دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
فرازهایی از رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب؛

پشتیبانی مردمی بزرگترین ثروت یك نظام

جمعه ۲۵ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 199380
حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: بزرگترین ثروت براي یك نظام همین است كه مردم پشت سرش باشند. بزرگترین ثروت یك نظام، پشتیبانی مردمی است
آمدند به اصطلاح خواستند این حركت مردمي را خراب كنند؛ گفتند راه‏پیمائي حكومتي! بي‏عقل ها نفهمیدند كه با این حرف دارند حكومت را تعریف مي‏كنند؛ دارند از حكومت تمجید مي‏كنند.

این چه حكومتي است كه در ظرف دو روز- روز عاشورا (یكشنبه) آن خباثت ها را راه انداختند، روز چهارشنبه این حركت عظیم راه افتاد- مي‏تواند یك چنین بسیج عظیم ملي را در سرتاسر كشور بكند؟ امروز كدام كشور دیگر، كدام حكومت دیگر چنین قدرتي دارد؟ قوي‏ترین حكومت هاي دنیا و ثروتمندترینشان- كه ولخرجي‏هاي زیادي هم براي جاسوس‏پروري و خراب‏كاري و تروریست‏پروري دارند- اگر همه‏ تلاششان را هم بكنند، نمي‏توانند ظرف دو روز، صد هزار نفر آدم را بیاورند توي خیابان هاي شهرشان یا كشورشان.

چند ده میلیون انسان در سرتاسر كشور بیایند! اگر به دستور حكومت آمده باشند، این خیلي حكومت مقتدري است؛ پس خیلي حكومت قوي‏اي است كه این‏جور امكان بسیج را دارد. اما حقیقت غیر از این است؛ حقیقت این است‏ كه در كشور ما حكومت و مردمي وجود ندارد- همه یكي‏اند- مسوولین حكومت، از شخص حقیر این بنده گرفته تا دیگران، هركدام قطره‏هائي هستیم در اقیانوس عظیم این ملت.

* از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم (نوزدهم دیماه ۱۳۸۸)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *