دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۹

سوابق مجریان من و تو+تصاویر

يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 220123
جوادآقایی در وبلاگ ساحل نوشت : دانشگاه سواز و یا موسسات آکادمیک خارجی که برای بسیاری از خبرنگاران ایرانی دارای نامی آشنا می باشند در یک فرآیند ساده ، هدفمند و از قبل طراحی شده در چند مرحله اقدام به ایجاد شبکه های پویا و متشکل از نخبگان ، روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای ایرانی برای فعالیت علیه جمهورس اسلامی، می نماید.
 
این موسسات که به ظاهر علمی می باشند و در اصل ابزاری برای پرورش کادررسانه ای انگلیس هستند در مرحله دیگر جذب شدگان به این موسسات را بورسیه کرده و به شکل نا محسوسی آنان را با اعطای حقوق های بالا و امکانات خوب زندگی و ...وابسته به خود می نماید. تا آنجائی که یک خبرنگار جزء و درجه چندم که در ایران مشغول به کار ساده خود بوده چنان شیفته این موسسات و تحصیلات داده شده از سوی آن می شود که با کمال افتخار در شبکه های فارسی زبان و دولتی انگلیس مشغول به کار می شوند و خود را آلوده در یک منجلاب از پیش تعیین شده می بیند.
نکته ای که در این میان برای خبرنگاران ، روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای قابل توجه و لازم به ذکر می باشد ، پوشش به ظاهر علمی و آکادمیک این موسسات برای جذب است و مهم تر از آن مرحله بعد از جذب است که تعیین کننده شرایط  و مواضع در آن مرحله ، خود شخص و یا خبرنگار نمی باشد و بی شک باید بر اساس راه و رسمی که برایش چیده شده حرکت نماید.

اگر نگاهی گذرا به سوابق و رزومه مجریان و خبرنگاران مشغول در شبکه های فارسی زبان دولتی انگلیسی  بیندازیم خواهیم دید که این افراد به سادگی این روند را طی نموده و به راحتی جذب رسانه های بهایی گردیده اند و ابزار دستی برای  سرویس جاسوسی انگلیس و لابی صهیونیستی شده اند.
                                                                                            
سالومه سیدنیا : او که یکی از تهیه کنندگان و مجریان شبکه تلویزیونی " من و تو " می باشد قبل از خروج از کشور در روزنامه های زن و ایران ( در زمان اصلاحات ) ومدیر روابط عمومی خانه سینما نیز بوده است .

                                                                                                    

سام غفارزاده :  اقتصاد نویس روزنامه های شرق و دنیای اقتصاد که ظاهرا برای درس خواندن به لندن سفر کرده ، سر از شبکه تلویزیونی " من و تو " در آورده است  . از فعالیت های سیاسی ایشون می توان به عضو فعال ستاد هاشمی رفسنجانی در انتخابات نهم ریاست جمهوری  اشاره کرد و در انتخابات 88 در جبهه فتنه گران فعالیت داشته است .
                                                                                             

ساناز قاضی زاده : وی گاهی به عنوان خبرنگار آزاد و گاهی به عنوان عضو ثابت ، با تحریریه های " شرق " و " همشهری " و " اعتماد ملی " و ... همکاری کرده است .

                                                                                           

نفیسه كوهنورد: خبرنگار فعلی شبكه بی بی سی فارسی در استانبول ، پس از اختلاف با محمد قوچانی در روزنامه شرق درسال ‏82‏ در روزنامه همشهری آغاز به كار كرد ‏.‏ كوهنورد در اوایل كار خود به عنوان خبرنگار اعزامی همشهری به تركیه سفر كرد تا شاید كارآموزی اولیه برای فعالیت دائمی به عنوان خبرنگار بی بی سی رادر تركیه را ببیند‏.


 


پانته آ مدیری: وی که پدرش از مسوئلین بلند پایه ساواک بوده است بعد از همکاری با رادیو زمانه با حمایت سلطنت طلبان سردبیر اتاق خبر در شبکه من و تو گردید.


 


رها اعتمادی (رها بنی اعتماد): وی در خانواده بسیار متعصب بهایی متولد شده و همه اعضای خانواده از نزدیکان و چاکران دربار پهلوی بوده اند. او از ابتدا با نحوه فکری طرفداران پهلوی، سلطنت طلبها، حزب کمونیست کارگری و مجاهدین خلق و ... آشنا شده و در جلسات مختلف حضور فعال داشت. رها تحت پوشش فعالیت های هنری سعی در ارتباط با هم سن و سالان خود و جوانان کرده و از این طریق نیروهای مستعد جهت همکاری با جنبش های ضد ایرانی را گزینش نموده و به مسئولین مربوطه معرفی نماید.



 اخیرا در صفحه اصلی وب سایت تلویزیون من و تو یک آگهی برای جذب مجری برای این شبکه تلویزیونی قرار داده شده است که نشان از تمایل این مجموعه برای تزریق افراد جدید را به سیستم خود دارد، این در حالی است که در خط آخر این آگهی اعلام شده است که افراد متقاضی باید اجازه اقامت و کار در انگلستان را داشته باشند که این تنها یک شعار است و در مواردی که مدیریت بخواهد این مسئله به سادگی از طریق جذب خبرنگار در موسسات علمی و آکادمیک ،نقض می‌شود.

یاد پدر و پدر بزرگان ما به خیر که هر اتفاق ناخوشایند و یا مشکوکی رخ می داد، می گفتند"کار، کار انگلیسی هاست!"
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا جرا هر چی خائن به مملکت بوده تو این دوره درخشان اصلاحات افتاده البته این درخشان رو خاتمی میگفت .
Iran, Islamic Republic of
اینا همه جزو افتخارات دوران آقای خاتمی بودند .
احسنت به این همه پتانسیل که در اون دوران کشف شد .
خدا اینارو با اونا محشور کنه
با تشکر
يك سوال : خاتمي آدم بد - منحرف - امريكايي و غيره . . . كه اينا در زمانش به كانالهاي اجنبي رفته اند ولي در اين دوره و زمانه رفتن خاوري مديرعامل بانك ملي به كانادا با اون افتضاح و دزدي كه شده چي ؟ آيا قابل قياسه با رفتن و كار مطبوعاتي كردن شفاف در رسانه ها؟
چرا هرچي مسائل اينجوريه به خاتمي ربط پيدا ميكنه ولي مفسدان اقتصادي فعلي كه پرونده اش هنوز در حال بررسي خبري نيست - وجدان هم خوبه اگه باشه !!= در ضمن بعضي از مجريان مورد اشاره شما كارمند بي بي سي است نه من وتو ! بعد اسم اون خانمه " فرناز" نه ساناز " !
United States
قبول دارم که اختلاس از بیت المال در هر اندازه ای ضربه ای بد به نظامو کشوره اما مقایسه خیانت های اقتصادی با خیانت های اعتقادی و فرهنگی مثل فرق بین کور شدن و بریدن دست و پا می مونه.
اقای خاتمی با اون سیاستهای غرب زده اش و تربیت و میدان دادن به افراد ضد دین ضربه به چشم ملت ایران زد ولی امثال خاوری ملعون که بهانه ای برای توجیه امثال خاتمی از سوی افرادی چون شما شده اند مثل ضربه زدن به دست و پاست کما اینکه تمام اختلاس های اتفاق افتاده در نظام با یک حرکت ضدفرهنگی همین رسانه های معاند برابری نمیکنه.
دوست عزيز قياس شما بد جوري تو ذوق ميزنه - يعني دزدي بده ولي زياد مهم نيست ولي رفتن چند نفر خبرنگار گمنام و استخدام در شبكه بي بي سي يا من و تو خيلي مهمه و نظام به خطر ميافته و خلاصه هزار تا ايراد امنيتي داره
حالا خريد ويلاي 3 ميليون دلاري و پناهنده شدن به غرب با زن و بچه و عشق و حال با پول دزدي از بيت المال نظام به خطر نمي افته - فقط ميتونم بگم خيلي متاسفم واسه اين تفكر با اين تفكرات بوده كه الان رئيس دولت رسما و بانامه موجود در مقابل قوه مقننه ايستاده چون مي خواستيد رئيس دولت مثلا مقتدر از دولتهاي پيشين جلوه گر باشد - خلاصه دوستان دزدي زياد مهم نيست ولي خبرخواني چند خبرنگاري كه 10 سال پيش در يك روزنامه خصوصي و ربطي به دولت وقت نداشته الان براي نظام خطرآفرينه - با اين حساب دوستمون نظام و دولت در نهايت سستي و ضعف است .
اگر در ایران به افراد و حقوق افراد احترام گذاشته بشه هیچ کس حاضر نمیشه واسه رسانه های بیگانه کار کنه ما در کشور مشکلات خیلی زیادتر از اینا داریم
United States
من نمی دونم طرفداران امثال خاتمی از عمد فرافکنی میکنن یا نه نونشون در این هست؟
چرا بحثی رومتوجه نمیشید سریع با گارد گرفتن سعی در تکفیر مخالفتون دارید؟
بابا من گفتم ادم باید اهم مهم بکنه. به قول یه حکیمی دست برای ما مهمه ولی اگر ضربه ای بخواد به چشم ما وارد بشه دستو جلوش سپر می کنیم و این به معنای مهم نبودن دست نیست.
بنده حرفم اینه خطر و ضربه اختلاس نسبت به خیانت های فرهنگی و رسانه ای برای هر کشوری نه تنها ایران، کمتره. شما به تاریخ نگاه کن، استکبار و غرب با نفوذ دادن شوالیه های فرهنگیشون در جهت استحاله افکار ممالک و دولتها بیشترین تلاش رو داشته اند و بیشترین موفقیت رو هم کسب کردن. نمونه بارزش شوروی بود که بزرگترین سلاح بکار گرفته شده در مواجهه و زمین زدنش رسانه ها بودن که با القای بحران و ناکارآمدی و ناامیدی، مردم شوروی رو از نظامشون بری کردن و بعد تونستن نقشه های دیگه شونو هم پیاده کنن.
تحمل گشنگی برای مردم راحت تره تا ناامیدی. هرچند این توجیه کم کاری یا دزدی نیست (اینو گفتم تا جو ندید که اینا با دزدی موافقن!) بلکه بحث من ریشه ای تر از این حرفهای عوام فریبه که مثلا چهارتا خبرنگار برای نظام خطرساز شدن!!!
نه خیر بدتر از دوران اصلاحات نیست که زنجیره وار دروغ وتهمت حواله نظام می کردن. هر چندهمین دروغ تقلب که زاییده خیانت همین خبرنگارای دست پرورده اصلاحات بود یا بهتر بگم توسط اینا بال و پر بهش داده شد نزدیک بود به یک چالش بزرگ برای نظام تبدیل بشه و فقط دست قدرت خدا بود که زمینشون زد والا همینها با حمله به اصول اعتقادی ملت سعی در استحاله اونها و گرفتن ماهی خودشون از این اب گل آلود بودن
United States
"اگر در ایران به افراد و حقوق افراد احترام گذاشته بشه هیچ کس حاضر نمیشه واسه رسانه های بیگانه کار کنه ما در کشور مشکلات خیلی زیادتر از اینا داریم"


بحث اینها احترام نیست بلکه اینها با اسلام شیعی مشکل دارن و نمی تونن نظام اسلامی رو تحمل کنن و حقوق بشر و انسانیت و این حرفها بهانه است به قولی حرفهای حقی می زنن و ازش مراد باطل دارن
Iran, Islamic Republic of
من برای اینها متاسف نیستم برای ایرانیانیانی متاسفم که بدون تفکر گول این شبکه هارو میخورند