جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

‫کاهش تولید و صادرات نفت در نیمه دوم ۹۲‬

يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب: 402445
گزارش جدید بانک مرکزی که روز شنبه ۲۷ دی ماه منتشر شد نشان می‌دهد تولید نفت خام و صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ با نزول مواجه شده است.
‫به گزارش جهان به نقل از الف؛ بر اساس گزارش نماگرهای اقتصادی بانک مرکزی، حجم صادرات نفت خام و خالص صادرات فرآورده‌های نفتی کشور در زمستان سال گذشته به یک میلیون و ۵۷۰ هزار بشکه در روز رسید که حدود ۱۱۵ هزار بشکه کمتر از متوسط سال ۱۳۹۱ و ۲۳۴ هزار بشکه کمتر از رقم انتهای دولت دهم بوده است.


کاهش صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی کشور در نیمه دوم سال گذشته در حالی است که در سوم آذر ۱۳۹۲ توافق ژنو به امضا رسید و انتظار می‌رفت حجم صادرات نفت کشور پس از این توافق بهبود یابد که نشانه مشخصی از این تاثیر مشاهده نمی شود.


آمار بانک مرکزی همچنین نشان می‌دهد در نیمه دوم سال گذشته تولید نفت کشورمان نیز کاهش بیش از ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به نیمه اول سال۳۹۳ داشته و از حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در نیمه اول ۱۳۹۳ به کمتر از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در نیمه دوم سال رسیده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *