دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

کشتی ایران در آستانه تعلیق+متن نامه

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 251678
فدراسیون جهانی کشتی با ارسال نامه‌ای تهدیدآمیز به وزارت ورزش و جوانان، کشتی ایران را تهدید به تعلیق کرده است.
پس از ارسال نامه‌های تهدیدآمیز مختلف از سوی فدراسیون‌های جهانی به دلیل برکناری‌های صورت گرفته از سوی وزارت ورزش و جوانان، حالا نامه‌ تازه‌ای به وزارتخانه ارسال شده است که حکایت از تعلیق کشتی ایران دارد.

به گزارش جهان به نقل از فارس، فدراسیون جهانی کشتی در تازه‌ترین نامه خود به ایران با ارسال نامه‌ای تهدیدآمیز به وزارت ورزش و جوانان که به هیچ عنوان لحنی دوستانه ندارد کشتی ایران را تهدید به تعلیق کرده است.

گفته می‌شود دلیل ارسال این نامه تهدیدآمیز عدم ارسال اساس‌نامه اصلاحی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای تأیید به فدراسیون‌ جهانی کشتی است.

چندی پیش و قبل از المپیک لندن بود که به دلیل برکناری‌های پی در پی روسای برخی فدراسیون‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان، کمیته بین‌المللی المپیک خواستار توضیح در این باره شد و این جابه‌جایی‌ها را غیرقانونی خواند و ورزش ایران را تهدید به تعلیق کرده بود.

پس از این ماجرا بود که کمیته بین‌المللی المپیک خواستار اصلاح اساسنامه‌ فدراسیون‌های ورزش و عدم دخالت دولت در انتخابات و عزل و نصب‌های فدراسیون‌های ورزشی شد.

متن نامه فیلا به شرح زیر است:

در پی نامه رافائل مارتینتی، رییس فدراسیون در تاریخ اول اکتبر 2012 و با توجه به اساسنامه فدراسیون کشتی ایران (که پیوست این ایمیل می‌باشد)، محترمانه از شما می‌خواهیم کپی این اساسنامه که با قوانین فیلا و المپیک هم‌خوانی داشته باشد را برای ما بفرستید.

عدم انجام این کار به معنای آن خواهد بود که فدراسیون کشور شما با اساسنامه فیلا و المپیک به هیچ وجه هماهنگی ندارد.

با سپاس
مایکل داسون
دبیر کل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *