دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

واشنگتن‌پست: ايران هراسي از تحريم‌ها ندارد

جمعه ۸ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب: 154659
يك نشريه آمريكايي در گزارشي با تأكيد بر اينكه "ايران هيچ هراسي از تحريم‌ها ندارد " به ناكارآمدي تحريم‌ها عليه تهران اشاره كرد و واشنگتن را به حمايت بيشتر از اغتشاشگران در ايران فراخواند.

به گزارش فارس، روزنامه آمريكايي "واشنگتن‌پست " در گزارشي با اشاره به شكست كشورهاي غربي در مطرح كردن موضوع هسته‌اي ايران در نشست استانبول و خبرهايي كه در رابطه با احتمال افزايش تحريم‌ها عليه تهران منتشر شده است، تأكيد كرد: ايران هيچ هراسي از تحريم‌ها ندارد. حتي اگر دولت تهران هم حتي ذره‌اي در برابر تحريم‌ها احساس ترس داشته باشد، اما كوچكترين نشانه‌اي از هراس ايران از اين تحريم‌ها در عملكرد "سعيد جليلي " مذاكره‌كننده ارشد ايران در مذاكرات استانبول مشاهده نشد.

اين گزارش افزود: جليلي قاطعانه اعلام كرد كه تا آمريكا و متحدانش پيش‌شرطهاي مطرح شده توسط ايران را كه شامل لغو تحريم‌ها مي‌شد، نپذيرند هيچ گفت‌وگوي حقيقي درباره موضوع هسته‌اي اين كشور انجام نخواهد شد.

واشنگتن پست ادامه داد: تنها دستاوردي كه كشورهاي غربي مي‌توانند به آن دل خوش كنند اين است كه موضعي سرسختانه در قبال ايران اتخاذ كردند و موضع ايران را رد كردند.

اين نشريه آمريكايي در پايان تصريح كرد: ممكن است دولت "باراك اوباما " رئيس‌جمهور آمريكا بتواند حمايت براي اعمال تحريم‌هاي بيشتر عليه ايران را بدست آورد، اما راه بهتري هم ممكن است وجود داشته باشد. واشنگتن از طريق حمايت از مخالفان در ايران بهتر خواهد توانست اهداف خود را محقق سازد.

آمريكا و متحدان اروپايي اين كشور همواره سعي كرده‌اند تا رويكرد دوسويه‌اي را در قبال ايران در پيش بگيرند و در عين حال كه با اعمال تحريم‌هاي بيشتر فشار را بر ايران بيشتر مي‌كنند- تحريم‌هايي كه به خودكفايي بيشتر ايران انجاميده است، ادعاي متعهد بودن به ديپلماسي در قبال تهران را نيز سر مي‌دهند.

كارشناسان بر اين باورند كه آمريكا با وجود اينكه تلاش مي‌كند تا تحريم‌هايي را عليه ايران به تصويب برساند اما در عمل به ايران به عنوان يك قدرت مي‌نگرد كه دست‌كم بدون تجارت با اين كشور نمي‌تواند اقتصاد غرق در ركود خود را تا حدي سر پا نگه دارد. چندي پيش نيز با وجود ادامه اعمال تحريم‌هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران، يك روزنامه آمريكايي در گزارشي از تمايل واشنگتن و اقدامات پنهاني وزارت خزانه‌داري آمريكا براي همكاري‌هاي تجاري با تهران پرده برداشت.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *