سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

رئيس‌جمهور تركيه وارد تهران شد

يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب: 156972
عبدالله گل دقايقي پيش به منظور انجام سفري ۴ روزه وارد فرودگاه مهرآباد شد.

به گزارش  فارس، عبدالله گل رئيس‌جمهور تركيه عصر امروز يكشنبه در پاسخ به دعوت رسمي محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان و به منظور انجام سفري ۴ روزه جهت رايزني در خصوص مناطق منطقه‌اي و بين‌المللي و گسترش و تعميق روابط ۲ جانبه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال علي اكبر صالحي وزير امور خارجه قرار گرفت.

عبدالله گل را كه در اين سفر هيئتي بلند پايه شامل ۱۳۵ مقام دولتي، همچون وزيران خارجه، كشور و انرژي و بيش از ۱۰۰ تاجر و بازرگان همراهي مي‌كنند قرار است در اين سفر ۴ روزه با رئيس جمهور، معاون اول رئيس جمهور و برخي ديگر از مقامات كشورمان ديدار و گفت‌و‌گو داشته باشد.

رئيس جمهور تركيه در سفر رسمي خود به جمهوري اسلامي ايران قرار است سفري به اصفهان و تبريز نيز داشته باشد.

طي ۲ سال گذشته نخست وزير و معاون اول تركيه طي سفرهاي جداگانه به تهران، خواهان استحكام روابط دو كشور شدند.

همچنين دومين روز از دي‌ماه امسال محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان راهي تركيه شد تا ضمن حضور در يازدهمين نشست سران اكو و پيش از اينكه مذاكرات ۱+۵ با ايران در استانبول برگزار شود با مقامات ترك در اين خصوص رايزني داشته باشد.

به گزارش فارس روابط و همكاري بين ايران و تركيه پس از به قدرت رسيدن حفظ عدالت و توسعه در تركيه در سال ۲۰۰۲ به شدت افزايش يافته و تركيه در سال‌هاي اخير به كانال ديپلماتيك براي حل پرونده هسته‌اي ايران تبديل شده است.

مبادلات تجاري ايران و تركيه قرار است تا ۵ سال آينده به ۳۰ ميليارد دلار افزايش يابد كه نشانگر عزم ۲ كشور براي گسترش همكاري‌هاي اقتصادي و تجاري است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *