دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

مذاکرات نفتی در حاشیه اجلاس 'نم'

چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 241768
وزیر نفت در حاشیه نشست وزرای خارجه عدم تعهد از مذاکرات ایران با کشورهای خریدار نفت ایران از جمله هند و کشورهای آفریقایی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «رستم قاسمی» وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست وزرای خارجه درباره اهمیت نشست «نم» در حوزه بازار انرژی گفت: با توجه به اینکه برخی از کشورهای نفتی اعضای اوپک و خریداران نفت ایران در این نشست حضور دارند برای ما دارای اهمیت است و ما در حال مذاکره با این کشورها هستیم.
 
وی تصریح کرد: نتایج مذاکرات نفتی ایران با اعضای عدم تعهد پس از اجلاس قابل مشاهد خواهد بود.
 
قاسمی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه ایران با چه کشورهایی در حال مذاکره است گفت: ما با برخی از کشورها مذاکراتی داشتیم که کشورهای خریدار نفت ما از جمله هند برخی از کشورهای آفریقایی و آسیای مرکزی مذاکراتی داشته‌ایم.
 
وزیر نفت تصریح کرد: جنبش عدم تعهد دارای ظرفیت‌های بالایی است و مجموعه نم نزدیک به 50 درصد کل بازار جهانی را در اختیار دارد.
 
وی در پایان تاکید کرد که ظرفیت‌های بالایی وجود دارد و برای افزایش این ظرفیت‌ها برنامه‌هایی داریم.
 
بر اساس این گزارش، یکشنبه و دوشنبه نشست کارشناسان جنبش عدم تعهد در تهران برگزار شد و از روز سه شنبه (دیروز) نشست وزرای خارجه کشورهای عدم تعهد آغاز به کار کرد و امروز نیز ادامه دارد.
 
شانزدهمین نشست سران عدم تعهد نیز روزهای پنجشنبه و جمعه نهم و دهم شهریور ماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *