دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۲۶

نماز سیدحسن بر پیکر همسر صانعی

شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب: 205968

پیکر همسر آیت الله صانعی با حضور جمع کثیری از مردم و شخصیت‌های سیاسی تشییع و به خاک سپرده شد.
به گزارش  ایلنا، پیکر مرحومه خانم شفیعی همسر آیت الله یوسف صانعی از مراجع تقلید شیعه با حضور جمع کثیری از مردم و شخیصت‌های سیاسی در قم عصر امروز از مسجد امام حسن عسگری قم به سمت حرم حضرت معصومه (س) تشییع شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حسن آقا خمینی یادگار امام خمینی در صحن اصلی حرم حضرت معصومه بر پیکر همسر آیت الله صانعی نماز خواند.

در مراسم تشییع جنازه علاوه بر حضور مردم و مقلدان آیت الله یوسف صانعی،اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم،برخی از اعضای بنیاد پانزده خرداد، برخی از اعضای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،جمعی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم، جمعی از دانشجویان و شخصیت‌های برجسته‌ای چون شیخ قدرت الله علیخانی نماینده فعلی مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان ادوار مختلف مجلس،رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، هادی غفاری،سید حسین موسوی تبریزی، سید محسن موسوی تبریزی، هادی قابل و ... حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شخصیت‌های برجسته‌ای چون شیخ قدرت الله علیخانی!!!!
United States
این حضرات از کی شخصیت های برجسته بوده اند که ما خبر نداشتیم؟!
Iran, Islamic Republic of
کی گفته صانعی مرجع تقلیده؟
Iran, Islamic Republic of
مرجع تقلید!!!
شخصیت های برجسته !!!
اگه میخواستیم ایلنا رو بخونیم دیگه برای چی سایت شما رو نگاه می کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش كند
Iran, Islamic Republic of
غفرالله لها و لنا
Iran, Islamic Republic of
آیت الله صانعی از مراجع دوست داشتنی، شجاع وعادلی است که امام خمینی (ره) واقف به آن بودند هر چند ما قدر ایشان راندانستیم اما تاریخ از او در ردیف ایت الله مدرس و شیخ فضل الله نوری ها یاد خواهد کرد
United States
وقتی یه عده از راه اولیه انقلاب منحرف میشن و میشن مرجع معاندین و منحرفین و غیره مجبورن از امام متوفی و مرحوم برای حقانیت خودشون مایه بذارن. اگر شماها مورد تایید امام خمینی (ره) باشید می بایست به این وصیت امام هم گوش میدادید که "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد" نه اینکه با علم کردن دشمنی علیه ولایت فقیه مملکتو به چالش بکشید بعد با چسبوندن خودتون به مدرس و شیخ فضل الله تن اون بندگان خدا رو در قبر بلرزونید. آخه هرکی معترض بود که مدرس نیست. از بزرگاتون سئوال کنید اگر ایمان داشته باشن حقیقتو می گن. اینها چطور مدرس هستن در صورتیکه مورد تایید اسلاف رضاخان هستن؟!!!
China
در جواب اون دوستی که پرسیده بود کی گفته ایشون مرجع تقلید هست باید بگم من، خانوادم و برخی از دوستان و همکاران و آشنایان از مقلدین ایشون هستیم.
Iran, Islamic Republic of
آیت الله یوسف صانعی از مراجع تقلید شیعه؟!!!
مگه حوزه شیعیان اعلام نکرده که این آقا دیگه مرجع نیست؟!!!
Iran, Islamic Republic of
آیت الله کسی است که در صراط مستقیم الهی باشد علم وحلم او عیان باشد و دشمن , دوست نما را بشناسد و سر سازش با دشمن نداشته باشد . آیت الله پرچمدار قرآن و اسلام است و در او دیانت و درستکاری و صداقت موج میزند و دشمن نظام سلطه است و حافظ منافع اسلام و جامعه است ولو به زیان منافع خود باشد. و استوار در برقراری نظام اسلامی و قوانین اسلام دارد.

بنابراین به راستی اگر امریکا و انگلیس و اسرائیل و بطور کلی نظام سلطه از آیت اللهی تعریف و تمجید کرد و یا اینکه آیت اللهی بر ضد نظام کفر و سلطه (امریکا و اسرائیل و انگلیس...) نبود می توان به چنین فردی لقب آیت الله داد!!!!؟؟؟؟؟؟ در این صورت گناه بزرگی را مرتکب شده ایم که....
مرجع تقلید رو حوزه مشخص میکنه. بعد فتنه 88 از مرجعیت کنار گذاشته شدند
United States
کل شیئ یحشر مع امامه
Iran, Islamic Republic of
سلام من خیلی وقت بود تو سایت شما نظر نمی دادم ولی امروز مجبور شدم من نمی دونم تو این مملکت چرا همه چیز سیاسی شده از خدا نمی ترسید چرا فکر می کنید سیاست های جمهوری اسلامی همه اش کاملا صحیح است من خودم به جمهوری اسلامی اعتقاد دارم ولی این رو درنظر بگیرید که اختلاف آیت الله صانعی با حکومت سیاسی است نه مذهبی چرا این قدر درمورد انسان ها راحت قضاوت می کنید ایشان مرجع تقلید شدن را از راه سیاسی و توسط حکومت بدست نیاورده که از این طریق از دست بدهد ایشان در آن ایام اگر اشتباه هم کرده باشد از شان مرجعیتش کم نمی شود مگر در طول تاریخ هیچ مرجعی اشتباه نکرده مگر آیت الله بهبهانی وطباطبایی در حمایت از مشروطه اشتباه نکردند آیا می توانید آنها را از مرجعیت خلا کنید
خدا همسر گرامی ایشان را رحمت کند و ما را از فتنه پیش رو که از فتنه 88 بدتر است حفظ کند
یا الله عجل لولیک الفرج
United States
دوست گرامی
سیاست های اصولی جمهوری اسلامی از روی اسلام و قرآن و سیره اهل بیت (ع) هست چیزایی که منم میگم اقای صانعی قبول داره اما فتنه 88 برای ابراز مخالفت بایه شخص (احمدی نژاد) اونم به ناحق ایجاد شد و به عناد با اصل جمهوری اسلامی ختم شد و توقع ما از این اقای مرجع که هر دومونم میگیم اصل نظامو قبول داره این بود که همراهی نمیکرد اما ...
بعدشم ایشون برای مرجعیت اگر از طرف علمای طراز اول و مراجع وقت به عنوان مرجع شناخته نشه پس بفرمایید کی صلاحیت تایید مرجعیت ایشونو داره؟ دوست عزیز انگار خود شما هم فقط از نظر سیاسی ایشونو تایید کردید که اینطور طرفدارش شدید و الا اشتباهات ایشون از برخی اشتباها ت دولتهای جمهوری اسلامی بدتره چون جایگاه ایشون مهمم تر از یه رییس جمهوره و اشتباهاتشون تبعات سنگین تری داره. بعدشم اشتباه ایت الله بهبهانی و طباطبایی در تاکتیک بود نه استراتژی در صورتیکه اقای صانعی با کسانی هم نوا شدن که شعارشون حذف جمهوری اسلامی بود و برای امثال من هنوز سواله که یه مرجع تقلید (البته به زعم شما) و یه آیت الله (به زعم من) چطور نتونسته تشخیص بده اعتراضش به برخی سیاست های غلط رو باید از راههای بهتر و با افراد درستتری انجام بده و با فتنه گران هم نوا نشه . اگر من جای ایشون بودم که می دیدم فتنه گرانی که خیمه های امام حسین (ع) رو آتیش زدن و به اصول مسلم اسلامی توهین کردن منو مرجع خودشون می دونن و برایم گریبون چاک میدن رسما لباس دین رو از تنم در میاوردم و از مرجعیت (که معلوم نیست که بهشون داده چون حوزه تکذیب کرد که ایشون مرجع اعلام کرده) استعفا می دادم
قدیما در چنین مجالسی نماز میت را کسی میخواند که مسن تر و با سوادتر از جنبه دینی از دیگر روحانیون موجود در مراسم بود اما از وقتی سیاست قاطی دیانت بعضی از روحانیون شده ( البته نه ان سیاستی که مورد نظر امام بود) نه حرمت دیگر روحانیون ونه حرمت بزرگتری مطرح نیست - از اقای سید حسن در آن جمع هیچکس مسن تر و با سواد تر نبود
Iran, Islamic Republic of
جوابیه دوست عزیز و گرامی
ما در میان مراجع تقلید گذشته شخصیتی عالی قدر بنام آیت الله نوری (ره) نویسنده کتاب شریف النجم الثاقب را داریم ایشان در زمان خود به اشتباه به این نتیجه رسید که قرآن تحریف شده و نام مبارک امیرالمومنین (ع) از آن حذف شده حال که سالها از آن دوران ایشان می گذرد وهابیت به بهانه این فتوا شیعیان مظلوم را به شهادت می رساند آیا حرکت ایشان را نیز خطایی در تاکتیک می دانید در حالیکه منظور من از دفاع از آیت الله صانعی این نبود که ایشان خطا نکردند بلکه بنظر من یه عده ای بخصوص از این فرصت برای تصفیه حساب گذشته استفاده کردند حال آنکه حداقل به خاطر مقام مرجعیت دینی که مورد تایید امام زمان(عج) هست، نباید اینگونه به ایشان تعرض می شداین اقدام ناخوداگانه انسان را یاد قتل عثمان و مخالفت امیرالمومنین(ع) با هتک حرمت ایشان بخاطر حفظ ارزش و قداست خلافت در حکومت اسلامی می اندازد. حال شما می دانید که پس از قتل عثمان خلیفه کشی مد شد و در همین راستا پس از اهانت به بعضی از مراجع تقلید توسط عده ای جاهل این توهین ها رواج پیدا کرده است درضمن اگر نمی دانید بدانید ما در فقه اسلام چه شیعه چه بصورت افراطی تر و پر رنگ تر در میان اهل سنت اصلی داریم که می گوید اگر فقیهی نظر و فتوایی داد وآن صحیح بود 2ثواب می برد و اگراشتباه بود یک ثواب ثانیا شما خبر ندارید و یا خود را به بی خبری زده اید ایشان هم اکنون در قم به طلبه ها شهریه ماهیانه می دهند که اگر مرجع نبودند مطمئنا طلبه ها این وجه را از ایشان قبول نمی کردند ثالثا هیچ کس نمی تواند ادعا کند راهی که جمهوری اسلامی در پیش گرفته را اسلام حقیقی است زیرا در زمان غیبت امام برحق حق نسبی است که اگر حق و عدل کامل بر قرار بود نعوذبالله دیگر نیازی به امام وحجت نبود و این همان حرف وهابیت و اهل سنت است و این افراط گریها در جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه عده ای می گویند ما حق کامل هستیم به جز ما دیگران همگی باطلند چه فرقی با نظر وهابیت دارد رابعا عده ای از مراجع تقلید قم نسبت به شرایط حاکم بر جامعه و بخصوص شخص رئیس جمهور انتقاد دارند نکند آنها هم یه خاطر مخالفتشان با شرایط حاکم بر جامعه دیگر لیاقت مرجعیت علمی ندارند خامسا در مورد دولت کنونی فکر کنم اندکی تامل در مورد سیاست دولت در مورد بازار سکه و ارز در سال جهاد اقتصادی کافی باشد
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی
Iran, Islamic Republic of
تاریخ بهترین گواه برای عبرت و درس گرفتن است.
همه مردم میدانند که در اوایل انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی افرادی وجود داشتند که هم مرجع تقلید بودند و هم باصطلاح ایت الله اما... بعدا" برای همگان آشکار شد که صرف تائید مرجع بودن اشخاص توسط مراجع دیگر ملاکی دال بر درستکاری و اسلامیت افراد ندارد
بنابراین دقت کنیم افرادی که با امریکا و اسرائیل و انگلیس و منافقین و ضد انقلاب در یک راستا و یک خط قرار میگیرند قطعا" و یقینا" نمی توان آنان را آیت الله دانست و مرجع تقلید خود بدانیم!!! مگر اینکه در جهل خود اصرار کنیم و خود را به خواب بزنیم. هوشیار باشیم که وضعیت هر کس را وضعیت فعلی او روشن میکند.
در ضمن به مردم یادور شوید که مجمع با جامعه مدرسین فرق دارد!
مجمعی ها بیشتر افرادی اصلاحطلب هستند که در فتنه 88 نقشی پر رنگ در فتنه داشتند
Iran, Islamic Republic of
با عرض تسلیت خدمت مرجع بزرگوار شیعه
United States
دوست عزیز در جواب جوابیه شما مطالبی رو باید عرض کنم چون ظاهرا من و شما مشترکات فکری زیادی داریم اما این سیاهه دوم بنده برای روشن شدن نقاط اختلاف هست:

1- در مورد ایت الله نوری (ره) مساله با موردی که بنده عرض کردم فرق می کند . بحث تاکتیک و استراتژی را از این باب مطرح کردم که استراتژی مراجع عظام حفظ حکومت اسلامی برای اجرای احکام اسلام است و یقینا با نابودی این رژیم همین نیم بند قوانین اسلام هم رعایت نخواهد شد یعنی نخواهند گذاشت که بشود و تاکتیک ما ایناست که دولتها را نقد کنیم تا بهتر به قوانین اسلام عمل کنند و انتقاد من به اقای صانعی از این باب بود که چرا با کسانی همصدا شد که استراتژی انها نابودی جمهوری اسلامی بود.
2- حساب فرصت طلبان را از بحث ریشه ای میان ما دوتا جدا کنید چون در هر قضیه گل آلودی عده ای دنبال ماهی خود هستند و این نباید اصل بحث را تحت الشعاع قرار دهد.
3- شما برای حق بودن یا نبودنجریانی باید به اماو آن جریان نگاه کنید نه مدعیان طرفداری آن جریان. مثلا درباب حفظ حرمت علما (که مراجع ازآنها اخص هستند) شخص رهبر معظم انقلاب در قضیه ارتحال اقای منتظری برایشان پیام تسلیت دادند و در بهترین جای حرم حضرت معصومه (س) دستور تدفین دادند (هم کنار قبر حضرت بهجت (ره) و هم پسر شهید آن مرحوم).
4- من هم با خلیفه کشیمخالفم اما معتقدم علی (ع) ضمن تقبیح خلیفه کشی حتی در خطاب به ابولولو، دست از انتقاد به خلفا نکشید و من هم معتقد به امکان انتقاد به علما و مراجع هستم و در صحبتهام هم گفتم به ایشون انتقاد دارم.
5- اون حدیثی که درباب افتاء گفتید مورد قبول من هم هست اما ربطی به بحث نداشت نکنه با اون حدیث قصد دارید بگید اقای صانعی فتوا به نابودی حکومت اسلامی داده؟ که من اینو قبول نمی کنم قطعا ایشون هنوز هم پایبند به اصل نظام هستن هر چند اشتباه کردن که دادشونو پیش فتنه گرا زدن.
5- در مورد شهریه گرفتن طلاب از ایشون به نظرم این دلیل بر حقانیت مرجعیت ایشون نمیشه به دو دلیل :
الف- در بین طلاب مگه همه علیه السلام هستن که شخصا ملاک خوب و بد قضایا باشن
ب- وجود امثال کدیور میگه که همیشه طلاب دلیل بر درستی نیستن بلکه احراز درستی جریانات و اشخاص موید مولفه های بسیاری می تونه باشه که اینجا چندان ربطی به بحث نداره.
6- اینکه شما راه جمهوری اسلامی را حق نمی دانید باید برایش دلیل بیاورید اما بنده و یقینا اقای صانعی (طبق سخنرانی ها نوشتجات و مصنفات خود ایشون) راه جمهوری اسلامی حق است و برگرفته از قرآن و عترت منتها اینکه چقدر به اینراه از سوی دولتمردان و مسئولین عمل می شود جای مناقشه است والا اصل حکومت حتی به تایید خود اقای منتظری هم رسیده است و ادعای شما صحیح نیست و نباید این دادعا را به اقای صانعی بجسبانید.
7-در مورد اینکه عده ای خود را حق کامل می دانند ربط دادنش به اصل نظام سوئ تعبیر و نقص بینش است چون نظام نمی تواند دهان همه را ببندد که کسی اظهار نظر نکند مثلا بارها شده اقای هاشمی و رهبر معظم انقلاب درباره موضوعات مختلف اظهارات متفاوت و گاها متباین و متضاد می کنند اما ادم منصف و دقیق حرف رهبر معظم انقلاب را به عنوان سکاندار نظام به پای جمهوری اسلامی میگذارد نه اقای هاشمی را و از حرف اقای هاشمی برای کوبیدن راه نظام بهره ببرد.
8- مقایسه جمهوری اسلامی با وهابیت اگراز روی عناد و بی انصافی شما نباشد از روی جهل به مبانی نظام و ضعف در استدلال است امیدوارم به علاجاین بیماری فکری بپردازید والا در شرایط فتنه گون کار دستتان می دهد
9- انتقاد به دولت اقای احمدی نژاد دال بر انتقاد به حکومت نیست و بسیاری مراجع معظم هستند که به ایشان انتقاد دارند و کسی آن را به پا یانتقاد به نظام نمی گذارد.

10- اما انچه که یادم رفت این است که نسبی بودن حق حرف اسلام نیست لذا اسلام رامتهم به این حرف نکنید. حق همیشه معلوم است و الا عذاب و عقابی هم درباره واکنش مردم نسبتن به وقایع معنی نداشت چون هرکسی هر کاری بکند برای آن توجیه می تراشد (بواسطه نسب بودن حق). لذا باید سعی شود حق را با مولفه هایی که اسلام دادهشناخت به قول امیرالمومنین (ع) حق را بشناس تا اهلش را بشناسی تا در فتنه هاییکه مثل جنگ جمل عارض می شوند حق را به جملیون و یارانشان ندهی چون در جبهه آنها زن پیامبر (ص) و صحابی بزرگ پیامبر (ص) هستند
در پایان من هم ظهور امام زمان را از خدا می خواهم تا با حضور فیزیکیشان به مناقشات بین اهل حق و منازعات اهل باطل باحق پایان دهند.
United States
بسیاری از طلاب بعد از فتنه 88 از صانعی شهریه نمیگیرن بعضی هم که میگیرن معتقدند که ایشون فقط یک وسیله برای شهریه دادنه وقبولش ندارن.البته برخی هم از نوچه های ایشون هستندکه در اقلیتند
Iran, Islamic Republic of
به این مرجع عظیم الشان تسلیت می گویم .

خدا بیامرزدشون .
United States
متن اشتباه است ایشان مرجع نیستند و مورد تایید جامعه مدرسین نمی باشند
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند بدعت گزاران در دین ودین فروشان را صانعی از موقعی که اشتباهاتش زیاد شد به مرجع بعضیها مبدل شد
Iran, Islamic Republic of
چرا براي مقايسه به اشتباه از حضرات آيات طباطبايي و بهبهاني كه آنها از مبارزين مشروطه هستند نام برده ايد؟مگر در همين زمان آقايان شريعتمداري و منتظري اشتباها" و بعضا" عمدا" خطاهاي بزرگي نكردند؟