سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۳

نظر جالب تاجیك ها درباره احمدی نژاد

دوشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 215146
بخش تاجیكی رادیوی امریكایی موسوم به آزادی همزمان با برگزاری جشن جهانی نوروز در شهر دوشنبه ، پایتخت تاجیكستان ، نظرات برخی از شهروندان تاجیكی را در خصوص حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در این كشور جویا شد.
به گزارش ایرنا پاسخ شهروندان تاجیكی به این سئوال بر خلاف انتظار تهیه كنندگان رادیوی مذكور كه از هر فرصتی برای سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی استفاده می كنند ، جالب و در خور توجه بود.

امید قربانف كه خود را شنونده این رادیو معرفی كرد ، گفت كه حضور 'محمود احمدی نژاد'رییس جمهوری اسلامی ایران در جشن جهانی نوروز تاجیكستان، وجهه مراسم را در سطح جهان ارتقا داد.

رستم قابلف هم به این رادیو گفت : ضمن خوشامدگویی به احمدی نژاد، به باراك اوباما رییس جمهور آمریكا می گویم ؛ نگران نباش سفر رییس جمهور ایران به دوشنبه به انرژی هسته ای ربط ندارد بلكه ایشان برای شركت در جشن جهانی نوروز و جشن نیاكان فارس زبانان به این كشور سفر كرده است.

كریمف هم در پاسخ به سئوال مجری رادیو اظهار داشت ، كه 'شیر نر' به تاجیكستان آمده است . خداوند این شیر را برای همه ما زنده نگه دارد.

یكی دیگر از شهروندان تاجیك كه خود را نجم الدین اف معرفی كرد ، گفت كه چو ایران نباشد تن من مباد در این مرز و بوم زنده یك تن مباد .

شرف الدین هم به این رادیو گفت كه تشریف فرمایی میهمانان عالیقدر ایرانی را به سرزمین تاجیكستان خیر مقدم می گویم و برای مردم ایران آرزوی خوشبختی و سعادت می كنم.

ابومسلم از شهروندان مقیم مرو ، هم ضمن خوش آمدی گویی به رییس جمهور ایران خطاب به ایشان گفت ، آقای احمدی نژاد به ایران شرقی خوش آمدید و نوروزتان مبارك باد. از شما درخواست می كنم مساله خط لوله انتقال گاز ایران به چین و سپس افغانستان و تاجیكستان را مورد بررسی قرار دهید.

یكی از ساكنان 'قرغان تپه' هم كه دلبر نام داشت ، رییس جمهوری اسلامی ایران را انسانی بسیار خوب توصیف كرد و اظهار داشت ؛ ما نیز مانند ایرانی ها به او افتخار می كنیم زیرا او یك ایرانی اصیل و آزاده است.

شنونده دیگری كه رستم نام داشت، ضمن تبریك عید نوروز به تمام تاجیك ها، ایرانی ها و افغان ها، گفت :به نظر من ایران با عرضه گاز به كشورهای دوست و برادر، علاوه بر حمایت از مردم این كشورها، می تواند زمینه همدلی بیشتر میان این ملل را فراهم كند.

شهرت رحیم اف ، رییس جمهوری اسلامی ایران را از بهترین شخصیت های عالم معرفی كرد و گفت كه وقتی (احمدی نژاد) سخنرانی می كند انسان از بیاناتش لذت می برد.

سومین جشن جهانی نوروز صبح امروز (یكشنبه) با حضور روسای جمهوری ایران، تاجیكستان ، افغانستان و پاكستان در كاخ 'سامان' شهر دوشنبه آغاز شد.

رییس جمهوری اسلامی ایران، در این نشست برگزاری جشن نوروز را گامی موثر در تحكیم مناسبات فرهنگی و افزایش امنیت سایر كشورهای دنیا دانست و گفت : پیام جهانی نوروز پیام همبستگی ملل برای عشق و صلح جهانی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمدی نژاد را نباید فقط در جغرافیای ایران جستجو کرد.او امروز یک شخصیت محبوب جهانی است و سمبل مبارزه با استکبار و صهیونیست است.
Iran, Islamic Republic of
خدايا دكتر احمدي نژاد، اين انسان آزاده و مؤمن را از هرگونه گزندي حفظ فرما.
حيف كه غريبه ها بيشتر قدرش را مي دانند البته اين عرف است كه انسان نعمتي را كه دارد قدرش را نمي داند.
(( درود بر سرباز امام زمان، دكتر محمود احمدي نژاد ))
درودبراحمدي نژاد.جانم فداي رهبر