دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳۵
۷۴
بیانات مهم رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان:

لبخند فریب‌گرانه دشمن کسی را دچار خطا نکند /هیچكس نباید مذاكره‌كنندگان را سازشكار بداند

باذن الله از این مذاكرات ضرری نمی كنیم
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 323208
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار در دیدار پرشور هزاران نف از دانشجویان و دانش آموزان، با بیان تحلیلی مهم از ریشه های دشمنی استکبار با ملت ایران ضمن اعلام حمایت جدی و محکم از مسئولان پرتلاش مذاکرات جاری تأکید کردند: سوابق عملکرد امریکا نشان می دهد موضوع هسته ای تنها بهانه ای برای ادامه دشمنی با ایران است. لبخند فریب گرانه دشمن کسی را دچار خطا نکند. اگر از مذاکرات نتیجه گرفته شود چه بهتر اگر نه، اثبات این توصیه مکرر است که برای حل مشکلات باید نگاه به درون داشته باشیم.
لبخند فریب‌گرانه دشمن کسی را دچار خطا نکند /هیچكس نباید مذاكره‌كنندگان را سازشكار بداند
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سه حادثه تاریخی روز ۱۳ آبان، گفتند: تبعید امام (ره) در سال ۱۳۴۳ به دلیل سخنرانی ایشان بر ضد کاپیتولاسیون که به مأموران و نظامیان امریکایی در ایران، مصونیت قضایی می بخشید، کشتار بیرحمانه دانش آموزان در تهران به دست مأموران رژیم دیکتاتورِ مورد حمایت امریکا در سال ۱۳۵۷ و حرکت متقابل و شجاعانه دانشجویان در تسخیر سفارت امریکا در سال ۱۳۵۸، هر سه، به نحوی به دولت امریکا مربوط است، و به همین علت روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شده است.

ایشان سخنان خود را با تبیین واژه قرآنی استکبار ادامه دادند اما پیش از آن یک نکته را متذکر شدند و افزودند: جوانان مؤمن و شجاع دانشجو که در سال ۱۳۵۸، سفارت امریکا را تسخیر کردند، حقیقت و هویت واقعی این سفارتخانه را که در واقع لانه جاسوسی بود، کشف کردند و در مقابل دیدگان مردم دنیا قرار دادند.


رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در آن روز، جوانان ما نام سفارت امریکا را لانه جاسوسی گذاشتند و امروز بعد از گذشت بیش از سه دهه، سفارتخانه های امریکا در کشورهای اروپایی که شرکای امریکا هستند، لانه جاسوسی نامگذاری می شود که این موضوع نشان می دهد جوانان ما بیش از سی سال، از تقویم تاریخ دنیا جلوتر بودند.

حضرت آیت الله خامنه ای بعد از بیان این نکته، درخصوص معنای استکبار گفتند: استکبار به انسانها و دولتهایی اطلاق می شود که دخالت در امور ملتهای دیگر و تحمیل بر دیگران را حق خود می دانند و به هیچکس هم پاسخگو نیستند.

ایشان افزودند: نقطه مقابل استکبار، ملتها و انسانهایی هستند که زیر بار زورگویی، مداخله جویی و تحمیل قدرت استکباری نمی روند و با آن مبارزه می کنند
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: ما از روز اول گفتیم، اکنون هم می گوییم و در آینده نیز خواهیم گفت که ما رژیم صهیونیستی را یک رژیم نامشروع و حرام زاده می دانیم.
که ملت ایران از اینگونه ملتهاست.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه دولت امریکا دولتی استکباری است که برای خود حق مداخله در امور همه ملتها را قائل است، افزودند: ملت ایران با انقلاب خود، در واقع در مقابل زورگویی و تسلط امریکا ایستاد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، ریشه مستکبرین را در داخل قطع کرد و برخلاف برخی کشورها، این کار را نیمه تمام نگذاشت که چوب آن را بخورد.

ایشان با تأکید بر اینکه مماشات با مستکبر، هیچ فایده ای برای کشورها و ملتها ندارد، گفتند: رویکرد استکباری امریکا موجب شده است که ملتها نسبت به آن، یک حس بی اعتمادی و بیزاری داشته باشند ضمن اینکه تجربه نشان داده است که هر ملت و دولتی که به امریکا اعتماد کند، ضربه خواهد خورد، حتی اگر از دوستان امریکا باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در این خصوص به چند نمونه تاریخی از جمله اعتماد دکتر مصدق به امریکاییها و پاسخ امریکا با کودتای ۲۸ مرداد و همچنین بی وفایی امریکاییها به محمدرضا پهلوی بعد از فرار او از ایران، اشاره و تأکید کردند: امروز، در میان ملتها، منفورترین قدرتها، امریکا است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اگر امروز یک نظرسنجی عادلانه و سالم در دنیا، انجام شود، دیدگاه مردم دنیا، به هیچ دولتی به اندازه دولت امریکا، منفی نخواهد بود.

ایشان در جمع بندی این بخش از سخنان خود تأکید کردند: بنابراین موضوع ستیزه با استکبار و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، یک مسئله اساسی و برخاسته از تحلیلی درست است.

رهبر انقلاب اسلامی، همه جوانان را به تحلیل صحیح و دقت در موضوع مبارزه با استکبار توصیه کردند و افزودند: جوانان اول انقلاب نیازی به تحلیل در مورد مبارزه با امریکا نداشتند زیرا ظلم و ستم امریکا و حمایت آن از رژیم بی رحم طاغوت را دیده بودند اما جوان امروز باید با تحقیق و تحلیل درست دریابد که چرا ملت ایران با استکبار و رویکردهای امریکا مخالف است و دلیل بیزاری ملت ایران از امریکا چیست؟

رهبر انقلاب اسلامی سپس به بیان چند نکته مهم و اساسی درباره مسائل جاری با امریکا، پرداختند. ایشان، ضمن حمایت از مجموعه مسئولان و
بأذن الله از این مذاکرات ضرری هم نمی کنیم بلکه تجربه ای در اختیار ملت قرار می گیرد که مثل تجربه تعلیق موقت غنی سازی در سالهای ۸۲ و ۸۳، ظرفیت فکری و تحلیلی مردم را بالا خواهد برد.
مذاکره کنندگان با پنج به علاوه یک، تأکید کردند: اینها فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی هستند که با تلاش فراوان در حال انجام دادن مأموریت سخت خود می باشند و «هیچ کس نباید آنها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد یا سازشکار بداند».

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه مذاکرات با شش کشوری که امریکا نیز جزو آنهاست فقط درباره مسئله هسته ای است ولاغیر افزودند: بأذن الله از این مذاکرات ضرری هم نمی کنیم بلکه تجربه ای در اختیار ملت قرار می گیرد که مثل تجربه تعلیق موقت غنی سازی در سالهای ۸۲ و ۸۳، ظرفیت فکری و تحلیلی مردم را بالا خواهد برد.

رهبر انقلاب در تشریح بیشتر نتایج آن تجربه ملی افزودند: یک دهه قبل در مذاکرات با اروپایی ها، با نوعی عقب نشینی، تعلیقی را که در واقع تحمیل شده بود پذیرفتیم اما بعد از دو سال تعلیق و تعطیلی بسیاری از کارها، همه فهمیدیم که حتی با این گونه کارها، مطلقاً امیدی به همکاری طرفهای غربی وجود نخواهد داشت.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اگر این کار را نمی کردیم ممکن بود برخی مدعی شوند که اگر یک بار عقب نشینی می کردید مشکلات حل و پرونده هسته ای عادی می شد، اما با تجربه تعلیق موقت، همه درک کردند که طرفهای ما دنبال اهداف دیگری هستند، لذا کار و پیشرفت را مجدداً شروع کردیم.

ایشان تفاوت وضع هسته ای امروز ایران با یک دهه قبل را تفاوت از زمین تا آسمان خواندند و ضمن اعلام حمایت جدی و محکم از مسئولان مسائل جاری با امریکا افزودند: به مذاکرات جاری خوش بین نیستم چرا که معلوم نیست نتایجی را که ملت انتظار دارد به همراه بیاورد اما معتقدیم این تجربه ایرادی ندارد به شرط اینکه ملت بیدار باشد و بداند چه اتفاقی دارد می افتد.

رهبر انقلاب با انتقاد شدید از برخی عناصر «تبلیغات چیِ ساده لوح یا مغرض» افزودند: بعضی با خط گیری از رسانه های بیگانه در تلاشند با گمراه کردن افکار عمومی، اینگونه القا کنند که اگر در مسئله هسته ای تسلیم شویم، همه مشکلات اقتصادی و غیر اقتصادی حل می شود.

ایشان در اثبات بطلان این ترفند تبلیغاتی، به توطئه ها و طرحهای ضد ایرانی امریکا قبل از مطرح شدن بحث هسته ای ایران استناد کردند
اینها فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی هستند که با تلاش فراوان در حال انجام دادن مأموریت سخت خود می باشند و «هیچ کس نباید آنها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد یا سازشکار بداند».
و از همه ملت بویژه جوانان دانشجو و دانش آموز خواستند که در این زمینه تفکر و تأمل کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با طرح چند سؤال افزودند: آیا اول انقلاب که امریکا تحریم های ایران را برقرار کرد و آن را ادامه داد مسئله هسته ای در میان بود؟ آیا هنگام هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران و قتل عام ۲۹۰ سرنشین آن، بهانه ای به نام مسئله هسته ای وجود داشت؟ آیا در سالهای اول انقلاب که امریکایی ها طرح کودتای پایگاه شهید نوژه را اجرا کردند موضوع هسته ای مطرح بود؟ آیا حمایتهای تسلیحاتی و سیاسی امریکا از گروههای ضد انقلاب پس از پیروزی انقلاب به علت فعالیتهای هسته ای ایران بود؟

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پاسخهای منفی این سئوالات تأکید کردند: بنابراین مسئله هسته ای، بهانه ای بیش نیست و فرضاً اگر روزی این مسئله با عقب نشینی ما حل شود آنها برای ادامه دشمنی با ایران عزیز، دهها بهانه دیگر از جمله پیشرفتهای موشکی، مخالفت ملت ایران با رژیم صهیونیستی و حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت را مطرح می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی پس از استناد به این واقعیات تأکید کردند: دشمنی امریکایی ها با جمهوری اسلامی به این علت است که ملت ایران با رد خواستهای آنها، معتقد است امریکا علیه ایران هیچ غلطی نمی تواند بکند.

ایشان افزودند: امریکا با موجودیت جمهوری اسلامی و با «نفوذ و اعتبار و اقتدار نظام منتخب ملت ایران»، مخالف است. همانگونه که اخیراً یکی از سیاستمداران و عناصر فکری امریکا به صراحت اعلام کرد ایران چه اتمی باشد چه نباشد خطرناک است چرا که دارای نفوذ و اقتدار است و به قول خودشان هژمونی ایران بر منطقه حاکم شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی این بخش از سخنانشان تأکید کردند: مسئله هسته ای بهانه است و امریکاییها زمانی از خصومت دست بر می دارند که ملت ایران، به ملتی منزوی، بی اعتبار، و بی احترام تبدیل شود.

رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان، نگاه به درون و تکیه بر قدرت داخلی را راه حل واقعی مسائل و مشکلات موجود دانستند و خاطرنشان کردند: اگر ملتی به قدرت و تواناییهای خود متکی بود از اخم یا تحریم دشمن متلاطم نمی شود و ما باید دنبال تحقق این هدف باشیم.

ایشان افزودند:
رهبر انقلاب با انتقاد شدید از برخی عناصر «تبلیغات چیِ ساده لوح یا مغرض» افزودند: بعضی با خط گیری از رسانه های بیگانه در تلاشند با گمراه کردن افکار عمومی، اینگونه القا کنند که اگر در مسئله هسته ای تسلیم شویم، همه مشکلات اقتصادی و غیر اقتصادی حل می شود.
همه حرف ما با مسئولان گذشته و امروز این است که برای پیشرفت و گشایش کارها، به ظرفیتهای متنوع و گسترده انسانی، طبیعی و جغرافیایی ایران تکیه کنید.

رهبر انقلاب در همین زمینه تحرک دیپلماسی را هم بسیار لازم خواندند و افزودند: تکیه بر تواناییهای درونی به معنای نفی دیپلماسی نیست اما باید توجه داشت تحرک دیپلماسی تنها بخشی از کار است و محور اصلی، اتکا به توانایی داخلی است که می تواند پای میز مذاکره نیز اعتبار و اقتدار بیاورد.

رهبر انقلاب اسلامی توجه ملت و مسئولان را به این نکته مهم جلب کردند که ایران در مواجهه با دشمنان، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، هیچگاه دچار استیصال نشده و از این پس هم نخواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین دلیل این سخن، افزودند: ما در دهه اول انقلاب، بسیاری از ابزارهای مادی از جمله پول، سلاح، تجربه، سازماندهی و نیروی مسلح کارآمد نداشتیم در حالیکه جبهه مقابل انقلاب اسلامی، یعنی رژیم بعث صدام و قدرتهای غربی و شرقی حامی او، در اوج قدرت و توانایی بودند، ولی نتوانستند ملت ایران را به زانو درآورند.

ایشان گفتند: اکنون شرایط ملت ایران و جبهه مقابل او، با آن سالها کاملاً متفاوت است زیرا جمهوری اسلامی ایران، دارای علم، فناوری، سلاح، اعتبار بین المللی و میلیونها جوان بااستعداد و آماده به کار است در حالیکه جبهه مقابل او یعنی امریکاییها و شرکای آنها، دارای مشکلات عدیده سیاسی و اقتصادی و اختلاف های فراوان هستند.

رهبر انقلاب اسلامی، اختلاف های سیاسی در امریکا و تعطیلی شانزده روزه دولت امریکا، مشکلات بزرگ اقتصادی و کسری درآمد هزاران میلیارد دلاری، و اختلاف های عمیق اروپا و امریکا در مسائل گوناگون از جمله حمله نظامی به سوریه را نمونه هایی از وضعیت کنونی جبهه مقابل ملت ایران برشمردند و تأکید کردند: امروز، ملت ایران، آگاه، مقتدر و دارای پیشرفت است و قابل مقایسه با بیست یا سی سال پیش نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته آنها فشار خواهند آورد اما باید با تکیه بر توانایی های داخلی خود این فشارها را تحمل، و از آنها عبور کنیم.

ایشان بار دیگر با حمایت از اقدامات و تلاش های دولت محترم و مسئولان، در عرصه دیپلماسی و مذاکرات، خاطرنشان کردند: این اقدام، یک تجربه و احتمالاً یک کار مفید است. اگر نتیجه گرفته شود چه بهتر اما اگر نتیجه گرفته نشد، معنایش این
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: توصیه من به مسئولین عرصه دیپلماسی و مذاکره این است که مراقب باشید، لبخند فریب گرانه دشمن، شما را دچار اشتباه و خطا نکند.
خواهد بود که برای حل مشکلات، کشور باید روی پای خود بایستد.

رهبر انقلاب اسلامی در عین حال گفتند: توصیه قبلی خود را یک بار دیگر تکرار می کنم؛ نباید به دشمنی که لبخند می زند، اعتماد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: توصیه من به مسئولین عرصه دیپلماسی و مذاکره این است که مراقب باشید، لبخند فریب گرانه دشمن، شما را دچار اشتباه و خطا نکند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مسئولان، به اظهار نظرها و اقدامات طرف مقابل، دقت و توجه لازم را داشته باشند. آنها از یک طرف لبخند می زنند و اظهار تمایل به مذاکره می کنند اما از طرف دیگر بلافاصله می گویند، همه گزینه ها روی میز است. حالا مثلاً چه غلطی می خواهند بکنند معلوم نیست.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان یکی از سیاستمداران امریکایی که خواستار بمباران اتمی ایران شده بود، خاطرنشان کردند: اگر امریکاییها راست می گویند که در مذاکرات جدی هستند، باید به دهان این افراد یاوه گو بزنند و دهان آنها را خرد کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: دولتی که دارای این توهم است که نسبت به مسائل جهان و مسائل هسته ای، مسئولیت دارد، غلط می کند، که کشور دیگری را تهدید هسته ای کند.

ایشان افزودند: امروز، امریکاییها به دلیل تسلط سرمایه داران قدرتمند و کمپانیهای صهیونیستی بر دولت و کنگره، بیشترین رودربایستی را با محافل و رژیم منحط صهیونیستی دارند و بیچاره ها مجبورند ملاحظه آنها را بکنند اما ما که مجبور نیستیم ملاحظه آنها را داشته باشیم.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: ما از روز اول گفتیم، اکنون هم می گوییم و در آینده نیز خواهیم گفت که ما رژیم صهیونیستی را یک رژیم نامشروع و حرام زاده می دانیم.

ایشان با اشاره به هوشیاری ملت و مسئولان خاطرنشان کردند: ما از هر اقدام مسئولان که در جهت مصلحت کشور باشد، حمایت می کنیم اما این توصیه را هم به مردم و مسئولان و بویژه جوانان، داریم که چشم های خود را کاملاً باز کنید زیرا تنها راه رسیدن به اهداف ملت، حفظ آگاهی و هوشیاری است.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان گفتند: امیدواریم با لطف و عنایت الهی، جوانان با روحیه شاداب خود، کشور را تحویل بگیرند و با ابتکارهای خود، آن را به قله ها برسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یا مهدی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا احسنت
اقا راه رو به هممون نشون دادن.مثل همیشه روشنگرانه.خدا طول عمر بهشون عنایت کنه که حقا ولی ما هستن
تنها راه نجات این ملت جنگ و نفرت از آمریکا و استکبارست.
مجید مجد
United States
مرگ برآمریکا
بلند بگو مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
رهبرا مطيعا لامركم
هادی
دهانت پر گلاب باد
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه کیهان و جهان نیوز و امثالهم!!!!!!!!!
United States
قابل توجه شما افراطیون که به جهان و کیهان انگ می زنید
برادر من نقد با تضعیف زمین تا اسمون فرق داره. کیهان معمولا یه سوال ساده میپرسه .که تا حالا نشنیدم کسی بتونه به سادگی هم جوابشو بده.اینکه شریعتمداری همیشه میزنه به هدف خیلیا رو ناراحت میکنه.دقت کردی بعد از هر تیتر کیهان چه قدر هو چی گری میکنن؟ اقای شریعتمداری خیلی هم ولایتمداره. میتونی اینو از تیتر فرداش بفهمی.
Iran, Islamic Republic of
نصر من الله و فتح قریب....
مرگ بر آمریکا
امام فرمود: "مرگ بر امریکا یک عبادت است، هر چه فریاد دارید بر سر امریکا بزنید"
شکر خورده هرکی کفته گزینه نظامی روی میزه.میزشو میشکنیم.
اما ایشالا مذاکره مفید باشه...
nasimvasl@yahoo.com
یکی این حرفای رهبرو به آقای شریعتمداری برسونه لطفا
France
شما حرفهای شریعتمداری رو نخوندی که اینطور قضاوت میکنی.
بیشتر کسانی که به حاج حسین شریعتمداری بد و بیراه می گویند حرفهایش را نمی خوانند. فقط بد می گویند. ادای اعتدال و انصاف هم دارند.
Norway
شریعتمداری ممکن است مانند هر انسان دیگری بعضی وقت ها اشتباهاتی نیز داشته باشد . لیکن حواسش جمع تر و اگاه تر از خیلی هاست .تا انسان بود توطعه و حیله و مکر و شیطان هم وجود داشت. بروید تاریح امریکا را از 1775میلادی به بعد و قبل را بخوانید . تاریخ معاصر را هم ملاحظه کنید. انوقت هوای کار دستمان بیشتر می اید. من مخالف انتقاد به حاج حسین نیستم . بلاخره انتقاد شود ولی اینگونه قضاوت عده ای بر این مرد شریف را قبول ندارم و به نظرم هم مطمعنم چون حدااقل در این حوزه حسابم پاک است
"رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنانشان فرمودند: هیچكس نباید مجموعه مذاكره كنندگان ما را سازشكار بداند، اینها بچه های خود ما و بچه های انقلابند. یك ماموریت سختی را برعهده دارند و هیچكس نباید ماموری را كه مشغول كاری است تضعیف كند."
قابل توجه بعضیا، خوبی جهان جون ؟
Iran, Islamic Republic of
آقایان ایشان فرموده اند هیچ کس نباید ماموری را که مشغول کاریست تضعیف کند نفرموده اند انتقاد نکنند راستی آیا در دوران دولت پیشین نگفتند از دولت حمایت کنید؟؟ آیا هنوز نمی فرمایند سیاه نمایی نکنید ؟؟ آیا نگفته اند حق دولت قبلی را در انتخابات با سیاه نمایی تضعیف کرده اند کاری که هنوز دارد دولت انجام می دهد
Iran, Islamic Republic of
موافقم دقیقا زدی به هدف
آقا که نفرمودند به مذاکره کنندگان نگویید بالای چشمتان ابرو. توقعی که افرادی مثل شما دارند؛ سکوت مطلق کنند و هیچ نگویند که آقایان هر کار خواستند بکنند.
من در جهان ندیدم که نسبت به تیم مذاکره کننده تعبیر سازشکار استفاده بشه.
اولا اتفاقا من تعبیر سازکار رو بارها تو کامنت ها دیدم
دوما سیاه نمایی یعنی اوضاع رو بدتر از آنچه هست نشان دادن، اگه گفتن تورم بالاست، خوب 40 درصد میشه بالا دیگه، اگه یه زمانی میگفتن دولت داره پولمون رو میده به چین، دیدین که کلی پول دستش داریم تازه پس هم نمیده و نهایتا با منت میخواد سرمایه گذاری کنه !!
ولي و اگرها را هم توجه كنيد
شما "كلوا وشربوا" را به جان گوش كردید اما "و لا تسرفوا" را فراموش كرديد.
به به . کیف کردم به خدا از صراحت کلام آقا.
"رژیم صهیونیستی حرام زاده"
United States
مرگ بر اسرائیل
برای شمایی که از منفی دادی و از ریم کودک کش حمایت کردی متاسفم
فقط هسته ای !؟ ....
France
بله فقط مذاکرات هسته ای با آمریکا داریم. در مورد رابطه چه دلیل وجود دارد که مذاکره کنیم؟ آمریکا چه حسن نیتی از خود نشان داده؟ یک مورد هم نمی توانید مثال بزنید. شیردالشان هم تقلبی بود
مرگ بر امریکا
آمریکا را له می کنیم
United States
چیه دوباره این منفی زن های نوکر آمریکا جمع شدند؟
رو سیاهی به ذغال ماند
اونهایی که فکر می کردن مجوز آقا برای مذاکره در باب اصول انقلاب هست و آب و از لب لوچه شون آویزون شده بود امروز با این فرمایشات آقا ناامید شدن.
""ایشون تاکید کردن که مذاکره فقط برای موضوع هسته ای""
United States
ظاهرا یه عده تندرو اصلاح طلب به سمت آمریکا غش کردند!
United States
قابل توجه حسین شریعتمداری:هیچكس نباید مجموعه مذاكره كنندگان ما را سازشكار بداند،اینها بچه های خود ما و بچه های انقلابند. یك ماموریت سختی را برعهده دارند و هیچكس نباید ماموری را كه مشغول كاری است تضعیف كند.
سرور
کیهان خطای آنها را بازگو کرد.
امریکا و اسرائیل با هم غلط می کنند
قابل توجه
لبخند فریب‌گرانه دشمن کسی را دچار خطا نکند
Iran, Islamic Republic of
باز آقا اعلام حمایت کرد از تیم مذاکره، حالا از فردا باید منتظر طبق طبق افاده حضرات باشیم که این یعنی هر غلطی کردیم آقا با ماست!!!
جوال دوز
آی اونایی که به نظرات همسو با منویات حضرت آقا و در حمایت ایشون منفی میدین چقدر سوختین از سخنان حضرت آقا؟ حالا هر چقدر سوختی بزن اون منفی رو که این منفی ها دماسنج سوزشتون هست.

درود بر رهبر عزیزم حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای دام ظله العالی.

جان ناقابل بنده و امثال بنده فدای رضایت خاطر و لبخند مهدی فاطمه و شما نایب بر حقش.
احسنت
سلام
اقاجان خیلی وقت بود صحبت نکرده بودید دل تنگ شده بودیم
United States
اللهم احفظ قائدنا سیدنا الامام سید علی خامنه ای . انشا الله
پیرو ولایت
چه قدر بیانات ایشان آرامش بخش است
رضا
الله اکبر خامنه ای رهبر. رهبر عزیزم دوستت دارم و تو را تحسین می گویم بخاطر این شجاعت و به خاطر این صراحتت. کاش نزد تو بودم و بر دستانت بوسه می زدم کاش همه ما نگاه و فکرمان به تو معطوف بود
درود بر تو ای رهبرم
امید رهگذر
Iran, Islamic Republic of
جانم علی.
من
آقاجان دوستتان داریم و در راه حفظ نظام و دفاع از حریم مقدس ولایت فقیه حاضریم همه چیزمان را فدا کنیم: اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای
Iran, Islamic Republic of
شهرداری جون پاشو برو بیلبورد های صداقت امریکایی رو بزن
رضا
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر امریکا
خدایی اینایی که منفی میزنن با منطق بگین چرا!!!!!!!!
اینا همونهایی هستن که بنا به دلایلی ...حرف حق تو مخشون نمیره دیگه شما برو تا اخر.....
مخ مخ مخ مخالفم در هرصورت مخالفم
اصلا چون مخالفم هستم ،پز روشن فکری تو مخالفته ،باهمه چیز مخالفم
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود فراوان بر رهبری عزیز و فرزانه که در شرایط سخت راه درست را به ملت ایران نشان داد.و تشکر از سایت جهان نیوز بابت اعتدالش.....
United States
کسی جلوتر از رهبری ندود می خورد زمین!
Iran, Islamic Republic of
جانم به فدات آقاجان
مصطفی
حتی آنها که در این کشور هستند و اعتقادی به اسلام و حکومت اسلامی ندارند از عزت نفس شخص اول مملکتشان به خود می بالند.
United Kingdom
رهبرا از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن
Iran, Islamic Republic of
خلاصه ذلت هرگز
France
بله مذاکره با آمریکا در موضوع هسته ای را آقا مجوز داده اند اما مذاکره درباره برقراری رابطه را خیر
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه جناب آقای ظریف...خواهشا دقت کنید انقدر با این اجانب که دستشون به خون جوونها و دانشمندان عزیز ما آلوده شده...کمتر بگو بخند کنید..بخدا صورت خوشی نداره!!!
مجتبی
فرمایشات امروز حضرت اقا کار سازشکارارو ساخت....ااین یعنی ما مذاکره می کنیم فقط با هدف اینکه نشان دهیم ای مردم شکم پرست ، دشمن حز زبان زور نمیداند والا از مذاکره هیچ چیز عاید ملت اسلام نخواهد شد
خوبه امروز آقا گفت به مذاکره کنندگان نگید سازشکار. ...
United States
آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو....
United States
بلند بگو مرگ بر آمریکا
کمال
با سلام بر رهبر حکیم و بصیر

و آرزوی بیداری و بصیرت بیشتر اهالی دیپلماسی

فرمایشات رهبری مثل همیشه شفاف روشنگر و هدایتگر برای کسانی است که بخواهند هدایت شوند.

1. به لبخند ظاهری دیپلماسی آمریکائی اعتماد و غش نکنید.
2. موضوع هسته ای ایران بهانه است لذا فکر نکنید آخرین موضوع درگبری با آمریکائی هاست
3. به توان داخلی و روش های درون زا تکیه کنید.

4. این مذاکره اخیر مانند تعلیق هسته ای زمان خاتمی تجربه ای است که باید خوش باوران غرب زده را بیدار کند و ازین جهت مفید است.

خدایا این هادی امت اسلامی را حفظ و موید بفرما
هادی
آفرین به تو سرباز با بصیرت.
Norway
با نهایت احترام نسبت به برخی از کامنت گذاران محترم عرض می کنم که همه چیز را باهم ببینیم. اقا دولت محترم را حمایت کردند و خواهند کرد. لیکن فرمودند اشتباهاتی نیز وجود داشت. این بنده خدا شریعتمداری مضمون صحبت هایش همین است. تشویق و تذکر با هم . دوستان خود ما باید بداد هم برسیم. نه روحان یو تیمش را طرد کنید و نه شریعتمداری را .
ایرانی
لبیک یا امام
روحی فداک
واقعا با این صحبتهای آقا جیگرم حال میاد...مثل یک پدر دلسوز میان همه ی بچه هاش رو جمع می کنه و مراقبه که کوچکترین اختلافی بین شان نیافتد وبه جای اینکه در مقابل هم قرار بگیرند در کنارهم باشند و با هم مشکلات را برطرف کنند و در مقابل دشمن بایستند...

دوستان بیایید به جای اینکه دنبال این باشیم که از هم نقطه ضعف بگیریم مانند برادران و خواهران واقعی به همدیگه کمک کنیم و احترام بگذاریم هرچند اگر فکرها مان یکی نباشد و تفاوت سلیقه وجود داشته باشد... چون ما همه در درجه اول مسلمان و فرزند یک آب و خاک هستیم....

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی(عج) از نهضت خمینی محافظت بفرما ... خامنه ای امام به لطف خود نگه دار...
آمین یا رب العالمین...
ایرانی
دوست دارم رهبر عزیزم - جانم فدای رهبرم - حضرت آقا هر وقت صحبت می کنند دلمان آرام می گیرد.
سعید
چرا ؟ واقعا چرا؟
سخنان مقام معظم رهبری کاملا روشن و آشکار است. اما در بعضی خبرگزاری های طیف حامی مذاکرات سخنان رهبری را ، در راستای حرف خود تحلیل میکنند و مطلب و تحلیل ارائه میکنند و آن را صحتی بر حرف ها و کار های خود می دانند و در طرف مقابل هم همین عمل دقیقا دیده می شود. و از سخنان رهبری برای حرف و خواسته ی خود استفاده می کنند.

مقام معظم رهبری فرمودند که از مذاکرات حمایت می کنند و نتیجه ی آن را حد اقل تجربه ای برای ملت خواندند.و همچنین فرمودند نسبت به آمریکایی که دشمنی اش خارج از بحث هسته ای می باشد بدبین هستند. و خوی استکباری آنها را نکوهش کردند .

و اقدامات دولت را در راستای اهداف انقلاب دانستند و خواسته ی خود را این گونه بیان فرمودند که نباید تیم مذاکره کننده را تضعیف کرد.

پس طیف اول اصرار بر حمایت مطلق با خوشبینی به غرب را کنار بگذارد که تمام مشکلات مملکت را در رابطه ی مطلق با غرب میداند و در طرف مقابل طیفی که همواره تیم مذاکره کننده را سازشکار می خواند.

امیدوارم تیم مذاکره کننده و دولت بتواند این بار سهمگین را به دوش بکشد و با تیزبینی و زیرکی کامل بتواند حقوق ملت را استیفا کند.
هادی
آفرین سعید جان
هادی
هر کی فقط کشورش رو دوست داره بگه مرگ بر دشمن و درود بر خامنه ای، بماند که مسلمان هستی و به دین و مذهبت تعصب داری یا نه
والسلام
روزبه
با خامنه ای کسی نگردد گمراه
او در شب فتنه می درخشد چون ماه
در هر نفسم برای او می خوانم
لا حول و لا قوه الا بالله
رهبرا هرچه شما بگویید مطیعیم ! می خواهدمخالف نظرما وبعضی ها باشدیا موافق آن،وهمواره جان برکف آماده ایم تا به فرمان شما سکوت کنیم یا بجنگیم ویا به هر شکلی جان نثارکنیم، زیرا ولایت مداری را در این می دانیم وبس!
هرکی با ماست بگوید یاعلی!
France
یا علی (ع)
United States
مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر آمریکا