سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

رحیمی با پادشاه عمان ديدار كرد

سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب: 206343
ماهيت حكومت عمان سلطنت مطلقه است و امور جاري كشور طبق فرمامين صادره از سوي سلطان اداره و هدايت مي‌شود.
ایسنا: معاون اول رييس‌جمهور كشورمان عصر امروز(دوشنبه) به وقت محلي با پادشاه عمان ديدار و گفت‌وگو كرد.

معاون اول رييس‌جمهور كشورمان در ادامه سفر يك روزه خود به كشور عمان، با سلطان قابوس پادشاه عمان در ارتباط با مسائل دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي ديدار و گفت‌وگو كرد.

سلطان قابوس متولد ۱۸ نوامبر ۱۹۴۰ در شهر صلاصه است و هشتمين سلطان عمان از خاندان آل‌بوسعيد از نوادگان احمدبن سعيد ال‌بوسعيد بينانگذار سلسله ال‌بوسعيد است.

گفته مي‌شود عمان در دوران حكومت ۳۷ ساله سلطان قابوس شاهد پيشرفت‌هاي متوازن و چشمگيري در ابعاد مختلف به ويژه در زمينه‌هاي توسعه‌اي، عمراني و اقتصادي بوده است.

ماهيت حكومت عمان سلطنت مطلقه است و امور جاري كشور طبق فرمامين صادره از سوي سلطان اداره و هدايت مي‌شود.

تمام قوانين و تصميم‌گيري‌هاي مهم با فرمان سلطان صادر مي‌شود و تمامي آنها لازم‌الاجراست.

بر اساس قانون اساسي عمان ،وظايف سلطان بسيار گسترده است و به طور خلاصه سلطان مسئول حفظ استقلال و تماميت ارضي، حراست از امنيت داخلي و خارجي، تضمين حقوق و آزادي‌هاي شهروندان، حمايت از حكومت قانون، هدايت سياست كلي كشور، اتخاذ اقدامات لازم براي مقابله با تهديدات امنيتي نسبت به يكپارچگي ملي و شهروندان عماني و ... مي‌باشد.

همچنين وي رييس شوراي وزيران كابينه است و اختيار نصب و عزل معاونين نخست‌وزير، وزرا، معاونين وزرا، مديران كل وزارتخانه‌ها، قضات عاليرتبه و سفرا را بر عهده دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *