پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۱

امضای سه آیةالله زیر یک تقدیرنامه

دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 170901
حضرات آیات سبحانی، جوادی آملی و مصباح یزدی ذیل تقدیرنامه علامه حسن‌زاده آملی را امضا کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، متن تقدیرنامه به همراه تصویر امضای این سه شخصیت برجسته حوزه تقدیم می‌گردد.

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم و ایّاه نستعین

(یُعَلمهم الکِتاب و الحِکمَة...)

۱. خدای سبحان کتاب تدوینی خود را در کتاب‌های تکوینی، یعنی عالمان ربّانی متمثّل می‌فرماید، تا سیره و سنّت آنان از سریرة حَسَن آنها حکایت کند و اصحاب درایت با آن سراج‌های مُنیر صراط مستقیم را طیّ نمایند.

۲. معرفتِ حق، هجرت، سرعت، سبقت و سرانجام امامت متّقیان(۱)بهره ویژه رجالی است که به احیای عقل و اماتة نفس(۲) پرداختند تا جامع معقول و منقول و مشهود شدند.

۳. ندای خدای سبحان زمینه توفیق نجوای با او را فراهم می‌‌کند تا شایستگی مناجات خدا با چنین بنده صالحی حاصل گردد...(عِبَادٌ نَاجَاهُمْ فِي فِكْرِهِمْ وَ كَلَّمَهُمْ فِي ذَاتِ عُقُولِهِم)(۳)

اکنون که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، مجمع عالی حکمت اسلامی موفق شد از کسی که تا جان ریاضت به لب نیاورد، جام معرفت را به لب نبرد و تا نفس را تضحیه نکرد به تذکیه عقل و تزکیه روح نائل نشد.

اُسوة المتالهین حضرت آیت‌الله حاج شیخ حَسَن حسن‌زاده آملی دامت معالیه تکریم نماید از معظّم‌له که پذیرای این بزرگداشت شدند سپاسگذاری نموده و خواهان اعتلای منهج برهان و مشهد عرفان در ظلّ قرآن و عترت علیهم السلام تا ظهور خاتم الاولیاء حضرت مهدی موجود موعود «عجل الله تعالی فرجه الشریف» می‌باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا در جامعه ما از شخصيتها بزرگي همچون آيت اله بهجت، آيت اله حسن زاده آملي و.... تجليل نمي شود تا جوانان و مردم ما با طرز فكر اين بزرگان آشنا شوند. به جاي اينكه هر روز در رسانه ها از افرادي مثل مشايي، بقايي، گروه منحرف و... كه واقعاٌ عددي نيستند مقاله و تيتر مي نويسند بهتر است رسانه ها به وظيفه خود عمل كنند و به معرفي چنين شخصيت هاي وارسته اي بپردازند تا مردم ما متوجه شوند چه افرادي را بايد الگوي خود قرار دهند. با تشكر