شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۲

رسایی به دادگاه نرفت

سه شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 203275
دادگاه مدیرمسئول "۹ دی" به علت حضور رسایی در مراسم دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام مردم این خطه در سال ۵۶ برگزار نشد و با وجود پیشنهاد برخی اعضای هیئت منصفه بر محاکمه غیابی او، بار دیگر به تعویق افتاد.
جلسه محاکمه مدیرمسئول هفته نامه "۹ دی" که قرار بود ۱۹دی در دادگاه ویژه روحانیت برگزار شود، به دلیل عدم حضور حجت ا‌لاسلام رسایی به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری فارس، هیئت نظارت بر مطبوعات روز دوشنبه بیست و سوم خرداد، هفته‌نامه "۹ دی" را به دلیل "انتشار مطالب اقتصادی بدون قید زمینه آن در مجوز نشریه، انتشار طرحی از سید محمد خاتمی با لباس روحانیت و تغییر صاحب‌‌امتیاز بدون اطلاع هیئت نظارت" توقیف کرد.

حمید رسایی در اعتراض به رأی مذکور بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مطبوعات که تصریح دارد: "تصمیمات هیئت نظارت بر مطبوعات مانع از شکایت و اقامه دعوای ذینفع در محاکم نخواهد بود"، از هیئت نظارت به دستگاه قضایی شکایت کرد و خواستار رفع توقیف از نشریه متبوعش شد.

شکایت او طی دو مرحله در شعبه ۳۴ مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و رئیس شعبه رسیدگی کننده، دستور رفع توقیف از "۹ دی" را صادر کرد.

از آنجا که هیئت نظارت بر مطبوعات نسبت به نقض حکم خود در مهلت قانونی اعتراض نکرد، حکم قضایی صادره اجرایی و هفته‌نامه "۹ دی" پس از رفع توقیف، مجددا منتشر شد.

دادگاه ویژه روحانیت به عنوان مدعی‌العموم چند ماه پس از رفع توقیف و انتشار مجدد "۹ دی" تصمیم گرفت مدیرمسئول این هفته‌نامه را به اتهام انتشار تصویری از خاتمی که بارها با توجه به رضایت وی در رسانه‌ها منتشر شده بود، محاکمه کند.

ابتدا قرار بود محاکمه رسایی روز چهارشنبه هفتم دی ماه و در آستانه سالگرد "۹ دی" برگزار شود اما برگزاری دادگاه ده روز به تعویق افتاد.

دادگاه مدیرمسئول "۹ دی" به علت حضور رسایی در مراسم دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام مردم این خطه در سال ۵۶ برگزار نشد و با وجود پیشنهاد برخی اعضای هیئت منصفه بر محاکمه غیابی او، بار دیگر به تعویق افتاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جالبه
خاتمي فتنه‌گر كه هرچقدر توانستنه عليه اسلام و انقلاب آتش سوزانده، با زن‌هاي نيمه‌عريان مصافحه كرده، از عرب‌ها براي فتنه 88 پول گرفته و.... آزاد بايد بچرخه ولي حميد رسايي به خاطر انتشار كاريكاتوري از خاتمي كه اتفاقا قبلا هم منتشر شده و حتي در يك مراسم از سوي نقاش آن به خود خاتمي هديه داده شده بايد محاكمه شود!
راستي در دادگاه ويژه چه مي‌گذرد؟ ما بيخود يقه آيت‌الله آملي را مي‌گرفتيم كه چرا با سران فتنه كه اكثرشان لباس روحانيت برتن دارند برخورد نمي‌كند؟ چرا كه اين موضوع اصلا در حيطه اختيارات قوه قضائيه نيست. غافل از آنكه دادگاه ويژه كه ساختاري كاملا مستقل از قوه قضائيه دارد، مسئول مستقيم برخورد با سران فتنه است كه طي اين دو سال و نيم اخير كاملا سكوت كرده است.
Netherlands
جواب "جالبه"
در میان فتنه گران، غیر روحانی زیاد بودن چرا با آنها برخورد مناسب نشد.امثال موسوی،مهدی هاشمی،... در ضمن حکم فائزه هاشمی که خیلی دشمن شکن بود!