شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

دادگاه ريگي و گروهك جندالله برگزار شد

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 56187
دادگاه رسيدگي به اتهامات 13عضو گروهك تروريستي موسوم به جندالله از جمله عبدالحميد ريگي برادر تروريست معروف عبدالمالك ريگي در زاهدان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي قوه قضائيه، رسيدگي به اتهامات يك گروه تروريستي 13 نفره در دادگاه انقلاب اسلامي زاهدان با حضور وكلاي آنان برگزار شد كه در ميان اين افراد برادر شرور معروف عبدالمالك ريگي سركرده گروهك تروريستي موسوم به جندالله به چشم مي خورد كه سال گذشته توسط دولت و پليس پاكستان به مقام هاي ايران تحويل شد. 

قاضي رسيدگي به پرونده اين 13 نفر از افراد گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي گفت: عبدالحميد ريگي متهم اصلي و به همراه ساير افراد اين گروه تروريستي داراي اتهاماتي به شرح ذيل مي‌باشد؛ 

1_ راه‌بندي و سرقت مسلحانه

2_ آدم ربايي مسلحانه در جاده نوبنديان به چابهار كه منجر به ربايش 22 نفر شد

3_ اقدام مسلحانه عليه پرسنل انتظامي پاسگاه‌هاي مرزي كه منجر به شهادت جمعي از نيروهاي انتظامي شد

4_ ربايش مسلحانه دو تبعه هندي از زاهدان و بريدن گوش يكي از اتباع هندي به قصد اخاذي

5_ مخفي كردن مسلحانه دو تن از اتباع ايرلندي و آلماني

6_ تهيه و حمل و نگهداري سلاح و مهمات سبك و نيمه سنگين

7_تباني در جهت ربايش يكي از شهروندان متمول تهراني

8_ آدم ربايي مسلحانه كه منجر به شهادت شهيد سرهنگ كاوه و زاهد شيخي

9_ آدم ربايي مسلحانه چند نفر از كسبه زاهدان به قصد اخاذي

10_ راه‌بندي مسلحانه جاده زاهدان به زابل( تاسوكي)كه منجر به شهادت 22 نفر از مردم و ربايش و مجروحيت تعدادي ديگر شد

11_ راه‌بندي مسلحانه جاده بم به كرمان(دارزين) كه منجر به شهادت 12 نفر از مردم شد

12_ آدم ربايي مسلحانه و سرقت مسلحانه منتهي به شهادت علي رحيم‌پور در چابهار

13_ آدم ربايي و سرقت مسلحانه دو تن از پرسنل شيلات و خودروي پيكاپ در چابهار

14_ تباني در جهت ربايش مسلحانه اتباع چيني به قصد اقدام عليه امنيت داخلي

15_ تحصيل مبلغ 15 ميليارد ريال مال نامشروع از آدم ربايي‌هاي مورد نظر

قاضي پرونده افزود: اين گروه با ساختن اسمي گروه‌هاي مختلف و قرار دادن اسامي متعدد با عناويني مانند جندالله، حزب الفرقان، فدائيان بلوچ و مبارزين بلوچ سعي در القا اين مسئله كه گروه‌هاي متعددي در استان بر ضد نظام فعاليت داشتند اقدام كرده بودند؛ در اعترافات برادر عبدالمالك به صراحت به قضيه مشاركت و نقش اصلي شخص عبدالمالك در حادثه دارزين و كشته و زخمي كردن عده‌اي از هموطنان و به آتش كشيدن تعدادي خودرو اذعان شده است. 

در بخش ديگري از اين اعترافات وابستگي گروهك تروريستي جندالله به سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه و حمايت مالي از سوي كشورهاي مخالف نظام جمهوري اسلامي به ويژه آمريكا به صراحت تاكيد شده است. 

وي تصريح كرد: در زمان دستگيري برادر عبدالمالك ريگي سرويس‌هاي اطلاعاتي به منظور تاثيرگذاري در زمينه دستگيري عبدالحميد ريگي بر گروه‌هاي تروريستي معاند نظام توصيه كرده كه با اقدامات خود دست به گروگان‌گيري زده تا موجبات آزادي وي و همدستانش فراهم شود. عبدالحميد ريگي با نام اصلي عبدالحميد ريگي شفا و نام مستعار غلام‌حيدر فرزند آزاد برادر شرور معروف منطقه جنوب شرق كشور و سركرده گروهك تروريستي موسوم به جندالله بوده و با همين عنوان اقدام به شرارت كرده است. 

گفتني است عبدالحميد ريگي در بخش ديگري از سخنان خود به كشتن همسر خود با شليك گلوله در پيشاني وي در موقع خواب اعتراف مي كند و برادر همسر وي هم توسط شخص عبدالمالك سر بريده مي‌شود. 

متهمين دستگير شده از جمله برادر ريگي اقرار و اعتراف كرده كه عبدالمالك ريگي مزدور آمريكا و صهيونيست‌ها بوده و از آنان دستور مي گيرد و آموزش‌هايي هم در اين خصوص از سوي كشورهاي مورد نظر به وي داده شده است و به ظاهر تحت عنوان دين و مذهب جوانان را اغفال مي‌كند.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *