شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

پرونده تخلف رئیس جمهور در قوه قضاییه باز است/جریمه این تخلف چقدر است؟

دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 188083
براساس اظهارات سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ، قوه قضاییه در حال بررسی تخلف رئیس جمهور درخصوص برعهده گرفتن غیرقانونی سرپرستی وزارت نفت است.


به گزارش جهان به نقل از خبر سید عماد حسینی تاکید کرد: « اگرچه شنیده ها حاکی از آن است که قوه قضاییه در حال بررسی این پرونده است اما در هفته آینده کمیسیون انرژی خواستار آخرین دستاوردهای قوقه قضاییه در خصوص این پرونده خواهد شد. »

وی با اشاره بر اینکه بحث سرپرستی احمدی نژاد بر وزارت نفت که با پیگیری کمیسیون انرژی غیرقانونی اعلام شد با یک رای مخالف سه ماه پیش به قوه قضاییه ارسال شد، تصریح کرد: « ما شنیده ایم که این پرونده ها به صورت جدی در حال بررسی در قوه قضاییه است.ضمن اینکه واقعا برای ما زیبنده نیست که این پرونده را ببندیم چون برای مردم سوال پیش آمده و پیگیر این مساله هستند و قطعا مسکوت کردن آن می تواند باعث دلخوری در سطح جامعه شود. »

وی متذکر شد: « ما امیدواریم هر چه سریعتر تکلیف این پرونده ها روشن شود.بنابراین سعی داریم تا پابان عمر مجلس هشتم وضعیت این پرونده ها را روشن کرده باشیم. »

عماد حسینی در پاسخ به این سوال که در شرایطی که قوه قضاییه بخواهد رئیس جمهور را محکوم کند جریمه وی نقدی خواهد بود افزود:« به هرحال تخلف رئیس جمهور کاملا مشهود بوده است و باید ایشان جوابگوی این تخلف خود باشد.حتی اگر قرار باشد این پرونده مسکوت هم شود باید در قوه قضاییه بررسی شود چرا که مردم خواهان بررسی این مساله هستند و زیبنده کشور هم نیست که یک فرد به دلیل داشتن یک سمت از زیر بار قانونی بگریزد.اما اینکه جریمه ایشان چقدر خواهد بود نمی دانم این احتیاج به نظر کارشناسی قوه قضاییه دارد و از نظر کارشناسی ما خارج است. »
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *