دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

الهيان: تاخير در راه‌اندازي نيروگاه بوشهر سياسي است

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب: 76995
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: به عقيده كارشناسان تاخير روسيه در راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر نه بحث فني بلكه نوعي تغيير موضع سياسي است.

به گزارش فارس زهره الهيان عضو شوراي مركزي جمعيت رهپويان و نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي عصر چهارشنبه در نشست ماهانه جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در پاسخ به سئوالي در خصوص مواضع دو ماه اخير روسيه در قبال ايران گفت: امروز در مجلس شوراي اسلامي در اين باره مباحث جدي مطرح بود چرا كه در يكي يا دو ماه اخير روسيه در مواضع خود در قبال ايران تغييراتي داده است. 

وي افزود: تا قبل از اين روسيه در شوراي امنيت سازمان ملل مدافع ايران بود. در حاليكه هم اكنون شاهد هستيم كه مدودوف بعد از رايزني‌هايي كه با سران آمريكا داشت مي‌گويد كه اگر ايران در خصوص مسئله هسته‌اي همكاري لازم را نداشته باشد تحريم ايران را دنبال مي‌كنيم، هر چند بعد از يك هفته به نوعي تلويحي اين موضع خود را پس گرفت.
عضو شوراي مركزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي ايران با اشاره به اظهارات وزير امور خارجه روسيه در خصوص ايران تصريح كرد: وزير امور خارجه روسيه در آخرين اظهار نظر خود گفته است راه ديپلماتيك براي حل مسئله هسته‌اي ايران بايد در دستور كار باشد ولي در پايان صحبت خود به تحريم ايران نيز اشاره اي كرده است كه اين مسائل در هفته‌هاي اخير نشان از تغيير مواضع روسيه در قبال ايران دارد. 

الهيان تاخير در تحويل S 300 از سوي روسيه به ايران، تاخير در راه اندازي نيروگاه بوشهر را از ديگر بدقولي‌هاي روسيه برشمرد و اظهار داشت: كارشناسان مسائل روسيه و مسائل هسته‌اي معتقدند اين تاخيرات در خصوص تحويل s300 و راه‌اندازي نيروگاه بوشهر بحث فني نيست بلكه نوعي موضع سياسي است كه تاحدودي هدفش تحت فشار گذاشتن ايران براي تحويل اورانيوم 4 درصد غني شده و گرفتن اورانيوم 20 درصد غني شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *