سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۵

استعفای وزیر کره‌جنوبی بدلیل قطع برق

سه شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 188282
مهر: در پی وقوع قطعی برق بی سابقه در کره جنوبی وزیر علوم اقتصادی این کشور از سمت خود استعفا داد .

به گزارش شبکه تلویزیونی خبرآسیا، چوی جونگ کیونگ که ازپانزده سپتامبرمطابق با ۲۴ شهریور به دلیل قطعی بی سابقه یک ساعته برق درکره جنوبی که منجربه خشم وغضب مردم شده بود برای استعفا تحت فشار بود در نشست امروز سه شنبه کابینه این کشور استعفای خود را به رئیس جمهور کره تقدیم کرد.

مسئولین تامین انرژی کره جنوبی درپی موج گرمایش خارج از فصل که منجر به استفاده بیش از حد وسایل برقی و تحمیل فشار نیروی سنگین بر نیروگاه ها شد مجبور به قطع برق در اکثر مناطق کشور شدند .

این تصمیم باعث خاموشی ۲ میلیون خانه و حبس شدن ۲۹۰۰ تن در آسانسورها و اختلال در سیستم ترافیک شهری بدلیل از کار افتادن چراغ های راهنمایی رانندگی و از دست رفتن روشنایی شب شد .

به گفته مقامات یکی از دلایل عمده این قطعی برق این بود که روز پنج شنبه ۲۳ نیروگاه این کشور به طور همزمان مورد مرمت و رسیدگی قرار داشتند و عدم توانایی برای تهیه انرژی مورد تقاضا و همچنین کمبود انرژی ذخیره باعث این اتفاق شد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چقدر كاراشون شبيه ايرانيهاست!!!!
Iran, Islamic Republic of
چقد بی جنبه بوده طرف. واقعا که چقد سوسولن این کره ای ها
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم این جهان نیوزی ها چرا مرغ همسایه رو غاز می بینند !! مگر یادتان رفته وزیر محترم راه در پی حوادث کوچک هوایی خودکشی کرد !!! و در پی اختلاس کوچک وزیر اقتصاد فرار کرد !!! وزیر ارتباطات یادتان نیست ؟ آقای رحیمی و مشایی را فراموش کردید ؟؟؟ اینقدر بیگانه پرست نباشید !!!!
Iran, Islamic Republic of
تو ایران یک سال برق بره طرف میاد میگه مردم برق زیاد مصرف کردن و فرهنگ ندارن به من چه
مسئولین مملکتی از کره ای ها یاد بگیرند .برای یک ساعت قطعی برق کل کشور وزیر استعفا میدهد . در مملکت ما مبلغ 3000ملیارد تومان اختلاس میشود ولی مسئولین مربوطه انگار نه انگار!!!