جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

كسب مدال در المپيك با فناوري جاسوسي!

پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 236016
كشورهاي ديگر نيز به انجام تلاشهاي جاسوسي حتي بزرگتر پرداخته‌اند. فرانسه يك سازمان رسمي موسوم به آماده سازی المپیک و پاراالمپیک تدارك ديده كه كار آن پیروزی از طریق جاسوسي ورزشي است.
با بروز سؤال در مورد بهترين راه براي برنده شدن در مسابقات المپيك، راه‌حل‌هاي سنتي مانند تعهد، علم پيشرفته ورزشي و عمكرد بالا به ميان مي‌آيد اما گويا در بازيهاي المپيك 2012 لندن، عامل ديگري نيز به اين تركيب افزوده خواهد شد: فناوري جاسوسي ورزشي!
 
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، بر اساس گزارشهاي منتشره، كشورهايي كه در جاسوسي تيم‌ها با استفاده از فناوري بهتر عمل كنند، مدالهاي بيشتري را در اين مسابقات از آن خود خواهند كرد.
 
البته منظور از جاسوسي، سرقت اطلاعات دولتي نيست، بلكه طبق گزارش روزنامه نيويورك تايمز، عمليات شناسايي وضعيت سطح تيم‌ها و تلاشهاي ورزشي آنها با استفاده از فناوري پيشرفته است.
 
تيم BMX آمريكا از دوچرخه‌سواراني برخوردار است كه مسير رسمي لندن را با يك دستگاه نقشه‌بردار سه‌بعدي رانده و تمام پيچ‌ها، شيبها و برآمدگي‌ها را ثبت مي‌كنند تا يك مسير بدل كامل براي آموزش ساخته شود. پس از ماه ژانويه مقامات المپيك متقابلا اين مسير را در جهت توقف تلاشهاي جاسوسي تغيير دادند.
 
كشورهاي ديگر نيز به انجام تلاشهاي جاسوسي حتي بزرگتر پرداخته‌اند. فرانسه يك سازمان رسمي موسوم به آماده سازی المپیک و پاراالمپیک تدارك ديده كه كار آن پیروزی از طریق جاسوسي ورزشي است. فرانسه بيش از 120 هزار دلار براي ساخت سفارشي يك موتور تحقيق براي جمع‌آوري و مقابله و تطبیق اطلاعات لازم در مورد تلاشهاي كشورهاي ديگر از اينترنت صرف كرده است.
 
تاكنون اين كشور نه تنها كشور رقيب خود را شناخته، بلكه همچنين شيوه‌هاي تمريني آنها را نيز شناسايي كرده است. آنها دريافتند كه پاروزنان استراليايي براي افزايش ترميم‌پذيري خود به سرما درمانی روي آورده‌اند و فرانسه نيز سريعا به تقليد از اين اقدام پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *