يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۷
در ادامه توهين به رسول مهرباني‌ها(ص)

موج گسترده اعتراضات جهانی از اقدام موهن فيس‌بوك

هم‌آوازي سامي‌يوسف با غريو اعتراض مسلمانان دنيا
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۱۹
کد مطلب: 115020
در پی آغاز حرکت ضد انسانی تعدادی از کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک برای به اشتراک گذاشتن و طراحی تصاویر نامناسب از پیامبر گرامی اسلام(ص)، موجی از اعتراض در بین مسلمانان کشورهای مختلف بوجود آمد.

به گزارش سرويس بين الملل جهان، به تازگی تعدادی از کاربران “فیس بوک” با ایجاد صفحه ای، دوستان خود را به کشیدن کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر گرامی اسلام(ص) در روز ۲۰ می (۳۰ اردیبهشت ماه) ترغیب کرده اند که این موضوع با اعتراض گسترده کاربران مسلمان این شبکه اجتماعی و نيز موج اعتراضات جامعه مسلمانان در سراسر جهان رو به رو شده است.

این افراد توجيه شيطنت آميز اهانت خود به پيامبر رحمت (ص) را، واکنش وبلاگ نویسان مسلمان آمریکایی به اپیزود ۲۰۱ مجموعه کمدی south park دانسته اند که در آن کاریکاتوریست در اقدامی توهین آمیز، رسول خدا(ص) را در لباس نامناسب در حال نماز کشیده است.

بهانه این توهین کنندگان به مقدسات اسلام، دفاع از آزادی بیان و کارتونیست این مجموعه موهن کمدی عنوان شده است.

لازم به ذکر است مسؤولان شبکه اجتماعی فیس بوک هر گونه مطلب علیه اسرائیل را در اين شبكه حذف می‌نمایند.

همچنين در كشور پاكستان و برخي كشورهاي اسلامي ديگر نيز، تظاهرات وسيعي بر ضد اين اقدام موهن صورت پذيرفته است. 

جنبش ضد "فیس بوک" در پاكستان، این اقدام را توطئه ای عمیق علیه مسلمانان توصیف و آغاز موج اعتراض سراسری در پاکستان را اعلام کرد و از دولت خواست رسماً در برابر این اقدام اعتراض کند. از سوی دیگر دانش آموزان و دانشجویان مراکز تحصیلی مختلف اسلام آباد اعلام کردند روز 20 مه در برابر سفارت آمریکا دست به تظاهرات اعتراض آمیز خواهند زد تا نشان دهند که دانشجویان بیدار هستند؛ فعالان وابسته به "اسلامی جمعیت طلباء"(شاخه دانشجویی جماعت اسلامی) نیز درباره برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز به سوی سفارت آمریکا در اسلام آباد هشدار دادند. 

همچنین سایت دوستداران "سامی یوسف" با ارسال نوشته ای، از همراهی “سامی یوسف” با این حرکت خبر دادند.

این خواننده مسلمان ايراني الأصل ضمن ابراز انزجار از این حرکت موهن، از کاربران فیس بوک خواسته است تا نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

“سامی یوسف” در صفحه فیس بوک خود در این باره نوشته است:

"اگر ما می خواهیم عشق واحترام خود را به پیامبر محبوبمان (ص) نشان دهیم باید این صفحه بد را به اطلاع همگان برسانیم. من معمولا سعی می کنم ازاین خرده ابتکارات نفرت انگیز خودداری کنم. چون باعث تعمیم نفرت می شود. ولی کسی که این کار را کرده است بی انصاف بوده است. از تمام دوستانی که رسول خدا(ص) را دوست دارند خواهش می کنم که این صفحه را که باعث نفرت و تفرقه می شود، در فیس بوک به عنوان صفحه زشت و توهین آمیز گزارش کنند. چنین صفحاتی تلاش برای دفاع از آزادی بیان نیست؛ بلکه باعث انتشار اسلام هراسی می شود؛ نخواهیم گذاشت آن ها موفق شوند.
                                          با عشق واحترام سامی یوسف"

اين خواننده مسلمان كه اكثر كارهايش در باره وجود مقدس پيامبر اعظم(ص) مي باشد، پيش از اين در خصوص ‍كاريكاتورهاي دانماركي نيز موضع گيري كرده بود: 

"در هفته هاي اخير ما شاهد وقايع دردناكي بوده ايم كه مهم ترين آن چاپ و تجديد چاپ كاريكاتور‌هاي ناخوشايند‌، زشت، فتنه انگيز و موهن پيامبر محبوب ما حضرت محمد (ص) بوده است.

من به همراه اكثريت قريب به اتفاق مسلمانان، در پي چاپ و تجديد چاپ اين كاريكاتور ها رنجور و وحشت زده شده ايم. بله، انسان آزادي بيان دارد و خدا مي داند كه ما در نقاط بسياري از جهان نيازمند آزادي بيان هستيم اما آزادي بيان مستلزم مسئوليت و قضاوتي صحيح مي باشد.

 

براي مسلمانان، حب پيامبر(ص) يك ستايش به حساب مي آيد. در واقع ما مي كوشيم تا پيامبرمان را از والدين و حتي خودمان بيشتر دوست بداريم. اگر از هر مسلماني در هر كجاي جهان بپرسي "نظرت راجع به محمد(ص) چيست؟" درميابي كه تمام آنان محبت مطلق و احترام خود را نسبت به پيامبر اكرم (ص) ابراز مي دارند و به شدت نسبت به موارد موهن و افترا آميز كه به پيامبرمان منسوب مي شود احساس رنج و عذاب مي كنند. ...

درپايان، من معتقدم اين خشمي كه همه ما اتخاذ كرده ايم، قابل فهم و توجيه است. به هرحال، اجازه دهيد غضب خود را بر روي رفع تصورات غلط متمركز كنيم، دست به كار شويم و به دوستان، نزديكان، هم كاران و جامعه، چهره حقيقي پيامبرمان (ص) را نشان دهيم. ما نيازمنديم تا زيبايي پيام و آموزه هاي او را نشان دهيم - پيامي از تكريم و بردباري دوطرفه، عشق و دلسوزي، حقيقت و عدالت، برادري و برابري. 
                                                            "سامي يوسف"

این پیام در سال گذشته و چندی پس از توهین به ساحت مقدس پیامبر گرانقدر اسلام منتشر شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
در ایران خودمان چه خبر مثل اینکه حب و بغض های سیاسی باعث شده است که پاکستانیها در دفاع از پیامبر اسلام نسبت ما خوش غیرتر شوند
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم روزی رو که تمام این اهانت کنندگان به عذاب الهی دچار میشن رو با چشمای خودم ببینم. لعنت خدا به همه اهانت کنندگان به حضرت محمد (ص) و خاندان او.
انشالله خداوند متعال بحق آبروی حضرت محمد (ص) خودش جواب اینگونه حرکات غیر انسانی را خواهد داد .
Iran, Islamic Republic of
اين موج كي قراره به ايران برسه؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
ایران با انقلاب 57 موجی بزرگ از اسلام خواهی رو به راه انداخت که به همه جای جهان رسید ولی حالا خودمان از غافله عقب مانده ایم
Lebanon
شكر خدا فيس بوك تو ايران فيلتره براي همين نياز به موج نبوده! وگرنه ايرانيها كل سايت رو هك ميكردن!
Iran, Islamic Republic of
ما همیشه در صف چهلم دنیا برای این برنامه ها قرار داریم، همیشه منفعل!
خب یک بار هم خودمان همچین موجی راه اندازی کنیم!