سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

سن استفاده از لوازم آرایشی 3 سال کاهش يافت

سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۰۶:۰۸
کد مطلب: 138565
بنا بر آمارهای موجود سن استفاده از لوازم آرایشی در ایران به زیر 15 سال رسیده است. این مطلب در حالی از سوی مسئولان قانون گذار و اجرایی بهداشت و درمان مطرح می شود که بر اساس آمار و ارقام رسمی پیش از این سن آرایش بالای 18 سال بوده و محدود به زنان جوان جامعه می شد.
 

به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان، می توان گفت ایران یکی از بزرگترین بازارهای هدف برای تولیدکنندگان لوازم آرایشی در جهان است. پس از انقلاب اسلامی وضعیت لوازم آرایشی در ایران تغییرات زیادی کرد و از ورود این لوازم به کشور جلوگیری شد اما در سال های اخیر واردات لوازم آرایش به شدت افزایش پیدا کرده است به طوری که بر اساس آخرین بررسی ها ایران دومین بازار بزرگ لوازم آرایشی و زیبایی در خاور میانه است.
بعد از انقلاب در زمینه پوشش زنان و استفاده آنان از لوازم آرایشی سخت گیری های زیادی می شد اما پس از جنگ و با آزادی ورود لوازم آرایش به ایران استفاده از آن نیز افزایش زیادی پیدا کرد.
همچنین بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده ایرانی ها هر سال نزدیک به یک تا 2 میلیارد دلار صرف خرید لوازم آرایشی می کنند که کشور ما با داشتن جمعیتی نزدیک به 74 میلیون نفر 29 درصد از بازار 2/7 میلیارد دلاری را در خاور میانه به خود اختصاص داده است.
به علاوه با گرایش بیش از حد زنان و دختران ایرانی به آرایش با نوع و روش این کار در کشورهای غربی کاملا متفاوت است. در ایران زنان و دختران جوان گرایش زیادی به آرایش کردن دارند و اگر بهره شان از زیبایی بیشتر باشد این گرایش نه تنها کم نمی شود بلکه بالاتر هم می رود در حالی که در ایران آرایش کردن زنان مسن و پیر معمولا مرسوم نیست اما در کشورهای غربی زنان پس از بالا رفتن سن و ایجاد چین و چروک پوست به آرایش رو می آورند از طرف دیگر در آن کشورها آرایش دستاویز کسانی است که از زیبایی بهره ایی نبرده اند و برای پوشاندن آن به لوازم آرایش متوسل می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *