جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
۱۹

ترک مراسمی با حضور رئیس جمهور توسط 4 نفر از علمای شیراز

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 159158
۴ نفر از علمای شیراز مراسم سخنرانی رئیس جمهور را به دلیل گنجاندن اجرای زنده موسیقی ترک کردند.

به گزارش  جهان به نقل از مشرق، امروز (دوشنبه) رئیس جمهور در دومین جشنواره صنعت و معدن در شیراز برای افتتاح ۱۷۰ طرح صنعتی و معدنی حضور یافت.

در این مراسم که پیش از ظهر امروز در تالار حافظیه شیراز برگزار شد، پس از سخنرانی احمدزاده استاندار فارس و محرابیان وزیر صنایع، یک گروه موسیقی سنتی در جایگاه مستقر شد که به اجرای موسیقی بپردازد که در این هنگام، آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب نماینده فارس در مجلس خبرگان، آیت الله سید محمد مهدی دستغیب تولیت آستان شاهچراغ و آیت الله زبرجد تولیت آستان مقدس سیدعلاء الدین حسین به نشانه اعتراض مراسم را ترک کردند.

اما کنسرت مذکور دراین مراسم اجرا شد و پس از آن نیز دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور به سخنرانی پرداخت.

هنوز مشخص نیست گنجاندن اجرای زنده موسیقی در این مراسم به پیشنهاد یا به مسئولیت استانداری، وزارت صنایع یا "معاونت مراسم" دفتر رئیس جمهور بوده است.

گفتنی است احمدزاده استاندار فارس در جدیدترین مطلب وبلاگ خود با عنوان "الموسیقی و ما ادراک الموسیقی" از کم کاری مدیران فرهنگی برای احیاء و تقویت درخور شان موسیقی ایرانی و اسلامی انتقاد کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقاجان انسان عاقل مي داند كه هرموضوعي بايد توسط كارشناس خودش بررسي بشه، مثلا اگر شما مريض شديد مي رويد مكانيكي يا مي رويد دكتر؟!، حالا در بحث حرمت موسيقي هم مثل اينكه بجاي مراجع برويم پيش مشائيون...؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
علما کار خوبی کردند. عقب نشینی تا کی وکجا؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حتما اقای رئیس جمهور و همفکرانشان فکر میکنند که امام زمان علیه السلام نستجیربالله از این جدیت انها در اشاعه موسیقی راضی هستند.وگرنه هرگز به چنین کارهایی دست نمیزدند
Iran, Islamic Republic of
خدا بگم چکار کنه کسانی را که به غلط موسیقی حرام را حلال کردند و امر را حتی به کسانی که ادعای دیانت دارند مشتبه کردند.
چرا علمای ما با وجود این همه روایت و حدیث در مورد حرمت موسیقی انرا به مردم تبیین نمی کنند
Iran, Islamic Republic of
انگار شیراز داره به محملی برای کارهای فساد برانگیز و شهوانی عناصر نامطلوب رخنه کرده در دولت تبدیل میشه
با خوندن این خبر "الموسیقی و ما الموسیقی" یاد فرمایشرهبر معظم انقلاب افتادم که با ترویج موسیقی در دانشگاهها به عنوان نهادد دولتی مخالف بودن و اینو زمینه ساز انحراف می دونستن و این حرفو داشتن خطاب به دکتر معین که گویا در اون جلسه هم غایب بودن می زدن
حالا چرا در دولت اصولگرا یک چنین استادنداری باید باشد که با تغییر آیه شریفه قرآن پلی برای مقاصد نه چندان روشن خودش بسازه
خدا شیرازو که به مرکز زمین خواری و ... برای برخی سیاستمداران تبدیل شده به حق حضرت شاه چراغ نجات بده
اینا در عمل دقیقا دارن مقابل حرف رهبری که فرمودن شیراز حرم سوم اهل بیت (ع) در ایران است اقدام می کنند خدا ازشون نگذره
Iran, Islamic Republic of
اگر علماي شيراز مراسم را به خاطر موسيقي ترك كرده اند حق دارند ولي اين دليل عدم اجراي موسيقي نمي شود.
Iran, Islamic Republic of
موضوع موسيقي از مسائل اختلافي است. گيريم كه موسيقي اجرا شده از نظر همه فقهاي عزيز حلال بوده، ولي هر حلالي را ميشه هر جايي اجرا كرد؟!! برنامه ريزان مجالس بايد كاري نكنند كه از علماي رباني جدا شوند. حيفه، به خدا نمي ارزه.
شأن بزرگانمان را پاس بداريم.
فاعتبروا يا اولوا الابصار!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
فردي كه خود را همرزم شهيد همت معرفي ميكند و از استاندار فارس حمايت كرده آقای ... است. اومسوول خواندن پيامك هاي استاندار است و اهل فيروز آباد است و عكس او را در اكثر برنامه ها و بازديد ها و سفر هاي استاندار ميتوانيد با او ببينيد
موسیقی را امام خامنه ای حرمتش رو به خود فرد واگذار کردند ..
علما کارخوبی کردن که نموندن و رئیس جمهور هم کار خوبی کردن که برگزار کردن .. چیزی که حروم نیست رو نمیشه جلویش رو گرفت و حلال خدا رو حرام کرد .. اما موسیقی کلا در شان علما نیست.. ربطی هم به مشائی و غیره نداره.. این برنامه ها همیشه بوده و خواهدبود چه مشایی بگه اه اه چه بگه به به ..
Iran, Islamic Republic of
من با نظر اولی که درج شده موافقم
احسنت
Iran, Islamic Republic of
مسايل فرهنگي و عمومي شيراز كه متاسفانه توسط استاندار بي تجربه و احساساتي فارس در حال انحراف بزرگي است بماند من از اقاي رييس جمهور سوال مي كنم چرا در بعد سياسي استاندار منتخب ايشان از افرادي كه طرفدار پرو پاقرص ميرحسين و كروبي بوده اند خط مي گيرندوطرفدارن سران فتنه شده اند حاميان استاندار من به عنوان فردي كه خود وخانواده ام با وضو وآيت الكرسي در هردودوره انتخابات به ايشان راي داده ام در مورد استاندار فارس ايشان را نمي بخشم چرا در دوره انتخابات كساني كه به ما و احمدي نژاد فحش مي دادند الان طرفدار استاندار فارس هستن؟!!!
Iran, Islamic Republic of
بايد در جواب اين استاندار گفت: "الْقَارِعَةُ مَا الْقَارِعَةُ وَمَا أَدْرَاكَ مَا الْقَارِعَةُ يَوْمَ يَكُونُ النَّاسُ كَالْفَرَاشِ الْمَبْثُوثِ وَتَكُونُ الْجِبَالُ كَالْعِهْنِ الْمَنفُوشِ ...فَأُمُّهُ هَاوِيَةٌ وَمَا أَدْرَاكَ مَا هِيَهْ نَارٌ حَامِيَةٌ"... در‌ آن روز هم ايشان از موسيقي اينچنين دفاع مي كنند؟! آن هم با شبيه سازي جملا سخيف خود با جملا بي همتاي قرآن؟!!


Latvia
چه اشكالي دارد موسيقي زنده و سنتي ايراني برگزار شود و مردم از هنر هنرمندان وطني خود حظ ببرند و جوانا ما جذب افرادي مثل مايكل جكسون و مدهاي رپ غربي نشوند.
درود بر آقاي احمدي نژاد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بعضی ها با ترفند اینکه هر موسیقی ای حرام نیست اول موسیقی رو رواج میدن و بعد پله پله جامعه رو مثل غرب منحط به قهقرا می برن و این وسط جوونارو با این مسائل سرگرم می کنن
ایرانهم که یک کشوره جوانه و این ترفند از هر افیونی برای اینها بهتره
اما آنچه که دل آدم رو به درد میاره انجام این سیاست خواسته یا ناخواسته در دولتی به اسم اصولگرایی داره اتفاق می افته
من شخصا در جلسه بودم آنچه بیان شده کاملا صحت دارد
متاسفانه هم استاندار و هم رییس جمهور در این آزمون پیش علمای بلاد فارس مردود شدند.
Iran, Islamic Republic of
شان اجتماعی و معنوی علما ایجاب میکرد که در این مسئله بهتر است حضور نداشته باشند
آقای رییس جمهور می بایست برای حفظ حرمت علما از این کار اجتناب می کرد
هر چیزی حلال شد که نمی شه هر جا خواستی انجام بدی
پس اخلاق چی میشه احترام عالمی که لباسپیامبرو پوشیده چی میشه؟
Iran, Islamic Republic of
حجت بر همه حاضران تمام بود وقتی نماینده آقا جلسه را ترک می کرد باید همه بچه حزب اللهی ها هم می رفتند .
Iran, Islamic Republic of
عزیزان در نظرات خودتان از علمای تراز اول هم جلو افتاده اید و حکم و فتوا صادر میکنید ، آیا میدانید چه نوع موسیقی حرام است؟ آیا صرف اینکه یک گروه هنوز شروع به نواختن نکرده وآهنگ آن را نشنیده میتوان به غنایی بودن یا لهوی بودن آن رای صادر کرد؟!عزیزان هنور بعد از سی ودو سال پس از انقلاب همه هنر موسیقی در تمام شاخه ها برای شمابرابر است(که با توجه به نظرات بعضی ها انگار همینطور است)اگر اینطور است پس تکلیف خودتان با اینهمه سرود ها و آهنگها ی حماسی امخصوصا سرود ملی کشورمان چگونه مشخص میکنید؟خدا را شکر که واقعا کار هرکس نیست که مجتهد شود و واقعا آنهم ظرفیت میخواهد .،از طرف دیگر با این فرض که دراین مورد که بسیار از فتاوای صریح در آن وجود داردخیلی بیشتر و بهتر از شخص دوم مملکت میفهمند پس جایگاه اخلاق چه میشود و شانیت رییس جمهور ؟ آیا به نظر شما اینجا چیزی خرد نشد؟ پس جایگاه اخلاقیات کجاست؟ فقط جهت یادآوری در بسیاری از همایشهای مهم که شخصیتهای روحانی برجسته حضور دارند مانند همایش چهره های ماندگار چنین برخوردی صورت نگرفت ؛ کمی هم که به عقب برگردیم میبینیم امام (ره) در دهه شصت اجازه حضور گروه سرود آباده به همراه ساز گروه (ارگ) در حسینیه جماران را دادند و چه اجرای زیبایی آن گروه در آنجا انجام داد!کمی هم سعه صدر و نگرش مثبت هم بد نیست عزیزان
هر کس شأنیت خود را دارد و نباید ترک جلسه توسط علماء و ماندن رییس جمهور را تقبیح و یا تعمیم داد.این دخالتها باعث افراط و تفریطها میگردد.هر فرد بسته به جایگاه اجتماعی و شرعی خود مکلف به حدودی است که از جهت شارع مقدس نیز تأیید شده است."لاتکلف الله نفساًالا وسعها"