شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

بازتاب راهپیمایی دررسانه‌های جهان

جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 156619
شبکه ایران: حضور گسترده و میلیونی ایرانیان در بیعت مجدد با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و رهبری در سی‌و دومین سالروز پیروزی انقلاب، در رسانه‌های بین‌المللی بازتابی گسترده‌ای داشت و هر یک از رسانه‌های بین‌المللی خبر این روز عظیم ملت ایران را در صدر اخبار خود قرار دادند.

در این میان شماری از رسانه‌های غربی از جمله بنگاه سخن پراکنی "بی‌بی‌سی" و نیز خبرگزاری رویترز سعی کردند از کنار این حضور گسترده به سادگی بگذرند یا آن را کم رنگ جلوه دهند.

شبکه تلویزیونی "بی‌بی‌سی " حضور ده‌ها میلیون ایرانی در بیعت با نظام و رهبری در حماسه ۲۲ بهمن ۸۹ را به هزاران نفر تقلیل داد و به این ترتیب بار دیگر رویگرد استعمارگرانه لندن را به نمایش گذاشت.

خبرگزاری رویترز نیز با وجود خصومت خبری، مجبور شد سکوت خود را شکسته و با وجود اینکه در راهپیمایی سی‌و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میلیون‌ها ایرانی شرکت داشتند، گزارش دادکه هزاران ایرانی در این راهپیمایی حضور داشتند.

*خبرگزاری فرانسه با اعلام خبر حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام کرد که مردم در این راهپیمایی پلاکاردهای "مرگ‌بر‌آمریکا " و "مرگ بر اسرائیل " و حمایت از مردم مصر در مقابل حسنی مبارک در دست داشتند.

خبرگزاری فرانسه در بخش دیگری از گزارش خود از تهران به قلم محمد داوری با اشاره به راهپیمایی مردمی ایران به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نوشت: صدها هزار ایرانی با سر دادن شعارهایی در حمایت از قیام مردمی در برخی کشورهای عربی و محکومیت سیاست‌های آمریکا ، امروز جمعه به مناسبت گرامیداشت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به سمت میدان ازادی تهران به راه افتادند.

این خبرگزاری ادامه داد:‌ مردان ، زنان و کودکان هنگام حرکت به سمت میدان ازادی در خیابان‌های تهران شعار های مردم مصر ،‌ مردم تونس قیام شما عادلانه و بر حق است و ما با شما هستیم، سر می‌دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی از بازتاب راهپیمایی عظیم ملت ایران نوشت که صدها هزار ایرانی در گرامیداشت سالروز ۲۲ بهمن به خیابان‌ها آمده‌اند تا حمایت خود را از نظام این کشور به نمایش بگذارند.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: در میدان آزادی تهران، جمعیت عظیمی در حالی که پرچم‌های ایران و تصاویر "آیت‌الله خمینی " بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و همچنین تصاویری از "آیت‌الله خامنه‌ای " را در دست داشتند، گردهم آمده بودند.

خبرگزاری شین‌هوا نیز در انعکاس راهپیمایی عظیم مردم ایران در سی‌و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، آنرا در راستای تجدید پیمان دوباره ملت ایران با نظام جمهوری اسلامی دانست.

این خبرگزاری چینی تاکید کرد: سیل عظیمی از ملت ایران با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی و ضداسراییلی از مناطق اطراف به میدان آزادی تهران آمدند تا سی‌و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بدارند.

روزنامه آمریکایی "بوستون گلاب " در گزارشی درباره حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی عظیم سی‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نوشت: ۲۲ بهمن که هر ساله میلیون‌ها نفر را تنها در پایتخت ایران به خیابان‌ها می‌کشاند، سالروز اتحاد ملت ایران است.

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا در خبری به حضور چشمگیر ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن اذعان کرد و گزارش داد که هزاران هزار نفر در این راهپیمایی حضور پیدا کردند و۲۲ بهمن را جشن گرفتند.

خبرگزاری "ترندنیوز " آذربایجان در خبری درباره برگزاری مراسم سی‌و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت که ایرانیان در تمامی ۸۱۸ شهر و ۴ هزار روستای خود راهپیمایی‌هایی را برگزار کردند.

ترند نیوز به تظاهرات عظیم مردم تهران اشاره کرد و نوشت که تظاهرات کنندگان به سمت میدان آزادی حرکت می‌کردند و شعارهایی نظیر "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی " و "مرگ بر آمریکا " و "مرگ بر اسرائیل " سر می‌دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *