پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

سفر حاج قاسم به بیروت تكذیب شد

شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب: 211754
سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، شایعه سفر سرلشكر 'قاسم سلیمانی' فرمانده سپاه قدس ایران به این كشور توسط برخی شخصیت های جریان 14 مارس را تكذیب كرد.
به گزارش ایرنا از بیروت، 'فارس سعید' مسئول امور هماهنگی دبیرخانه مركزی جریان 14 مارس دیروز جمعه مدعی شده بود كه سردار سلیمانی به منظور برنامه ریزی هایی در خصوص مقابله با تعدی های احتمالی به ایران به بیروت سفر كرده است.

وی سفر سلیمانی را به ویژه پس از سفر 'فایز غصن' وزیر دفاع لبنان به تهران، دارای معانی خاص دانست و در این راستا حزب الله و دولت 'نجیب میقاتی' نخست وزیر این كشور را به پیچیده تر كردن اوضاع و كشاندن لبنان به سوی خطر متهم ساخته بود.

همچنین 'زیاد قادری' عضو فراكسیون المستقبل مجلس لبنان روز شنبه در گفت و گو با روزنامه 'الجمهوریه' با تحریف سخنان چند هفته پیش سلیمانی در خصوص تاثیر معنوی ایران در لبنان و عراق، مدعی شد: سخنان سلیمانی نشان می دهد كه جنوب لبنان و همچنین عراق تحت اراده كامل جمهوری اسلامی قرار دارند.

در همین راستا یك منبع آگاه در سفارت كشورمان شایعات جریان 14 مارس مبنی بر سفر سلیمانی به لبنان را تكذیب كرد.

پیش از این برخی رسانه های لبنان به تحریف سخنان سلیمانی پرداخته بودند كه حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای در باره ادعای رسانه‌های وابسته به هواداران اتاق تاریك آمریكا و دشمن صهیونیستی، در راستای منافع این كشورها كه نشان دهنده ورشكستگی سیاسی و اخلاقی این عده است، شایعات در خصوص فرمانده سپاه قدس را رد كرده بود.

در این بیانیه آمده بود: طرفداران آمریكا در منطقه كه در سیاست های خود تنها مانده اند به ادعاهای گمراه كننده و ساختگی خود ادامه می دهند. تازه ترین تلاشی كه آنها در راستای هیاهوی تبلیغاتی آغاز كرده اند، اظهاراتی بوده كه یك شبكه تلویزیونی وابسته، و با مدیریت مشخص العربیه در مورد سلیمانی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مطرح كرده است، این در حالی است كه دروغ بودن و نادرست بودن این ادعاها بر همه ثابت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *