دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱۱

ورودخانم ها به پیست اسکی ممنوع شد

چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 194420

معضلات فرهنگی در پیستهای اسکی از دغدغه های مهم بسیاری از مردم در سالهای گذشته بوده است، ولی آیا انجام برخورد سلبی با بانوان و انجام چنین روال توهین آمیزی در برخورد با آنها ، راه حل این مشکلات است؟ آیا تمام مکان هایی مورد مراجعه مردم برای برف بازی و اسکی قابل حصر کشیدن و انجام چنین محدودیتهایی است؟

بانوانی که با آغاز بارش برف و فصل اسکی به برخی از پیست های اسکی حاشیه تهران مراجعه کرده اند ، با ممنوعیت ورود از سوی ماموران انتظامات مستقر در این مکان ها روبرو شده اند.

به گزارش اعتدال، مامور انتظامات مستقر در یکی از پیست های اسکی شمال تهران در این زمینه به خبرنگار «اعتدال» مدعی شد: پلیس اماکن جمهوری اسلامی با ارسال دستور العملی به پیستهای اسکی اعلام نموده که ورود خانمها بدون سرپرست قانونی یا شوهر به پیستهای اسکی ممنوع است.

وی افزود: بنا بر این دستورالعمل ورود دختران زیر ۱۸ سال نیز بدون پدر و مادر ممنوع می باشد و دختران بالای ۱۸ سال تنها با سرپرست قانونی و زنان ازدواج کرده تنها به همراه شوهرشان مجاز به ورود به پیست اسکی هستند.

یکی از مسئولین این پیست اسکی نیز در پاسخ به درخواست خبرنگار ما برای مشاهده ابلاغیه ناجا ، با امتناع از این امر گفت: این ممنوعیت با دستور فرماندهان انتظامی است و ان شاء الله شما هم با اجرای قوانین اسلامی در تلاش برای ساختن جامعه اسلامی ما را یاری کنید.

معضلات فرهنگی در پیستهای اسکی از دغدغه های مهم بسیاری از مردم در سالهای گذشته بوده است ، ولی آیا انجام برخورد سلبی با کلیه بانوان و انجام چنین روال توهین آمیزی در برخورد با آنها ، راه حل این مشکلات است ؟ آیا تمام مکان هایی مورد مراجعه مردم برای برف بازی و اسکی قابل حصر کشیدن و انجام چنین محدودیتهایی است؟

حل نابسامانی های موجود در مراکز تفریحی ، دغدغه تمام دلسوزان عرصه رسانه ایست ولی آیا صرف انجام چنین اقداماتی جز ارائه تصویر سیاه از کشور نتیجه ای دارد؟

لازم به ذکر است که نیروی انتظامی تاکنون نسبت به انتساب محدودیت حضور مردم در برخی مکانها از جمله کویر مرنجاب و پیست های اسکی به این نیرو ، واکنش رسمی نشان نداده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بی تفاوتی وخنثی بودن هم صحیح نیست به نظرم کارنیروی انتظامی درست است.
Iran, Islamic Republic of
كدام مردم؟ اگر مردم مخالف بودند كه آنجا نميرفتند و كساني هم كه به آنجا ميرن آن مردمي كه شماها ميگيد نيستند. بس كنيد بريد دنبال دزدها ............
Iran, Islamic Republic of
اخ جون . دستتون درد نکنه چون هم پیست ها خلوت میشن و هم یک مشت محکم به دهان دشمنان اسلام زده شد.
Iran, Islamic Republic of
تفریحات سالمو از جوونها بگیرید تا بلکه تعدادبیشتری به اراذل واوباش و معتادین بپیوندند.همه جای دنیا روشهای تخلیه انرزی بیشتری برای جوونها مهیا میشه تاکمتر سراغ مواد مخدر بروند ولی در ایران برعکس تمام راهها رو به خاطر عدم کفایت در جلوگیری از اوباش گری یک عده میبندند.بعد میگن آمار دخترای سیگاری ومعتاد از پسرا بیشتر شده !باید تعصبات بیجارو در جامعه امروزی گذاشت کنار.ارتباط وتفریحات سالم دختر وپسر به مراتب بهتراز هرز رفتن وبه فساد کشیده شدن ومعتادشدن آنهادر خفا وبه تنهایی است.میدونم این کامنتو به معرض نمایش نمیگذارین ولی باز نوشتم.
United States
منصفانه به قضایا نگاه کنیم می بینیم که بحث محدودیت از اونجایی شروع میشه که برخی جوونا با شکستن حریم های عمومی مانعی برای تفریح سالم مردم دیگه هستن
انگار برخی از افراد یادشون میره که در کشوری اسلامی زندگی می کنیم که عده کثیری به مسائل اخلاقی پایبند هستند و خوششون نمیاد حریم ها رو با بی بندوباری آلوده ببینن لذا این میشه که این بی جنبه بازی ها باعث این نوع واکنشهای محدودیت زا میشه
United States
اینکه در رفتاری کاملا کودکانه که تا یه همچین تصمیماتی گرفته میشه با به سخره گرفتن احکام اسلام و یا مخالفت با اختلاط زن و مرد خر مراد رو پیش ببریم اشتباهیه که عواقبش در سالها بعد گریبونمونو میگیره
علی رغم فضای مسموم و غرب زده اینترنت که برخی کاربرا عادت به تمسخر این نوع دستورات دارن اغلب افراد جامعه با شنیدن این نوع خبرها احساس امنیت بیشتری میکنن و خوشحالن که محیطها سالم تر میشن چون ما ایرانی ها جنبه خیلی چیزهارو نداریم خصوصا این جور موارد رو که مربوط به اختلاط زن و مرد باشه
با اینجور کار هاست که یک دختر و پسر بجای قرار گذاشتن و آشنایی بیشتر با یکدیگر بجای مکانهای عمومی رو به مکانهای خصوصی می آورند که خود جرقه اولیه فساد است.
Iran, Islamic Republic of
مثلا اگر با شوهرشون یا برادرشون یا باباشون بیان موارد شرعی رو رعایت میکنن باید بذارن همه برن ولی نظارت قاطع کنن تا همه مجبور بشن رعایت کند.
United States
اصلا چه معنا داره که دختر و پسر به این روابط خلاف رو بیارن و بخوان قرار بذارن؟ یا درست و درمون برن سر خونه بخت یا خودشونو نگه دارن
انقر بعضی جوونا با بهانه های مختلف فساد می کنن که هی باید براشون محدودیت گذاشت
Iran, Islamic Republic of
وقتی از تلویزیون صحنه های اختلاط زن و مرد رو در این پیست دیدم احساس شرم کردم
بعضیا فکر می کنن همه هستی بهشون محرم هستن و هیچ قیدی در زندگی اخلاقی انگار ندارن!
Iran, Islamic Republic of
این وضع بی اخلاقی مسلما درست نیست ولی چاره کار هم این چیزا نیست چرا ما برای حل مشکل صورت مساله رو حل میکنیم تووی پیست نباشه تو کوه و کمر و ویلا و ...