دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

كريمي و هاشميان جزء 10 خريد بد بايرن‌مونيخ

شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 71378
براساس يك گزارش منتشر شده دو بازيكن ايراني جزء 10 خريد بد تيم فوتبال بايرن مونيخ در دهه اخير بوده‌اند.
به گزارش سايت نقل و انتقالات فوتبال، بايرن مونيخ به عنوان پرافتخارترين تيم آلمان در سال‌هاي اخير بازيكنان شاخص زيادي خريداري كرده كه كارايي كافي نزد سرخ‌پوشان داشته اند؛ اما در عين در يك دهه اخير خريدهايي هم داشته كه بازدهي كافي و مطلوب، آنگونه كه انتظار مي رفته‌، نداشته اند. 

در اين گزارش عنوان شده است: بايرن پيش از شروع فصل جاري 75 ميليون يورو صرف خريد بازيكن جديد كرد. رقمي كه در سال 2007 به 85 ميليون يورو بالغ شد. مونيخي ها در يك دهه اخير در پاره‌اي اوقات با در پيش گرفتن سياست خطر در جذب بازيكن، رفتار كردند و بدين خاطر به سبب عدم پاسخ مناسب از خريد خود، لطمه هم ديدند.
در اين گزارش عنوان شد با توجه به اين سياست گاهي اوقات خريدهاي مونيخي ها ثمره خوبي نداشته است كه از اين جمله وحيد هاشميان و علي كريمي بوده‌اند.

اين گزارش در ادامه 10 خريد بزرگ و البته نامطلوب سرخ‌پوشان را در 10 سال اخير اين چنين معرفي كرده است:

1- برنو: اين بازيكن برزيلي در سال 2007 به عنوان يك جوان جوياي نام 18 ساله در ازاي 12 ميليون يورو به بايرن آمد؛ اما در مدت حضورش هيچ‌گاه بيش از نيمي از رقم خرج شده‌اش براي بايرن ارزش پيدا نكرد. او نه زير نظر اوتمار هيتسفلد و نه زير نظر يورگن كلينزمان شانسي براي عرض اندام نيافت. حتي در تيم هامبورگ نيز برونو همين وضعيت را تجربه كرد. به اين خاطر سران بايرن در اظهارات خود به اين نكته اعتراف كردند او بازيكني در كلاس ركوردار قهرماني آلمان نبوده است.

2-وحيد هاشميان: اين مهاجم ايراني كه عضو تيم بوخوم بود در فصل 2004-2003 با زدن 16 گل ، به عضويت بايرن درآمد. اگر تصور شود او در بايرن هم به اين تعداد گل زده،‌ برداشتي نادرست است. در يك فصل "هلي كوپتر ايراني‌ " براي مونيخي‌ها 250 دقيقه بازي كرد و گلي هم نزد. پس از اين هانوفر پيش آمد و هاشميان را با جذب خود از تعهد به مونيخي‌ها رها كرد و البته مونيخي ها هم از معضل خويش دور شدند.

3-توبياس رائو: در سال 2003 او به عنوان بهترين دفاع چپ خوش‌‌آتيه آلمان معروف بود. بايرن بابت او 2.3 ميليون يورو به ولفسبورگ پرداخت كرد؛ اما مثل اين كه بايرن براي او، ‌يك شماره بزرگ بود. پس از تحمل مصدوميت‌هاي اوليه، رائو بطور پيوسته عضو ثابت نيمكت ذخيره‌هاي تيم بود. او كه اينك 27 ساله شده، كار و حرفه ديگري دارد و در حال انجام تحصيلات عاليه است.

4-علي كريمي: زماني كه بايرن داشت او را جذب مي كرد، برخي از هواداران تيم سرشان را ناباورانه تكان داده و فكر مي كردند حق بايرن جذب وي بوده است؛ اما "مارادوناي آسيا " حداكثر در تمرينات متناسب با آوازه‌اش عمل كرد.

5-ميشائيل وايزينگر: با پولي كمي از نورنبرگ آمد و آنگونه كه انتظار مي رفت،‌ عصاي دست نشد. وي كه با بايرلوركوزن كارش را شروع كرده بود، به مهره‌اي ثابت براي نيمكت ذخيره‌هاي بايرن تبديل شد. وي در مجموع دو دوره حضورش 270 دقيقه براي بايرن مونيخ بازي كرد.

6-مارسل يانسن: بابت اين ملي پوش؛ بايرن 12 ميليون يورو پرداخت كرد. يانسن بيشتر با سانترهايش باعث تضعيف خط دفاع تيم شد. البته با حضور در هامبورگ به همان بازيكن قدرتمند سابق تبديل شد.

7-سيرياكو اسفورسا: اين هافبك بازيگردان سوئيسي در سال 2000 از كايزرس‌لاترن به بايرن بازگشت و با دوره‌اي از مصدوميت‌هاي پرتعداد و مستمر روبرو شد. چون مدت حضورش در ميدان كم بود،‌ از لحاظ فني قدرتش به چشم نيامد.

8-لوكاس پودولوسكي: پودولوسكي يا همان پرنس پولدي، با اين خيال از كلن به بايرن آمد كه خط حمله اين تيم را تسخير كند؛ اما او فقط سايه‌اي بود از پودولوسكي زمان حضور در كلن. بعد هم پس از سه فصل حضور در مونيخ ،‌خودش را از گرد و غبار ناشي از چنين حضوري خارج كرد و به خانه نخست بازگشت.

9-خوزه ارنستو سوسا: اين آرژانتيني در تابستان سال 2007 در ازاي 6 ميليون از كشورش به مونيخ نقل مكان كرد. وي كه آن زمان 22 سال داشت و از جمله بااستعدادترين هافبك‌هاي وقت آرژانتين به شمار مي رفت، در بايرن امكان درخشش نيافت.

10 - تيم بوروسكي: از نقطه نظر روحيه، بايرن براي بوروسكي با اعتماد به نفس خوب بود اما از لحاظ فني او در مونيخ تحت نظر كلينزمان حداكثر ذخيره طلايي(ژوكر) براي برخي دقايق حساس بازي بود كه بعد حتي با ورود ون‌گال، عذر وي نيز خواسته شد. به اين خاطر "تانك مستحكم "‌ تنها پس از يك فصل حضور در بايرن، ‌به خانه سابق خود در وردربرمن بازگشت.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *