چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

ده‌نمكي: آوینی را فرستادند روی مین!

سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 171127
نشست سینمای انقلاب اسلامی در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه امام صادق علیه السلام با حضور مسعود ده نمکی (کارگردان)- جهانگیر الماسی (داور جشنواره فجر بیست و نهم) - حمید بهمنی (سینماگر) محمد لسانی ( کارشناس) برگزار شد.

در اين نشست جهانگیر الماسی، سینما را ابزار دانست و برای رسیدن به سینمای انقلاب اسلامی از ضرورت سخن گفت و اظهار داشت: ۱- فیلمساز بايد معتقد باشد. ۲- مدیریت فرهنگی از ظرفیت موجود استفاده کند.

در ادامه حمید بهمنی با بیان این که به تعداد افراد شرکت کننده در جنگ می شود به آن نگاه کرد، از فیلم اخراجی های ده نمکی حمایت کرد.

به گزارش رجا، مسعود ده نمکی هم گفت: شهید آوینی را فرستادند روی مین. اگر بتوانند همه شما را هم می فرستند بحرین آسمانی شوید. حتی لیبی. ما فقط پتروس فداکار تربیت کردیم که همه حتی نظام می زند تو سرشان! در وضعیت فعلی، فرستادن بچه حزب اللهی تو سینما مثل فرستادن بسیجی ها به میدون مین است. اخراجی ها چه کار کرده است؟ بی بی سی به تنهایی ۲۰ ساعت فیلم در نقد اخراجی ها ساخته است! همه رسانه های روشنفکری علیه اخراجی ها متحد شده اند. دانشگاهها وظیفه تئوری پردازی دارند. متاسفانه هنوز در دانشگاهها تنها مدیوم لانگ شات تدریس می دهند.

جهانگیر الماسی در ادامه با انتقاد از وضع فعلی سینمای ایران، زیبایی شناسی فیلمهای ایرانی را در خدمت به غرب دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *