دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲۰

بیانیه جهرمی و افشای فرار خاوری به کانادا

چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 188390
مدیرعامل سابق بانک صادرات ایران در بیانیه‌ای به بیان ناگفته‌های خود از اختلاس بزرگ پرداخت و با اشاره به فرار مدیرعامل سابق بانک ملی به کانادا، مطرح کرد: اکنون عوامل مرتبط با محمودرضا خاوری در بانک مرکزی و دولت درصدد رفع و رجوع این فرار که با کمک و پشتیبانی برخی از آنان انجام گرفته است، هستند.
بیانیه جهرمی و افشای فرار خاوری به کانادا
به گزارش جهان به نقل از مهر، در این بیانیه آمده است: حق این بود که بنده پس از کشف این فساد بزرگ در شبکه بانکی که منشأ آن از سال 1388-  قبل از حضور بنده در بانک صادرات ایران- با تبانی یک رئیس شعبه و مالک یک کارخانه شروع شده بود، از مردم عزیز عذرخواهی می­نمودم و استعفا می­دادم؛ اما دلایل زیر سبب انجام نشدن آن شد.

باید بگویم علی­رغم پیگیری­های انجام­شده توسط اینجانب و تماس با وزارت اطلاعات و قوه قضائیه برای دستگیری متهمان اصلی، کسانی­که پشتیبان اصلی این فساد بودند، موضوع را به نحوی در رسانه­ها مطرح کردندکه گویی تمام اتهام­ها و تقصیرها متوجه بانک صادرات ایران و مدیر عامل آن بوده است.

این افراد در صدد بودند با فرافکنی، گناهان خود را پنهان نموده و آدرس غلط به مردم بدهند. ازاین­رو، مجبور شدم مصاحبه نمایم و برخی از ابعاد گستردۀ این فساد را در بخش­های بانکی و مسئولان اجرایی برای مردم بازگو کنم و با پیگیری­های جدی­تری از گذشته، به دنبال عوامل اصلی این فساد در بانک مرکزی و بدنه دولت و شبکه بانکی باشم اما این مصاحبه برای این عوامل گران تمام شد.

در ادامه این بیانیه می خوانیم: امروز هم با کنارگذاشتن بنده باز هم آدرس غلطی را به مردم می­دهند، زیرا با فرارآقای خاوری(مدیر عامل بانک ملی) به کانادا برخی از آنان دچار سردرگمی و دست­پاچگی شده­اند. خاوری که با توجه به گستردگی فساد در بانک ملی در این پرونده و پرونده­های دیگر، احتمال دستگیری خود را به خاطر ارتباط با این پرونده­ها و عوامل پشت پرده آن­ها می­داد به کانادا گریخت و اکنون عوامل مرتبط با وی در بانک مرکزی و دولت درصدد رفع و رجوع این فرار، که با کمک و پشتیبانی برخی از آنان انجام گرفته است، هستند و از ترس گسترده­تر شدن ابعاد این موضوع با شخص اصلی پیگیری­کننده و شکایت­کننده اصلی این  پرونده  برخورد نمودند.

اکنون مسئولانی که اقدام به واگذاری زمین­های بسیارارزان به آقای مه­آفرید امیرخسروی و گروه امیر منصورآریا کرده­اند و برای دادن مجوز تاسیس بانک به این گروه و واگذاری پروژه­های بزرگ کشور بدون مناقصه به آن­ها پیگیر بوده­اند، باید پاسخگوی مردم  و قوه قضائیه باشند. آن­هایی که آقای خاوری مدیر عامل بانک ملی را که از اول، خود و خانواده­اش مقیم کانادا بودند و با داشتن اقامت در کانادا به نظر نمی­رسد هیچ تعهدی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، انتخاب نمودند، اکنون باید پاسخگوی این فساد مالی توسط این نوع افراد باشند.

در بیانیه جهرمی تصریح شده است: بنده از زمانی که با پیگیری عوامل این فساد از شورای پول و اعتبار کنار گذاشته شدم، به دنبال استعفای خود بودم؛ اما به خاطر حقی که مردم برگردن من داشتند مقاومت کردم تا این پرونده در مسیر اصلی خود قرار گیرد. بحمدالله امروز با پیگیری قوه قضائیه و مسئولین وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور و جدیت مردم در روشن شدن  ابعاد دیگر این پرونده، کار پیگیری در مسیر خود قرار گرفته و در آینده نه­چندان دور عناصر اصلی و پشت پرده این پرونده برای مردم روشن­تر خواهد شد. بنده نیز با توجه به تعهدی که به مردم دارم، به عنوان یک شهروند پیگیر آن خواهم بود و درآینده نیز ابعاد و افراد مرتبط را اعلام خواهم نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Saudi Arabia
عجب شیر تو شیری است. یعنی مدیر عامل بانک ملی قبل از انکه بر کنار شود به کانادا فرار کرده و کسی هم در ایران نمی دانسته و ایشان همچنان مدیر کل بوده است. بنظر می رسد قصه خیلی عمیق تر از این حرفهاست آنوقت قضاییه ایراد می گیرد که چرا رسانه ای با موضوع برخورد کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی همه خوابیم ، مسئول صادق نظام فرار کرد ؟
جهرمی دزد نیست
او نیروی غیر خودی در جریان انحرافی و چپو کردن بیت المال به نفع جریان انحرافی بود.
این بزرگترین دلیل برای کنار گذاشتنش از اقتصادِ در حال فتح انحرافیون است.
با نزدیک شدن انتخابات سیاسیون چه کارها که نمیکننداز اعلام این اختلاس میلیاردی چه چیری نصیب مردم میگردد چرا هر روز چوب لای چرخ دولت می‌گذارید؟
Germany
استاد با این عملیات انتحاری سعی در تبدیل فرصت به تهدید دارند ؟!

اولین گام این است که هم ایشان را که در دسترس هستند را درست و سالم -اگر کلاً ممکن باشد چنین کاری!- محاکمه کنند؛ بعد برویم سراغ بعدی ها!

به نظر میرسد طبق نظر ایشان تمام کشور غرق در فساد است. سیاه نمایی میفرمایید استاد!
Iran, Islamic Republic of
بابا کانادا رفته مریخ که نرفته...!!
اینترپل هم که حی و حاضر.
ببینیم چکار می کنید مسئولان محترم.
اقاي جهرمي لطفا عوامل پشت پرده را افشا كن . ملت ايران با تو هستند
Lebanon
این خیلی جالب است که حتی مجری و مقام مسئول نیز منتقد است نه پاسخگو . این رویداد فقط در ایران اتفاق می افتد.
Iran, Islamic Republic of
ممکن است حرف های جنابعالی درست باشد اما بزرگترین فساد شما این است که وارد حوزه ای شدید که در آن تخصص ندارید شما ابتدا تکلیف خودتان را مشخص نمایید سیاستمدارید، حقوق دانید یا متخصص امور مالی متاسفانه برخی ها خصوصا دولت نهم و دهم اعتقادی به کار تخصصی ندارند و معتقدند مدیر مدیراست و هرجا که بگذارند می تواند مدیریت کند اما در جواب آنان باید گفت در کجای دنیا می توان این را مشاهده کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا برای کشور متاسفم که هر گروهی می آید فقط شعار شایسته سالاری سر می دهد
Serbia
دکترجهرمی شخض شریفی است ویکی ازخدمتگزاران صدیق نظام هستند لطفا بدون شناخت تهمت نزنید
تا کی ؟؟؟ و چرا اینقدر چشم پوشی کردن؟؟؟از خدا بترسید.
Iran, Islamic Republic of
جناب جهرمی فرا فکنی میفرمایند . آقای خاوری از مدیران لایق سیستم بانکی است و نیازی به فرار کردن ندارد . ضمناً سر رشته این اختلاس در بانک صادرات است . بانک صادرات اوراق اعتبارات اسنادی را داده و بانک ملی با اعتماد به بانک صادرات آنها را تنزیل کرده است .
Iran, Islamic Republic of
ايشان اگر به كانادا فرار كرده پس چرا ديشب اخبار صدا و سيما خبر استعفاي ايشان را پخش كرد؟
پس خود دولت در جريان فرار ايشان بوده يعني خودشون اين آقا را فراري دادند و بعد از اينكه از مملكت خارج شده خبر استعفاي او را پخش كرد.
Iran, Islamic Republic of
ماجرا خیلی هم پیچیدگی ندارد
1 - با مدیرعامل بانک ملی بسته اند که تو بیا استعفا بده هم تطهیر میشوی هم ما به این بهانه میتوانیم جهرمی را عزل کنیم بعدا هم که آبها از آسیاب افتاد یه جای بهتر به تو میدهیم
2 - مدیرعامل بانک ملی استعفا میدهد ولی انگیزه اش چیز دیگری بوده،او که خود آخر حواشی مالی و مشکلات و تخلف بوده از ترس فشارهای احتمالی آتی استعفا را به شرط این پذیرفته که چند وقتی استراحت کند و از انظار دور باشد و سیستم هم پذیرفته
3 - آقا به صورت قانونی از کشور میرود برخی دوستان جریان انحرافی خوشحال از بازی برد برد اینکه هم جهرمی هوا شد و هم فعلا خاوری دسترس نیست که حاشیه ادامه پیدا کند و آقای مدیر عامل بانک ملی هم خوشحال از بازی برد برد که هم تطهیر شد و هم قانونا از کشور فرار کرد.
Iran, Islamic Republic of
این اختلاس زمینه های گسترده ای داره... کار یک فرد و دو فرد نیست... الان با فراری دادن آقای خاوری قصد دارند تمامی تقصیرها را بندازند گردن یک نفر و باقی را بی گناه جلوه بدهند... درست مثل قضیه سقوط های هواپیما که همیشه خلبان کشته شده را مقصر معرفی می کنند. فردی که بهش دسترسی نیست... قوه قضائیه علاوه بر پیگیری بازگشت خاوری به ایران از طریق پلیس بین الملل باید با دقت ریشه این فساد را بزنه و همه رو به سزای اعمالشون برسونه
Iran, Islamic Republic of
آقا یکی در مورد 20 هکتار زمینی که در ساحل مازندران به آقای ... اهدا شده هم تحقیقی بکند .
Iran, Islamic Republic of
خاوری مرد شریف ونجیبی است .ودرماموریت کاری به سر می برد ایشان قطعا برای رفع ابهام جوابگو خواهند بود.همانطوری که شجاعت استعفا راداشتند.
خوبه از هم خبر دارن.
Iran, Islamic Republic of
یکی بگه اینجا چه خبره
Iran, Islamic Republic of
چه جهاد اقتصادی ای داشتن این دوستان