جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

علی اکبری:صبوری در جنگ نرم دشوارتر است

پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 116425
نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش آموزان كشور گفت: صبر در جنگ نرم بسيار دشوارتر از صبوري در جنگ سخت است زيرا انسان بايد در مقابل دعوت‌ها و دام‌هاي شيطاني نفس خود را مهار كند.
به گزارش فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدجواد حاج‌علي‌اكبري عصر چهارشنبه در نشست تبيين وظايف افسران جوان در جنگ نرم در محل سازمان جوانان گيلان افزود: جنگ نرم از موضوعات بسيار مهمي است كه بايد در مجالس مختلف احياي امر شود.

وي با بيان اينكه دوستان همفكر و هم‌انديش بايد برنامه‌ريزي داشته باشند، اظهار داشت: خداوند از ما توقع دارد كه با مراجعه به سخنان معصوم و بزرگان، خود را غني كنيم.

حاج‌علي‌اكبري با اشاره به اينكه صبوري براي مقاومت در جبهه بيروني تاثير دارد افزود: صبر و تقوا لازمه رسيدن به موفقيت است و انسان را به اوج مي‌رساند.

وي سرمايه‌گذاري در عرصه خودسازي را مورد تاكيد قرار داد و تصريح كرد: انسان بايد علاوه بر خواندن آيات الهي آن را باور داشته باشد.
حاج‌علي‌اكبري با اشاره به اينكه بشريت به دنبال موفقيت و پيروزي حق است، افزود: محور دلگرمي مستضعفان نيز به اين موضوع بستگي دارد.

نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي كشور گفت: جوانان براي مقابله با جنگ نرم بايد به لحاظ جسمي سالم، بانشاط و ورزش‌دوست باشند.

وي داشتن اين خصوصيات در جوانان را فقط مخصوص جنگ سخت ندانست و خاطرنشان كرد: رويارويي در جنگ نرم به تحرك فكري نياز دارد.

حاج‌علي اكبري با بيان اينكه شيوه‌هاي زندگي بايد هماهنگ با رضاي خدا باشد، اظهار داشت: يكي از مباحث جنگ نرم نحوه صحيح شيوه‌هاي زندگي است.

وي اضافه كرد: صبر در جنگ نرم بسيار دشوارتر از صبوري در جنگ سخت است زيرا انسان بايد در مقابل دعوت‌ها و دام‌هاي شيطاني نفس خود را مهار كند.

حاج‌علي‌اكبري با اشاره به اينكه كسي كه خود را آماده جهاد مي‌كند، پرچمدار امام عصر (عج) است، افزود: انسان ابتدا بايد مراقب سبك زندگي خود باشد.

وي تاكيد كرد: براي رويارويي با جنگ نرم نياز به بصيرت است و بصيرت با زهد، عبادت، سحرخيزي، ذكر و مناجات ايجاد مي‌شود.
حاج‌علي‌اكبري سنت‌هاي الهي را قوانين حكم شده خداوند دانست كه با سيره انسان‌ها به وجود مي‌آيد.

وي اظهار داشت: در بحث خودسازي بايد در جريان تاريخ شناسي جستجو كرد و افرادي كه به مرحله خودسازي رسيده‌اند بايد فرازهاي آن را به ديگران نشان دهند.

نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي كشور، شناخت تمدن سازي، تمدن سوزي، راز فناي باطل و افشاي حق را وابسته به داشتن بصيرت انسان‌ها دانست.

وي زمان حال را حساس خواند و تصريح كرد: كساني كه در انتخابات مردود شده‌اند جلوي دماوند ايستاده بودند ولي قله را نمي‌ديدند و ولايت فقيه پل ارتباطي با امام زمان (عج) است.

حاج‌علي اكبري با اشاره به اينكه مؤمن نبايد خود را در حجاب معصيت قرار دهد، بيان داشت: تنها سازماندهي و صف‌آرايي و انسجام، اتحاديه انديشه‌ها و خلاقيت‌ها در اين راه تاثير مفيد دارد.

وي خاطرنشان كرد: ولايت فقيه پل ارتباطي با امام زمان (عج) است و دوستداران امام عصر (عج) در تمام دنيا در حال سازماندهي شدن هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *