جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

دستگیری سردسته باند سرقت

شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 184458
جانشين فرماندهي ناجا گفت: سارقي كه ۲۰ روز قبل اقدام به سرقت ۲۷۰ ميليون تومان از خودروي حامل پول در كرمانشاه كرده بود و ۴ مأمور را به شهادت رسانده بود در حين دستگيري كشته شد.


به گزارش خبرنگار انتظامي فارس،سردار احمد رضا رادان در نشست خبري در توضيح عمليات دستگيري سارقان مسلح از خودروي حمل پول در كرمانشاه گفت: يك عمليات اطلاعاتي مشترك كه توسط آگاهي ناجا و سربازان گمنام امام زمان(عج) صورت گرفت تا بتوانيم فرد سارق و تيم همراهش را شناسايي كنيم.

وي افزود: از آنجا كه خشونتي خاصي در اين سرقت صورت گرفت ما به سمت فردي به نام صلاح‌الدين جعفري هدايت شديم كه قبلاً در سال ۸۶ به دليل انجام ۱۲ سرقت مسلحانه از انواع مختلف به اعدام محكوم شده بود.

رادان ادامه داد: اين فرد در سال ۸۶ زماني كه در صف اجراي حكم قرار گرفته بود با تمارض به بيماري توانست توسط همكارانش در هنگام انتقال به بيمارستان با خلع سلاح مأمور همراه متواري شود.

وي خاطر نشان كرد: اين فرد از آن تاريخ مورد تعقيب قرار گرفت تا اينكه خانه فسادي را در كيانمهر كرج داير كرد. با شكايت مردمي دو مأمور به اين خانه اعزام شدند و با اين فرد كه يك خانم و يك آقا همراهش بود درگير ‌شدند اما صلاح‌الدين جعفري با خشونت توانست مأموران را مضروب و از كمين مأموران مراقبت فرار كند.

رادان بيان داشت: عمليات اطلاعاتي ما ادامه داشت تا اينكه تيم اين فرد در ۳ استان تهران، كردستان و كرمانشاه شناسايي شد و ما را بر آن داشت اين ۳ مركز را به زانو درآوريم و نهايتاً اين تيم را از هم بپاشيم. در راستاي اين عمليات صلا‌ح‌الدين در كرمانشاه كشته و ۵ نفر از همكارانش نيز دستگير شدند.

جانشين فرماندهي ناجا افزود: در عملياتي كه به صورت همزمان در تهران و كردستان صورت گرفت همزمان در سنندج يك نفر از تيم صلاح الدين به نام يوسف و در تهران در يكي از مخفي‌گاه‌ها كه خانه فساد نيز بود ۶ نفر دستگير شدند كه يكي از آنها همسر صلاح الدين بود و در تهيه ادوات و وسايل و همچنين اتنتقال پول نقش داشت.

وي گفت: متأسفانه در اين عمليات ۲ نفر از مأموران ناجا به دليل نوع سلاح‌هاي به كار رفته از سوي تيم صلاح‌الدين مجروح شدند كه حال يكي از مأموران وخيم گزارش شده است.

وي با اشاره به اينكه در پايان اين عمليات يك دستگاه ام پي ۴ ، يك كلت كمري و چند قبضه نارنجك و نهايتاً ساك پول سرقت شده كشف شد، گفت: ما از مأموران حمل پول توقع داريم تا هميشه در آمادگي كامل به سر ببرند تا در زمان حادثه‌ بتوانند مانع از سرقت شوند.

وي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه آيا سيستم‌هاي امنيتي بانك‌ها مي‌تواند مانع از سرقت شود، گفت: با همكاري بانك مركزي بايد سيستمي جامع در تمامي بانك‌ها مستقر شده و بانك‌هايي كه از نظر امنيتي استانداردهاي لازم را برخوردار نيستند براي آنها نيز تدبيري انديشيده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *