جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

حجازی: مربیانی که به دلال ها پول ندهند در سایه قرار می گیرند

دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 70720
خوشبختانه در فوتبال اسلواكي بازيكنان به نسبت ايران بسيار ارزانتر هستند، ضمن اينكه به لحاظ بازدهي به مراتب بهتر از بازيكنان ايراني مي باشند.
ایلنا: مربي اسبق تيم استقلال در همين ارتباط گفت: بازيكنان ايراني به هيچ وجه در ليگ اسلواكي نمي توانند وارد شوند، چرا كه پولي كه در ايران دريافت مي كنند به هيچ وجه در آنجا دريافت نخواهند كرد، 

براي مثال يك بازيكن ملي پوش فوتبال ايران نهايت پولي كه مي تواند در اسلواكي دريافت كند ماهيانه مبلغي در حدود چهار هزار يورو است كه اين مبلغ قطعا در بين بازيكنان ايراني طرفداري نخواهد داشت. براي مثال كوئيكه كه استيل آذيني ها او را به عنوان بازيكن ذخيره هم قبول نداشتند، حالا به مبلغ دو ميليون دلار دارد در ليگ آلمان بازي مي كند كه اين مسئله به خوبي تفاوت ديدگاه ها را نشان مي دهد. 

حجازي درباره استقلال ليگ نهم گفت: استقلال امسال نسبت به سال هاي قبل بسيار پرمهره تر شده است و همين مي تواند عامل موفقيت آن باشد.
سرمربي اسبق آبي پوشان گفت: من سه ماه پيش هم گفتم كه اگر بنا باشد در ليگ نهم يك تيم قهرمان شود آن تيم از بين سه تيم پرمهره استقلال ـ سپاهان و يا ذوب آهن خواهد بود، ضمن اينكه بقيه تيم هاي ديگر هم فقط بايد براي كسب مقام هاي ديگر بروند. 

حجازي گفت: در فوتبال ايران هيچ كس از هيچ كس نمي پرسد كه چرا بايد به اين اندازه در كادر مربيان تغيير داشته باشيم. هيچ كس نمي پرسد كه چرا بوناچيچ بايد بيايد و پس از مدتي برود. مگر غير از اين است كه در آوردن و بردن مربيان خارجي برخي ها پولدار مي شوند، اما مربيان ايراني چون پولي نمي دهند هميشه بايد در سايه باشند. به عبارتی مربیانی که در فوتبال ایران به دلال ها پول ندهند در سایه قرار می گیرند
حجازي گفت: در موفقيت هاي اين روزهاي استقلال شما اصلا به نقش مربي توجهي نكنيد. شما اگر مهره خوب داشته باشيد، پول هم داشته باشيد و حمايت هم از شما به بهترين شكل ممكن بشود آن گاه شما قطعا موفق خواهيد بود. درست برخلاف دوران ما كه هيچ كس حامي من نبود و همه مي خواستند كه حجازي زمين بخورد.
ناصر حجازي در ادامه حرف هايش گفت:
 
متاسفانه در فوتبال ايران قحط الرجال شده است. گويا در اين كشور فقط ما پنج تا شش مدير فوتبالي داريم. كه از تبريز به قم مي روند، از تهران به شيراز و .... در زمينه مربيان نيز چنين چيزي وجود دارد كه اين اصلا به نفع فوتبال ايران نيست.
در فوتبال ايران بايد كساني بر سر كار باشند كه ارتباطي با فوتبال داشته باشند، حالا اگر فوتبالي و خوشنام هم نبودند مشكلي نيست.
حجازي گفت: متاسفانه بايد بگويم كه فوتبال، در شرايط كنوني سياسي شده است و اين براي آينده فوتبال مي تواند مشكلاتي را به وجود بياورد، چرا كه اگر اين مسئله اپيدمي شود، آنگاه اين طرز تفكر به وجود مي آيد كه آدم هاي ناموفق در فوتبال ايران موفق ترند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *