شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
عليپور بي‌ضابطه باشگاهي را تعليق نمي‌كند

حسن‌زاده: از نظر كميته انضباطي قرارداد‌هاي داخلي بازيكنان اعتبار ندارد

شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 173936
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: از نظر ما قراردادهاي داخلي اعتباري ندارد و ملاك فقط قراردادهاي رسمي بازيكنان و باشگاه‌هاست.
به گزارش جهان به نقل زا فارس ،اسماعيل‌ حسن‌زاده  در مورد اظهارات عليرضا عليپور رئيس كميته نظارت، بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ مبني بر تعليق قراردادهاي سه باشگاه پاس، پيكان و شاهين بوشهر اظهار داشت: من نسبت به وظايف ساير اركان فدراسيون فوتبال آگاهي نسبي دارم .

اما از زير و بم نهادي كه جناب عليپور در آن زحمت مي‌كشد به طور كامل اطلاع ندارم. فقط مي‌دانم اين سه باشگاهي كه اسم برديد خميرمايه انضباطي نداشته و وصف انضباطي ندارند.

وي در اينكه آيا كميته نظارت، بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ مي‌تواند چنين تصميمي را در مورد سه باشگاه بگيرد گفت: هر نهادي بر اساس وظايف قانوني كه دارد عمل مي‌كند و حتما هم اين نهاد بر اساس وظايف و ضوابط آئين‌نامه‌هايي كه دارد كار خود را انجام مي‌دهد.

رئيس كميته انضباطي تاكيد كرد: مي‌دانم هيچ‌كدام از مسئولان فوتبال بدون ضوابط قانوني حرفي نمي‌زنند و هر حرفي بيان مي‌شود حتما خاستگاه قانوني دارد. بنابراين كميته‌ها مي‌توانند بر اساس ضوابط و آئين‌نامه‌هاي داخلي خود عمل كنند. مثلا كميته مسابقات، كميته جوانان بر اساس ضوابط خود عمل مي‌كنند و ضوابط آنها نيز ضمانت اجرايي دارد. عليپور و كميته نظارت و بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ نيز بي‌ضابطه باشگاهي را تعليق يا تحريم نمي‌كنند. قرار هم نيست اركان فدراسيون فوتبال در تعارض با يكديگر قرار بگيرند.

حسن‌زاده يادآور شد: سازمان ليگ و هر نهادي بر اساس ضوابط خود عمل مي‌كند حتي اگر تورنمنتي در يك شهرستان برگزار شود مسئولان آن تورنمنت مي‌توانند بر اساس ضوابط خود تيمي كه آئين‌نامه آن مسابقات را رعايت نكرده محروم كنند. در كل بايد بگويم هيچ كس نمي‌تواند به طور غيرقانوني حتي كسي را بترساند. ضوابط،تعيين كننده است.

رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در مورد بحث قراردادهاي داخلي بازيكنان با باشگاه‌ها كه در برخي موارد محل اختلاف شده است به فارس گفت: از نظر كميته انضباطي قراردادهاي داخلي بازيكنان با باشگاه‌ها بدون اعتبار است و از ديد ما قراردادهاي داخلي وجود خارجي ندارد. مبناي قرارداد بازيكن و باشگاه فقط قرارداد رسمي است. اگر بر فرض قرارداد داخلي و قرارداد رسمي دو مبلغ متفاوت داشته باشد فقط مبنا قرارداد رسمي است.

حسن‌زاده در مورد اينكه بازيكن مثل نصرتي با استقلال قرارداد داخلي امضا كرد و بعد به پرسپوليس رفت و با اين باشگاه قرارداد رسمي امضا كرد و در اين مورد نظر كميته انضباطي چيست اظهار داشت: بازهم تاكيد مي‌كنم مبنا فقط قرارداد رسمي است و در اين مورد هم بايد ديد كه چه مفادي در قرارداد‌ نوشته شده است. من ديده‌ام حتي باشگاهي با بازيكنش قرارداد امضا كرده و در قراردادش آورده كه بازيكن تا زماني كه با اين باشگاه قرارداد دارد حتي حق تمرين كردن با تيمي ديگر را ندارد. بايد ديد قرارداد نصرتي چه مفادي دارد اما بازهم تاكيد مي‌كنم در كميته انضباطي فقط قراردادهاي رسمي مبناي حقوقي دارد و ملاك است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *