دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تظاهرات مردمي سراسر مصر را فراگرفت

سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 155387
ميليون‌هاي مصري در سراسر مصر با برگزاري تظاهرات خواستار پايان حكومت حسني مبارك بر اين كشور شدند.
به گزارش فارس، شبكه الجزيره در خبري فوري اعلام كرد كه بيش از ۲۵۰ هزار نفر در شهر المنصوره در شمال شرق قاهره تجمع كردند.

الجزيره با اشاره به اينكه هزاران نفر در حال حركت به سمت ميدان التحرير هستند، تاكيد كرد ده‌ها هزار نفر از محله‌هاي غرب قاهره در حال پيوستن به خيل عظيم جمعيت در ميدان التحرير در مركز شهر هستند.

همچنين پس از آنكه رژيم مبارك مانع از حضور مردم ديگر شهرها در قاهره شد، بيش از ۲۰۰ هزار تن نيز در شهر العريش تظاهرات كردند.

از سوي ديگر در اسكندريه تظاهرات گسترده‌اي آغاز شده است به طوري كه تنها در مقابل مسجد قائد ابراهيم نزديك به ۱۰۰ هزار نفر حضور يافته‌اند.

خبرنگار العربيه تاكيد كرد كه در خيابان‌هاي اصلي شهر اسكندريه ده‌ها هزار نفر بر ضد مبارك تظاهرات كرده‌اند.

همچنين بيش از يك ميليون نفر نيز در ميدان التحرير قاهره حضور يافته‌اند، و با سر دادن شعارهايي تاكيد كردند كه امروز بايد مبارك از خواب بيدار شود.

منابع خبري اعلام كرده‌اند كه تلفن‌هاي همراه در قاهره قطع شده‌اند و ارتش خيابان‌هاي اطراف ميدان التحرير را محاصره كرده است.

الجزيره اعلام كرد كه تظاهرات گسترده‌اي سراسر مصر را فرا گرفته است به طوري در استان‌هاي المنصور، دمياط، دمنهور و طنطا نيز تظاهرات گسترده‌اي برگزار شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *