چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

قطبي: مثلث فوتبال ايران بايد همدل و سالم باشد

سه شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 84808
سرمربي تيم ملي پيشرفت فوتبال ايران در شاخه‌هاي مختلف را به شكل يك مثلث ترسيم كرد و گفت: اين مثلث بايد همدل و سالم باشد.
 فارس، نشست مطبوعاتي افشين قطبي قبل از سفر تيم ملي ايران به قطر براي حضور در تورنمنت دوحه امروز با 15 دقيقه تاخير و رأس ساعت 10:45 برگزار شد.
افشين قطبي قبل از شروع اين نشست از اصحاب رسانه خواست به مدت 15 دقيقه اهداف و برنامه‌هاي خود را در جمع خبرنگاران تشريح كند. 

قطبي ابتدا ماه محرم و شهادت امام حسين (ع) را به جامعه ايران تسليت گفت و اظهار داشت: من اين ماه را به همه تسليت مي‌گويم و از همه مردم ايران كه حامي تيم ملي كشورشان هستند تشكر مي‌كنم. آنها در همه جا به من انگيزه‌ مي‌دهند و با دادن انرژي مثبت مرا كمك مي‌كنند كه تيم ملي‌اي بسازم كه باعث افتخارشان شود.

وي درباره اعلام نفرات تيم‌ملي عنوان كرد: هر زماني كه اسامي بازيكنان اعلام مي‌شود نظرات مختلفي درباره فهرست نهايي بيان مي‌شود. فوتبال به ديدگاه‌ها و جزئيات يك مربي بستگي دارد. من براي انتخاب فهرست 25 نفره ملاك‌هايي از جمله شخصيت، حرفه‌اي بودن و ميل به پيروزي را مد نظر خود قرار دادم و اين ملاك‌ها بسيار مهم هستند.
اين مربي تاكيد كرد: هميشه هوش بالا در فوتبال اهميت فراواني دارد. علاوه بر اين يك بازيكن دو پا نيز كه تكنيكي و تاكتيك‌پذير باشد را در ملاك‌هاي خود قرار داده‌ام. در فهرست جديد تيم ملي از 25 نفره حاضر در اين اردو 7 بازيكن چپ پا را برگزيدم و اين يك ديدگاه بين‌المللي است. برايم خيلي مهم است كه يك بازيكني با سرعت بالا بازي كند و خيلي سريع قدرت تصميم‌گيري داشته باشد. در فوتبال بين‌المللي سرعت خيلي بالا است و من اين ملاك را نيز در اولويت‌‌‌هاي اصلي خود براي انتخاب بازيكن قرار دادم.

قطبي افزود: در ليگ برتر بيش از 140 بازيكن داريم و من تلاش كرده‌ام آماده‌ترين‌ها و بهترين‌ها را به اردو دعوت كنم. در فهرست 25 نفره ميانگين سني بازيكنان تيم ملي 25 سال است و اين آمار به آينده فوتبال ايران كمك مي‌كند. يكي از هدف‌هاي من اين است كه نسل‌هاي جديد را انتخاب كرده و به اردو بياورم. ما در هر پست دو يا سه بازيكن در اختيار داريم كه نشان از وجود رقابت مطلوب بين بازيكنان تيم ملي را مي‌دهد.

قطبي اهداف اصلي خود را موفقيت در جام ملت‌‌هاي 2010 عنوان كرد و گفت: اميدوارم بازيكنان جديد به خوبي توانايي خود را نشان داده و تا شروع مسابقات جام ملت‌هاي 2010 پيشرفت مطلوبي داشته باشد.وقتي فهرست بازيكنان تيم ملي را نگاه مي‌كنيم مي‌بينيم برخي بازيكنان ما اين قدرت را دارند كه در پست‌‌هاي مختلف بازي كنند و برخي نفرات مهارتي ويژه در پست تخصصي خود دارند.
سرمربي تيم ملي يادآور شد: در تورنمنت قطر خيلي از لژيونرها را در اختيار نداريم اما اگر نگاه مثبتي داشته باشيم مي‌بينيم بازيكنان جوان مي‌توانند در يك تورنمنت بين‌المللي مورد آزمايش قرار بگيرند و معتقدم آنها بيشتر از قدرت خود براي تيم ملي خود بازي خواهند كرد.

قطبي حضور تيم ملي ايران در تورنمنت قطر را براي فوتبال ملي مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت: در مورد تورنمنت قطر مباحث زيادي مطرح شده اما يك سال قبل از شروع جام ملت‌هاي 2010 حضور تيم ملي در كشوري كه ميزبان مسابقات خواهد بود اهميت بالايي دارد. خوشحالم كه كره شمالي در بهترين شرايط خود و با بهترين نفرات وارد اين تورنمنت مي‌شود. اين فرصت خوبي است كه بايد به درستي از آن استفاده كنيم. چون در همين ميادين مي‌توانيم قدرت واقعي نسل جديد فوتبال ايران را محك بزند.

اين مربي خاطرنشان كرد: فدراسيون مالي نيز به تيم ملي اين كشور اجازه داد با همه لژيونرها و با قدرت واقعي خود پا به ميدان تورنمنت قطر بگذارد. مالي ستاره‌هاي زيادي دارد كه هر يك از آنها در ليگ‌هاي اسپانيا، ايتاليا و فرانسه بازي مي‌كنند و اين آزمايش خوبي براي فوتبال ايران خواهد شد.
وي گفت: حريف سوم ما قطر است كه به دليل ميزباني در جام ملت‌‌هاي 2010 و با توجه به تلاش‌هاي مسئولان اين كشور براي گرفتن ميزباني مسابقات جام جهاني فوتبال انگيزه زيادي براي قهرماني در اين تورنمنت دارد. در تورنمنت قطر سه حريف داريم كه اگر واقع‌بينانه به شرايط نگاه كنيم شايد آماده‌تر از ايران باشند اما تيم ملي نيز مي‌تواند محك جدي بخورد.

قطبي تاكيد كرد: فدراسيون و كميته فني تصميم‌هاي خوبي براي فوتبال ملي گرفتند. همه ما در تيم ملي شريك هستيم چون مردم ايران علاقه زيادي به تيم ملي دارند. اين سه بازي اجازه مي‌دهد تيم ملي قبل از رويارويي با سنگاپور و تايلند آمادگي خود را مورد آزمايش قرار دهد.

وي براي پيشرفت فوتبال ايران در شاخه‌هاي مختلف يك مثلث ترسيم كرد و گفت: تيم ملي بزرگسالان، تمام تيم‌هاي پايه و باشگاه‌ها به شكل يك مثلث هستند و اگر مي‌خواهيم پيشرفت كنيم بايد اين مثلث سالم و همدل باشد. بعضي وقت‌ها بايد به هم كمك كنيم. ليگ برتر ايران در فوتبال آسيا سطح متوسطي دارد و ما در مسابقات باشگاهي در سطح بين‌المللي قرار نداريم.

قطبي عنوان كرد: فدراسيون فوتبال هزينه‌هاي زيادي براي تيم‌‌هاي پايه گذاشته و همين سرمايه‌گذاري اجازه مي‌دهد كه پديده‌هاي جديدي با حضور در تورنمنت‌هاي بين‌المللي معرفي شوند. كريم انصاري‌فرد و احسان حاج صفي يكي از نيروهاي همين سرمايه‌گذاري‌ها و توجه به باشگاه‌ها است. از همه مربيان ليگ برتر خواهش مي‌كنم كمي به ما كمك كنند. گاهي اوقات از دست دادن يك بازي باشگاهي در شرايطي كه تيم ملي بتواند سه بازي خوب انجام دهد مي‌تواند براي فوتبال يك كشور مناسب باشد.

قطبي اهداف خود از حضور ايران در تورنمنت قطر را به سه موضوع خلاصه كرد و گفت: پيشرفت، تجربه و در آخرين بخش نتيجه گيري اهداف اصلي ما در حضور در تورنمنت دوحه است. اينكه بخواهيم ما در اين تورنمنت قهرمان شويم شايد انتظار زيادي باشد اما در وهله اول قصد دارم بازيكنان ما خوب بازي كنند و به اين موضوع نيز ايمان دارم.
سرمربي تيم ملي يادآور شد: براي كسب جام تلاش خواهيم كرد اما واقعيت اين است كه كره شمالي، قطر و مالي با شرايط بهتري وارد اين تورنمنت مي‌شوند. ما نبايد لحظه‌اي فكر كنيم. من مي‌خواهم به بهترين شكل ممكن از تورنمنت قطر استفاده كرده و تيم پرقدرتي را بسازم. تيمي بسازم كه در آن احتمال شكست، تساوي و پيروزي نيز وجود دارد اما مهمترين پيروزي براي ما موفقيت در جام ملت‌‌هاي 2010 آسيا است.

قطبي افزود: تجربه من در كره جنوبي قبل از حضور در جام جهاني 2002 نشان مي‌دهد آينده نگري خوب است. كره جنوبي 6 ماه قبل از مسابقات شكست‌‌هاي زيادي را مقابل فرانسه، ارگوئه، سوئد و ... داشت اما همين شكست‌ها تجربه بودند و اجازه داد در سال 2002 كره با صعود به مرحله نيمه نهايي براي كشور خود و فوتبال آسيا افتخار آفريني كند. قبل از شروع مسابقات جام جهاني 2006 نيز همين تجربه را داشتم چون چند ماه قبل از سفر به آلمان شكست‌هاي را تجربه كرديم اما با ميانگين سني 25 بعدها سوم آسيا شديم و ميوه آن برنامه‌ريزي بلند‌مدت اين بود كه كره جنوبي امسال با قدرت راهي جام جهاني 2010 شد.

قطبي درباره نحوه صعود ايران به مرحله پاياني جام ملت‌هاي آسيا گفت: براي صعود بايد دو مسابقه مقابل تيم‌هاي ملي سنگاپور و تايلند برگزار كنيم. هدف ما از آن دو مسابقه كسب 4 امتياز است كه اين امتيازها به ايران اجازه مي‌دهد به عنوان تيم صدر‌نشين راهي مرحله پاياني شود.

وي تصريح كرد: من مربي‌اي هستم كه هميشه به پيروزي فكر مي‌كنم اما از خبرنگاران مي‌خواهم مردم را به واقعيت نزديك كنند. در جام ملت‌ها اهداف ديگري داريم در حالي كه نسل قبلي كنار رفته‌اند و نسل جوان وارد شده‌اند بنابراين بايد صبور باشيم و اجازه دهيم نفرات جديد راحت‌تر كار كرده و موفق‌تر شوند. من و همه بازيكنان تيم ملي سرباز مردم هستيم و تلاش مي‌كنيم آنها را خوشحال كنيم.
قطبي گفت: رسانه‌ها در اين زمينه با ما شريك هستند و من از رسانه‌ها مي‌خواهم با منطق خبرهاي خود را به مردم برسانند و اجازه دهند اين تيم پخته شود. اگر مي‌بازد مثل مردم ببازد و اگر مي‌برد مثل مردم پيروز شود.

https://jahannews.com/vdch66n6.23nkvdftt2.html
jahannews.com/vdch66n6.23nkvdftt2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *