شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۲۵

تئاتر منحرف جنسی در تهران + تصاویر

يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب: 152453
ترويج و عادي‌سازي اباحه‌گري و ابتذال‌بخشي از محورهاي نمايش «هدا گابلر» است كه از ۱۵ دي ماه براي عموم مردم در تئاتر شهر تهران در حال نمايش است.

به گزارش خبرگزاري فارس، نمايش «هدا گابلر» كه به نويسندگي و كارگرداني «وحيد رهباني» به محلي براي ترويج اباحه‌گري، ابتذال و عادي‌سازي چند شوهري، اختلاط زن و مرد و استفاده از نمادهاي يك فرقه انحرافي موسوم به «بردگي جنسي و فراماسونري» و ديگر اقدامات ضدارزشي تبديل شده است.

بر اساس اين گزارش، نمايش مذكور كه مبتني بر فلسفه نيست‌انگاري غربي است و هيچ نسبتي با آموزه‌هاي ملي و مذهبي ما ندارد، پيش از اين در بيست‌وهفتمين جشواره بين‌المللي تئاتر فجر و نيز براي اهالي رسانه به صورت اختصاصي به نمايش گذاشته شده بود.



در يكي از بخش‌هاي اين تئاتر شخصيت زن نمايش توسط زنجيري از سوي معشوقه خود كشيده مي‌شود كه اين تصوير نماد فرقه انحرافي بردگي جنسي است.

عمده موضوع اين نمايش حول شخصيت يك زن خودخواه و هوسران و مطلقه استوار شده كه هم اكنون با اينكه شوهر دارد با يك قاضي بي‌قيد نيز دوست بوده و با وي رابطه دارد.

در ادامه اين نمايش كه مبتني بر نگره توهم‌افكن و سياه‌آلود نويسنده نروژي آن يعني «هنريك ايبسن» Henrik-Ibsen است، زن هوسران همواره به دنبال اجيركردن عشق مردان براي خود بوده و به راحتي با دوستش - شخصيت قاضي- رابطه نامشروع دارد، اگرچه اين رفتار در منظومه تفكرات غرب طبيعي به نظر مي‌رسد.

عادي‌سازي شرب خمر و حالات مستي پس از آن به صورت تلويحي با پوشش خوردن آب پرتقال و نيز برقراري رابطه نامشروع به صورت علني و آشكار از ديگر نكاتي است كه در اين نمايش مبتذل ديده مي‌شود و گفته قاضي اين نمايش مبني بر اينكه «من دوست دارم هميشه نفر سوم باشم» مويد اباحه گري جنسي در اين به اصطلاح نمايشنامه است.

بر پايه اين گزارش نمايشنامه «هدا گابلر» يك درام تراژيك -تخيلي با مختصات تفكر غربي است. در اين داستان «هنريك ايبسن» - نويسنده اين مجموعه - براي اينكه تأملات دروني‌اش را پنهان كند در قالب يك شخصيت ديگر آن را به مخاطب نشان مي‌دهد. واضح است كه نويسنده تحت تأثير متون فلسفي نيست‌‌انگاري قرار داشته؛ فلسفه‌اي كه بنيانگذارش فردريش نيچه بوده است.

شخصيت داستان، فردي آشفته‌حال و نااميد است كه براي اطمينان يافتن از قدرت خويش، موجب نابودي اطرافيان و نزديكان مي‌شود و سرانجام در مقابل كشمكش‌هاي زندگي تسليم مي‌شود و خود را به مرگ مي‌سپارد.

نگاه ايبسن به زندگي توهم‌آلود و سياه است و شخصيت نمايشي او آدمي شكست‌خورده و ناموفق را به تصوير مي‌كشد. فردي كه از همه نااميد شده است و اعتماد به نفس پايين او را به كام مرگ مي‌كشاند.

به هر حال در شرايطي كه در نمايشنامه‌هاي غربي آثار فاخري نيز ديده مي‌شود نمايش مبتذل و متاثر از فلسفه نيست‌انگار «هدا گابلر» با بازي نسيم ادبي، احمد ساعتچيان، مهدي بجستاني، رضا مولايي، شيوا ابراهيمي، روح الله حق‌گو لسان و ندا حاجي بابايي براي عموم در حال اجرا است كه نشان مي‌دهد بخش عمده حوزه هنر، همچنان از وجود هنرمندان متعهد و نيز فقدان نمايشنامه‌هاي پُر محتواي اسلامي - ايراني رنج مي‌برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چشم وزیر ارشاد و مسئولین فرهنگی روشن! ...
Iran, Islamic Republic of
حالا هی بگن تئاتر مظلومه
تئاتر فلان شده
.
.
.
.
بیدار شوند
Iran, Islamic Republic of
چشم جناب اقای مشایی روشن که اینقدرسنگ تئاتر رابه سینه میزند.
Iran, Islamic Republic of
اگر وزير ارشاد نمي تونه كاري يكنه بهتره استئفا بده تا مردم تكليفشون رو بدونن
آقا هركي نميره گير نده ديگه
هركي رفت گناهش پاي خودش
چاكر بچه هاي جهان
Iran, Islamic Republic of
اینها که همشون لباس تنشونه
Iran, Islamic Republic of
وزارت ارشاد نیاز به اصلاحات جدی ساختاری داره تا خروجیهاش در شأن نظام باشه ...
Iran, Islamic Republic of
هر حرکت انحرافی مقدماتی دارد, و آغازش از فیلم، تئاتر و موسیقی های غیر اخلاقی است.
آنقدر ادامه می دهند تا برای مردم عادی شده و فرهنگ جامعه تغییر یابد
Canada
چشم مشایی روشن
Iran, Islamic Republic of
بعضي ها چند ميليارد به خانه تئاتر كمك كردن؟
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سرشان اینها هنره یا ابتذال و فسق و فجور؟
Iran, Islamic Republic of
ديگه براي چي تاريخ وساعتشو ميگين؟ عجب.
Iran, Islamic Republic of
از شهداء خجالت بکشین و بمیرین
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
تئاتر از ابتدا در ايران نامشروع متولد شده و حكومت جنايتكار و وابسته پهلوي انرا رواج داده وباب كرده ( هر چند هرگز متداول نشد و فقط روشنفكر نماها و غربزده هاي بريده از ملت به آن رو كرده اند) كه آن هيچ ارتباطي با فرهنگ و سنن و اموزه هاي ديني و ملي ما ايرانيان نداشته و معمولا اراذل و اوباش بي بند و بار و عشق معروفيت در آن دست اندركار بوده اند . متاسفانه افراد مومني هم كه وارد اينكار شده اند به سرعت توسط انها دفع و منزوي شده اند . بعد از انقلاب هم با كمال تاسف مسئولان فرهنگي كشور اكثرا چون خود فاقد هرگونه خلاقيت و ذوق هنري اسلامي و استقلال فكري بودند با وحشتي كه از خوردن انگ مرتجع بودن و نفهميدن هنر را داشتند بي محابا با آن اراذل همكاري كرده و به به و چه چه شنيدند و ملت و اسلام و انقلاب را فراموش كردند و خود به نوعي داعيه دار مثلا مدرنيسم و پست مدرنيسم ازاد (بي پايه و ريشه و ضد ازادي تفكر ونه جنسي ) شدند . و واي از بيت المال كه از كيسه ملت مسلمان زجر كشيده و شهيد و جانباز داده كه به كام طاغوتيان ضد مردمي و ضد اسلامي و هنر براي هنري كه خود استثمارگر هنر و ازادي و انسان بوده و در خدمت جهانخواران داراي زر و زور و تزوير واريز گرديد.
اين فرياد را به كجا بريم كه در دولت اصولگرا هم ( كارگزاران و اصلاحطلبان كه وضعشان معلوم بود) متاسفانه اين روند با همان شتاب توسط عوامل نفوذي در حال اجرا و گسترش است ...
اثرات كمك ده ميلياردي آقاي مشايي به تئاتر. دستش درد نكنه.
تئاتر سالهاست كه اينگونه است شما خوابيد
Iran, Islamic Republic of
جهان جون اون عکس ناجورشو تازه نذاشتی
Iran, Islamic Republic of
بالاخره نفهميديم اين مطلب انتقادي بود يا تبليغ بود براي رفتن به اين تئاتر؟!؟!؟!
Iran, Islamic Republic of
هنرمندای ما شدن عین مگس. اینهمه مطالب خوب و با ارزش در دنیا و خود ایران. چرا باید وضعیت دانشکده های هنر و تئاتر و فیلمهای ما اینگونه باشه؟
هنوز هم خیلی خودشونو به خواب میزنن و میگن شیطنت چند تا جوونه. کی ما به این برسیم که دستگاههای فراماسونری و جاسوسی توی دستگاههای فرهنگی ما دارن جولان میدن خدا میدونه!
Iran, Islamic Republic of
اگر اين اتفاقات در رياست جمهوري قبلي مي افتاد بعضی ها چه وا اسلام هايي مي گفتند ولي گويا الان اشكالي ندارد!
Iran, Islamic Republic of
برای من یک چیزی سواله . خوب اگه این چیزها بده شما ها نرین اگه یکی واقعا اعتقاد داره باید خودش مراقب خودش باشه . چرا شما باید بگین چی خوبه و چی بده . من خودم از این نمایشها خوشم نمی یاد و نمی رم اما برام عجیبه که شما می خواین بگین کسی باید بره یا نره . اگه واقعا هیچ کسی نره خودشون نمایشو تعطیل می کنند . مثل این می مونه که اونها هم به ما بگن دعای کمیل نرین . بگذارین هر کس اونجوری که راحته باشه
Iran, Islamic Republic of
این دوستمون که گفتند هر کی دوست داشت بره هرکی دوست نداشت نره در ظاهر حرفش درسته ولی برادر در جامعه نباید اجازه داد فساد و فحشا علنی بشه چون فساد علنی در جامعه مثل سوراخ کردن کشتی می مونه
Iran, Islamic Republic of
در مورد اون کسی که گفته است هر کس خواست برود و هر کس خواست نرود و اگر همه نخواستند تعطیل خواهد شد با ید جواب داد در مورد مواد مخدر هم همین را می گویید. بگذاریم مواد مخدر علنی و راحت به فروش برسد خوب اگر همه نخواستند فروشنده می رود قاقا لی لی می آورد و می فروشد هان!
چرا خودتان را به آن راه می زنید. بالاخره باید بپذیرید که حق و باطلی هست و حق باید باشد و با باطل باید مبارزه شود در غیر این صورت جلوی هیچ فسادی را نمی توان گرفت.
در مورد غذای آلوده هم می توان هیمن را گفت اگر کسی بگوید جاهایی که غذای آلوده می فروشند یا غیر بهداشتی چرا شما مخالفت می کنید خب هر کس نخواست نرود بخورد و ...
Iran, Islamic Republic of
در طول یکسال گذشته چندین تئاتر مبتذل با مجوز وزارت ارشاد در تئاتر شهر اجرا شده که یکی از آنها (همه فرزندان خانم آغا) توهین به ساحت اهل بیت (ع) بود. از شما تقاضا داریم علاوه بر این تئاتر با باز کردن پرونده آن تئاتر ها جریان حاکم بر معاونت هنری ارشاد را معرفی کنید.
lمتاسفانه مشكل ما با اين نوع به اصطلاح هنر ريشه اي است چون از فلسفه هنر براي هنر تبعيت مي كند نه هنر براي ارزش هاي ديني و انساني