دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۶

کتاب اول دبستان هفتاد سال پیش / عکس

سه شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 198984
ایسنا نوشت:

کتاب اول دبستان هفتاد سال پیش شامل شعرهایی زیادی بود؛ حکایت‌هایی چون شب مهتاب، بوسه‌ی مادر، عید نوروز و پیشی پیشی ملوسم در این کتاب وجود داشت.

استفاده از کتاب یادشده به سال‌های دهه‌ ۱۳۲۰ مربوط می‌شود و نوع خط به کار برده‌شده در آن به صورت نستعلیق و نسخ است. در آن دوران که دانش‌آموزان با این کتاب تحصیل می‌کردند، اواخر جنگ جهانی دوم بود.



این کتاب متعلق به یک معلم کرمانشاهی است که از ۷۰ سال پیش آن را نگه داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متن ادبی در حد تیم ملی برا اول دبستان؟؟؟؟؟؟؟
بنام خدا
سواد بسيار بالاي ادبي قديميها بعلت همين گونه كتابها و تدريس قران مجيدو گلستان سعدي شاهنامه حكيم فردوسي طوسي و ديوان خواجه حافظ و نظامي گنجوي بود . متاسفانه كتابهاي جديد بسيار سطح سواد بچه ها را پائين اورده است بنحوي كه از نوشتن حتي دو جمله خوب عاجزند ولي ادعايشان گوش فلك را كركرده است
Iran, Islamic Republic of
شخص کور ریش داره
شخص پولدار بی حجابه
عجب
Iran, Islamic Republic of
نکته ای که بایدبه آن توجه کرد رسم الخط صحیح کتاب است:«می»ها و«به»ها به اول کلمه چسبانده شده است.متاسفانه این رسم الخط صحیح زبان فارسی سالهاست که منسوخ شده است اما معمرین-بخصوص تحصیلکردگان حوزه های علمیه-هنوز هم بدین شیوه ی صحیح نگارش میکنند.
Iran, Islamic Republic of
بخاطرهمين نوع آموزش بود كه 6 قديم به اندازه ليسانس امروزي سواد داشت.
لیلی
Iran, Islamic Republic of
این کتاب رو ماهم داریم برای پدربزرگ مرحومم بوده