شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۱

پیوستن ۱۱۵ اسپانیایی به داعش

جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 419169
وزیر کشور اسپانیا می‌گوید که از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون، ۱۱۵ نفر از شهروندان این کشور، وطن خود را به قصد پیوستن به ترویست‌های داعش ترک کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «خورخه فرناندز» وزیر کشور اسپانیا می‌گوید که فقط در چهار ماهه اخیر، ۱۱۵ نفر از شهروندان این کشور، وطن خود را به قصد ورود به اردوگاه‌های تروریست‌های داعش ترک کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «ورلدبولتن»، این مقام دولتی اسپانیایی به آمار دقیق‌تری از پناه‌جویان اسپانیایی داعش پرداخته و گفته که تنها ۱۴ نفر از این جمع ۱۵۵ نفری در مرزهای کشورهای دیگر شناسایی و به اسپانیا بازگردانده شده‌اند که از این ۱۵ نفر هم ۶ نفر آزاد شده و ۹ نفر دیگر در زندان به سر می‌برند.

مقامات اسپانیا که از تمایل شهروندان خود به پیوستن به صفوف تروریست‌ها آگاه شده‌اند، می‌گویند که از سال ۲۰۰۴ تاکنون، ۱۲۲ عملیات ضدتروریستی داشته‌اند و در این عملیات ۵۶۶ نفر را دستگیر کرده‌اند.

وزیر کشور اسپانیا پس از اعلام آمار ۱۱۵ شهروند گریخته از وطن به قصد پوستن به داعش، گفت که در این ۴ ماهه، پلیس دست از کار نکشیده بود و ۴۲ نفر را به ظن ارتباط با تروریست‌ها دستگیر کرده بود.

پیوستن شهروندان غربی به تروریست‌های القاعده و داعش و بخصوص بازگشت بدون نیاز به ویزای آنها به کشورهای خود، موجب نگرانی روزافزون دستگاه‌های امنیتی اروپا و آمریکا شده است.

سریال ۳ روزه گروگانگیری و تیراندازی در پایتخت فرانسه و کشته شدن ۱۵ شهروند فرانسوی توسط ۳ شهروند آموزش دیده در اردوگاه‌های سوریه‌ای داعش، یکی از نمونه‌های به عینیت رسیدن نگرانی‌های غرب بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *