سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

نظر هاشمی درباره استيضاح وزير ورزش

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 248348
هاشمي می گوید: بايد سعي كنيم كه فضاي همكاري را براي حل موضوعاتي كه در اولويت بيشتر قرار دارند ايجاد كنيم تا آلامي از مردم كاسته شود، نه اينكه با طرح موضوعات فرعي مشكلات را افزايش دهيم.
به گزارش جهان،‌ رئيس فدراسيون تيراندازي و نماينده مجلس  در گفتگو با «جوان‌آنلاين» گفت: مجلس بايد به جاي استيضاح وزير ورزش، تعهد بگيرد كه مشكلات با IOC بر طرف شود: در شرايطي كه چنين اتفاقاتي به وجود آمده است موضوع استيضاح وزير هم در دستور كار قرار گرفته است. هرچند ايراد و اشكالاتي در وزارت ورزش وجود دارد اما به هيچ‌وجه استيضاح را به مصلحت جامعه ورزشي نمي‌بينم. چون موضوعات مهمتري همچون موضوعات اقتصادي در جامعه وجود دارد كه پرداختن به آن بايد مورد توجه دولت و مجلس باشد.
 
او ادامه مي دهد: مي‌توانستيم بحث وزير ورزش را به شيوه ديگري هم پيگيري كنيم. به طور مثال مي‌شد وزير ورزش را در مجلس مورد سوال قرار داد و از ايشان تعهداتي را گرفت. اميدوارم با طرح سوال، بحث وزير ورزش پيگيري شود. چون در صورت استيضاح اگر آقاي عباسي راي بياورد و يا نياورد باز هم به مصحلت ورزش نيست چون فرصت از ما گرفته مي‌شود. من از ابتدا هم موافق استيضاح وزير ورزش نبودم. اظهارات من در رابطه با مخالفت با استيضاح وزير به اين معني نيست كه ايراد و اشكالي وجود داشته باشد بلكه من استيضاح وزير را به مصلحت نمي‌بينم چون اگر استيضاح راي بياورد ما بايد حدود سه ماه مديريت ورزش را در اختيار سرپرست بگذاريم كه اين سرپرست مشخص نيست فرد قوي‌تري باشد يا همتراز و يا غيره. به هر حال سرپرست تعريف خود را دارد و طبيعتا نمي‌تواند تصميم‌گيري‌هاي اساسي را براي سالهاي بعد داشته باشد.  
 
او استيضاح را حق نمايندگان مجلس مي داند اما بازهم تاكيد مي كند كه از روش هاي ديگر بايد استفاده كرد: بر اساس قانون، بحث استيضاح از فراكسيون فرهنگي بيرون مي‌آيد چون فراكسيون ورزش يك جايگاه رسمي در مجلس نيست بلكه جايگاهي براي مشاركت بيشتر در حوزه ورزش است، در هر حال طرح اين موضوع خارج از فراكسيون از سوي نمايندگان بوده و اين حق نمايندگان است كه بخواهند چنين طرحي را به مجلس بدهند، اما گلايه ما اين بود كه قبل از استيضاح مي‌شد از اقدامات ديگري هم استفاده كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *