايد اين را بدانند كه آقا با احدي تعارف ندارند . پس لا اقل در مورد مجمع تشخيص مصلحت حرفي غير از صلاحديد مقام معظم رهبري نبايد گفت
United States
‌ پس از فتنه 25 بهمن 1389 رسانه‌هاي وابسته و حاميان آقاي هاشمي رفسنجاني در اقدامي هماهنگ مي‌كوشند با ايجاد گروهي به‌عنوان «مكتب ايراني» تمام انتقادات و شبهات عملكردي رئيس‌مجمع تشخيص مصلحت را به پاي اين گروه خيالي بگذارند. سايت شخصي آقاي هاشمي رفسنجاني نيز با انتشار يادداشت‌هاي متعدد در تكميل پازل انتخاباتي آقاي هاشمي رفسنجاني براي مجلس خبرگان رهبري كوشيد تا جبهه وسيع مخالفان هاشمي رفسنجاني را ذيل عنوان گروه مكتب ايراني جمع‌آوري كند. در اين ميان نشانه حملات گسترده سايت شخصي هاشمي رفسنجاني به سمت رئيس‌جمهور مردمي ، ولايتمدار و شجاع كشور است. اتاق فكر هاشمي رفسنجاني مي‌كوشد تا با ايجاد دوگانه ايراني- اسلامي و انتساب ناسيوناليزم و خرافه‌هاي موعود گرايانه به دكتر احمدي‌نژاد، چهره‌اي مصلحانه، عقل‌گرايانه و معتدل از هاشمي رفسنجاني بسازد.
United States
سير شخصيتي کسی چون هاشمي رفسنجاني به نقطه‌اي مي‌رسد كه براي موروثي كردن سرمايه 250 هزار ميلياردي دانشگاه آزاد از نظام بدون ولايت فقيه سخن بگويد اما بايد به اين محافل خاص يادآوري كرد كه اگر انتشار اين سخنان كه پيش از «ايران» در ده‌ها رسانه منتشر شده بود، قابل تقبيح باشد، بايد هزاران برابر گوينده اين سخنان عجيب مورد اعتراض و تنبيه قرار گيرد
United States
روز عاشوراي 88 كه حرمت اباعبدالله الحسين(ع) توسط منافقين، بهايي‌ها و هواداران موسوي شكسته شد هاشمي به روايت فائزه كه خود در صحنه حرمت‌شكني‌ها حضور داشته گوش مي‌دهد و سكوت را ترجيح مي‌دهد. هاشمي رفسنجاني در همه سكوت‌ها و گفته‌هايش در دو سال اخير اگرچه كوشيده تا چهره‌اي ميانه و غيرافراطي را از خود به نمايش بگذارد اما شعارهاي مردم مسلمان ، انقلابي ، مظلوم و داغديده ايران در 9 دي 1388، 22 بهمن 1388 و 1389 و تشييع شهيد صانع ژاله نشان مي‌دهد كه متأسفانه شايد سخن برخي مبني بر انتساب عنوان تكيه‌گاه فتنه به جناب آقاي هاشمي چندان دور از ذهن نباشد.
United States
سال گذشته در جريان فتنه 88 كه جمع كثيري از خواص و مديران ارشد سابق جمهوري اسلامي در برابر آن سكوت كردند بسياري از فتنه‌گران شعار «جمهوري ايراني» رادر مقابل «جمهوري اسلامي» قرار دادند اما از پاسخ‌هاي آتشين آقاي هاشمي رفسنجاني كه خود را استوانه نظام جمهوري اسلامي مي‌داند خبري نبود. در روز پيش از انتخابات دهم رياست جمهوري، هاشمي رفسنجاني كه طراحي «نه به احمدي‌نژاد به هر قيمت» را شكست خورده مي‌ديد در نامه‌اي سرگشاده و بدون سلام به رهبر معظم انقلاب اسلامي از بيل و پيل و آتش و اغتشاشات سخن گفت. تهديد ناشيانه رهبر انقلاب به گفته علي هاشمي برادرزاده اكبر هاشمي رفسنجاني بسيار تند بود و براي موج‌شكني آراي 40 ميليوني مردم طراحي شده بود.
Germany
بسمه تعال
آقای شجونی عزیز!
چرا شما در بحبوحه فتنه و نفاق این حضرات را مجبور می کنید که چیزی را به زبان بیاورند که در دلشان نیست؟ اینکه " محكوم ۱۰۰ درصدي هم نكردند" از دو حالت خارج نیست. یا این قدر بی بصیرت اند که اعلامیه ضد انقلاب را می خوانند و بعد آن هم اجتماع آنها را توی خیابان می بینند و اینگونه عکس العمل نشان می دهند ویا اینکه در پشت پرده با آنها ساخته اند و به قول معروف، دنیا چشمان آنها را کور کرده است. در هر دو حالت خاصیت این "خواص" به چه درد این مردم مومن و مسلمان می خورد؟
امید این مردم تنها شما روحانیون پاک و کیس است که در خط رهبر به مردم درس بصیرت می دهند.
Iran, Islamic Republic of
مشكلات مملكت ما فقط از اين افراط و تفريط ها و اظهارات بي مورد افراد غير مسول و خصوصا تندورها هستيم.
آقايان مسولين و در راس آنها رييس جمهور بايد پشت سر مقام معظم رهبري حركت كنند نه جلوتر و نه عقب تر و به كوري چشم دشمنان
خامنه اي زنده باد
هاشمي پاينده باد
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام بر روحانی دلیر و بی باک اقای شجونی عزیز
Iran, Islamic Republic of
انشاالله فردی با تقوی و وارسته بعنوان ریاست خبرگان انتخاب کنند .
یا صاحب الزمان(عج) خودت کمک کن .
Iran, Islamic Republic of
من با عملکرد آقای هاشمی مخالفم ولی امیدوارم در انتخابات مجلس خبرگان حتی ذره ای "سیاسی کاری" نشود چون ممکن است اعتبار تئوری جمهوری اسلامی امام خدشه دار می شود.
Iran, Islamic Republic of
اگر مقام معظم رهبری با شعارهای مردم بعد از نماز جمعه مخالف بودن حتما در سخنرانی های بعد اشاره می فرمودند. یادتان باشد جذب حداکثری و دفع حداقلی یعنی این که 13 میلیون رای آن روز امروز شده 3000 هزار نفر کمتر!!!!!!!!!!!!!!!!! که آن سه هزار نفر اگر در کل نظام هم یک میلیون باشد باز هم هر نظامی اینقدر مخالف دارد بلاخره اول انقلاب یک درصد مخالف جمهوری اسلامی بودند الان نسل آنها همان راه را ادامه می دهند
Iran, Islamic Republic of
جانا سخن از زبان ما میگویی
اولا در جواب نظر دهنده ای که گفته هاشمی خود را از استوانه های نظام میداند بایدگفت مقام معظم رهبری ایشان را از استوانه های نظام دانسته اند.ثانیا شیخ جعفرشجونی چطور بخود اجازه میدهد که نسبت به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی-دام ظله الوارف-توهین کند؟ ساحت مقدس معظم له بری از هرنوع کوتاهی نسبت به نظام و رهبری است.
"هاشمی استوانه نظام است"
"این سخن رهبر است"
بله این سخن رهبر است ولی بیاد داشته باشید امام خمینی(ره) نیز کمتر از اینها را به مرحوم منتظری نمی گفت ، ولی عاقبت مرحوم منتظری چه شد؟
استوانه های نظام هم یکی و دو تا نیستند که با ریختن یکی نظام فرو بریزه ، بلکه اگر یکی ازاین پایه ها فشل شد باید آنرا یا بازسازی کرد یا خراب کرد و ستون دیگری جایگزین کرد ...
مرحبا به آقای شجونی.
واقعاً ما هم خوشحال از این ریزشها نیستیم ولی چه باید کرد این واقعیت تلخی است که باید عبرتی برای دیگر مسئولین شود.
Iran, Islamic Republic of
خداوند این ادم را با این ادبیات سبک هدایت کند و رسانه ها را هم برای انعکاس آن
بسمه نعالی
هاشمی استوانه نظام است و میزان حال فعلی افراد است. ظاهرا ً بعضی از دوستان نمی خواهند متوجه بشوند که کسی منکر سابقه ایشان در اوایل انفلاب نیست. اینجا بحث از این نیست که ایشان چه بوده اند ، بحث راجع به آن است که ایشان در این مدت سی سال بعد از انقلاب چه شده اند.
دائما یک عده می گویند که ایشان چه و چه بوده اند و دیگران ایراد می گیرند که ایشان اکنون چه شده اند و الان چه هستند. یکی راجع به بیست ، سی سال پیش ایشان حرف می زند که کسی منکرش هم نیست. دیگری راجع به وضع فعلی او و اینکه تاحدوی با دست خودش وضعش به کجاها رسیده است.
Iran, Islamic Republic of
حذف هاشمي ارزوي ديرينه مخالفان نظام بوده وهست اين را فراموش نكنيد اگر هاشمي را بر داريد يعني او را دشمن ناميده ايد پس از رويارويي هاشمي بصورت جدي با نظام بپرهيزيد كه حرف رهبر هم همين است
آقای هاشمی رفسنجانی منصوب مقام معظم رهبری در مجمع تشخیص مصلحت می باشند اما معلوم نیست اگر مقام معظم رهبری در جایگاه اعضای مجلس خبرگان باشند رای به ریاست آقای هاشمی بدهند. همانگونه که مقام معظم رهبری در سال های 74و75 به تغییر قانون اساسی و مادام العمر کردن و موروثی کردن رئیس جمهور واکنش نشان دادند و اعلام نمودند که انشاءالله آقای هاشمی در سنگرهای دیگر به نظام خدمت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
با الفاظ سبک آقای هاشمی رو خطاب کردن درست نیست ایشون هنوز در فضای نظام هستند و البته همه انتقادها به دلیل محبت وانتظاری است که مردم نسبتبه ایشون احساس می کنند
Iran, Islamic Republic of
انقدر دوستان به هاشمی گیرندن
خدایی هرکی جای اون بود و از طرف همه اطرافیانش ازتوی خونش گرفته تا توی محل کارش مورد بمباران تبلیغاتی بود تا امروز صریحاجلوی رهبری می ایستاد
این آقا خوب از نظر فکری به فتنه اعتقادی نداره و هنوز به این باور نرسیده ولی نه خائنه و نه فتنه گر بلکه صریحا نظرشو میگه و به کسی هم کاری نداره
چرااصرار دارید با زور پرتش کنید بیرون
حالا اونهایی که اعتقاد به فتنه دارن چه گلی به سر نظام زدن و چه باری رو از روی دوش ملت برداشتن تا این فتنه گری ها کمتر به ملت ضربه بزنه
خواهشا انصاف داشته باشید و کمتر به آقای هاشمی بی و بیراه بگید
قطعا این افاضات مورد رضایت رهبری نیست